Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Voor alle vakken zijn er minimumuren door de overheid vastgesteld. Bij ons op school was het aantal uren Fa12 in 5vwo 2,5. Dus waarschijnlijk mag het dus wel. Maar dat neemt niet weg dat je gewoon kunt gaan klagen.
Wat zijn Keuze Werk Tijd-uren?
||
Citaat:
|
![]() |
Een paar tipjes:
- Analyseer of er veel meer mensen zijn die gedupeerd worden. - Ga in overleg met je mentor / jaarcoördinator / schoolleider. - Laat je leerlingenraad actie ondernemen tegen deze maatregel. - Vraag aan je docent Frans begeleiding tijdens je KWT. Er zijn inderdaad wel een bepaald aantal uren dat een school moet besteden aan een vak. Dat kun je n.a.w. wel vinden in de studiegids van je school. Zoek anders eens op de internetpagina van het ministeriëel departement onderwijs. En als je het nog echt leuk wilt doen: stuur een mailtje naar een Tweede Kamerlid die zich met onderwijs bezighoudt. Vooral de opppositie is altijd wel geïnteresseerd in gevallen waarin het Nederlandse onderwijs weer slechter wordt. (Kunnen ze leuke kamervragen gaan stellen). Op mijn oude school zat ik in de leerlingenraad en wij hebben een paar kamerleden op bezoek gehad om over het onderwijs op onze school te praten. Succes. (Mail me maar als je wat hulp, adressen, o.i.d nodig hebt.) |
![]() |
|
Ik neem aan dat je nog wel aan je verplichte aantal uren komt..?
Kijk het eens na in je PTA oid hoeveel uren er staan voor een bepaald vak.. Ik neem aan dat je school het niet voor niks gedaan zal hebben.. Als jij denkt dat je hier erg door in de problemen komt met een bepaald vak, stap dan naar de betreffende leraar toe en kijk of hij je misschien kan helpen... Verder is bijles misschien een optie.. btw weet je ook echt zeker dat je een uur meer les MOET hebben?? Dat zou je misschien ergens op kunnen zoeken. En als blijkt dat het werkelijk zo is zou je het aan kunnen kaarten bij een leerlingenraad, ouderraad, enz enz..
|
![]() |
nah... als je er zo'n kwt-uur voor terugkrijgt dan is het toch niet zo'n probleem.... je moet zo'n uur alleen niet als tussenuur zien, maar als werkuur... en dat werkuur mag je ook nog eens zelf ergens inplannen.... dat is het studiehuis idee
kun je niet met je docent een afspraak maken dat je tijdens een vast uur in de week (je hebt vast wel ergens een tussenuur) bij zijn of haar lokaal op de gang oefeningen gaat maken die die docent dan voor je nakijkt en bespreekt enzo? Dat is volgens mij best te regelen, zeker als je niet zo goed in frans bent.... n beetje eigen initiatief...
|
![]() |
bij ons worden er vier les uren per week ingewisseld voor kwt uren, vind ik geen probleem, je kan zelf weten aan wlek vak je dan wat doet, en zo krijg je de mogelijkheid vakken waar je slecht in bent extra te doen en waar je goed in bent minder, en als je in je kwt's frans gaat doen, dan verlies je toch in feite niets?
|
![]() |
|
![]() |
Het vastgestelde aantal minimum uren zul je vast wel krijgen. De ene school legt de nadruk nou eenmaal op andere punten dan de andere. Waarschijnlijkzou je bij een ander vak dus wel een uurtje meer krijgen dan op een andere school. Waardoor je voordat vak juist weer beter staat.
En wat KWT betreft, het kan heel nuttig zijn als je het zelf goed wilt invullen. Maar voor sommige vakken zul je misschien liever een "gewone" les hebben. Maar dat is de keuze van de school.
||
Citaat:
Maar ik heb er dus niks meer aan nee, want ik zit midden in mijn examens. En het hele KWT is afgeschaft, niemand doet het meer maar de lessen die er voor zijn vervallen zijn nog steeds vervallen! ![]()
||
Citaat:
![]() en hoef je op centraal schriftelijk minder goed te scoren ![]() snappez vous ?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij mijn klas is het alleen ANW en Nederlands die een uur minder hebben, maar dat is nog wel redelijk bij te benen hoor... |
![]() |
|
|