Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2003, 17:14
wesseca
wesseca is offline
Hoi iedereen!

Binnekort moeten wij een debat voeren op school, de stelling is: Cd's kopieren van het internet moet verboden worden!
ik moet tegen zijn dwz ik ben voor het kopieren van cd's van internet!
Willen jullie argumenten voor en tegen deze stelling geven? (de voor-argumenten moet ik in het debat ook verwerpen)
merci he!
Oud 13-05-2003, 17:39
Verwijderd
hoort dit niet gewoon op moderne talen?

overigens ben ik voor. het kopiëren van cd's van internet moet verboden worden. zo wordt er minder geld verdiend, en dus minder geld besteedt aan nieuw talent, dus uiteindelijk krijgt niemand nog een kans om een platencontract te krijgen. cd's zijn wel te duur. dat wel. maar dat is nog geen legitieme reden om er geen te kopen. bovendien zijn de hoesjes erg mooi, vaak.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 18:29
Thomas
Thomas is offline
De stelling is vreemd, want je kan geen CD´s van internet kopieren. Bedoel je niet gewoon muziek downloaden via P2P programma´s en die vervolgens op CD branden?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 21:58
*Littleme*
*Littleme* is offline
Debatten komen me echt mn strot uit...ik had gelukkig een 7.8 en ik wil er nooit meer wat mee te maken hebben..veel succes..debateren is niet moeilijk!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 21:51
Verwijderd
Debatteren is echt niet zo moeilijk, je moet gewoon over 't onderwerp een beetje nadenken. Maar krijgen jullie te horen of jullie VOOR of TEGEN zijn? Mogen jullie net zelf kiezen, ofzo? ...Strange...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 20:46
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-05-2003 @ 18:39:

tegen: kwaliteit is minder.
tv programma's/films opnemen is ook legaal.
Oud 22-05-2003, 10:33
hanneke~13
hanneke~13 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-05-2003 @ 18:39:

overigens ben ik voor. het kopiëren van cd's van internet moet verboden worden. zo wordt er minder geld verdiend, en dus minder geld besteedt aan nieuw talent, dus uiteindelijk krijgt niemand nog een kans om een platencontract te krijgen. cd's zijn wel te duur. dat wel. maar dat is nog geen legitieme reden om er geen te kopen. bovendien zijn de hoesjes erg mooi, vaak.
ik ben der tegen want ben zelf bijna altijd blut kan ik moeilijk nieuwe cd's kopen en de hoesjes kunnen wel mooi zijn maar die kan je ook uitprinten en waarom nieuw talent als er nu ook mensen zijn die goed kunnen zingen.... ik vind dat het best kan hoor laat het altijd door een jongen uit me klas doen voor mij
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 14:34
Verwijderd
Citaat:
hanneke~13 schreef op 22-05-2003 @ 11:33:
ik ben der tegen want ben zelf bijna altijd blut kan ik moeilijk nieuwe cd's kopen en de hoesjes kunnen wel mooi zijn maar die kan je ook uitprinten en waarom nieuw talent als er nu ook mensen zijn die goed kunnen zingen.... ik vind dat het best kan hoor laat het altijd door een jongen uit me klas doen voor mij
Het is gewoon een principekwestie. Jij houd dus niet van muziek, anders zou je wel gewoon CD's kopen (en het verborgen argument is: als je van muziek houdt, dan koop je CD's --> nederlands mee bezig...)
En waarom nieuw talent? Alsof er nu zoveel leuks is op de CD markt! En ja, er zijn bands die wel goede muziek maken, maar die worden gewoon gedupeerd door de mensen die hun CD's branden in plaats van kopen.
Maar die zul je wel niet kennen.
Al met al vind ik dat jij een aardig kortzichtige reactie geeft.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 17-05-2003 @ 21:46:
dit heeft meer met Nederlands te maken dan met algemene vragen over school en studie. Een debat hoort namelijk specifiek bij Nederlands.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten