![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, jongens kunnen ook eetstoornissen krijgen, maar feit is dat 95% van de mensen die een eetstoornis hebben van het vrouwelijke geslacht zijn.
Vooral meisjes is de puberteit, maar dat wist iedereen vast al. Zelf ken ik een jongen die, ik weet niet of het al zo ver gevorderd was dat het daadwerkelijk anorexia genoemd kan worden, een eetstoornis had en er na 3 jaar nog steeds af en toe wat moeite mee heeft. Zelf heb ik ook bijna 2 jaar lang een eetstoornis gehad, maar het gaat nu de goede kant op ![]() |
![]() |
|
is er eigenlijk al iets bewezen over dat mensen met anorexia iets in hun hersenen hebben waardoor zij dus anorexia kunnen krijgen? er waren toch twijfels of iedereen het zou kunnen krijgen en als je het hebt waar het dan door komt? ik kan me namelijk niet voorstellen dat alleen de drang te voldoen aan een ideaalbeeld ervoor zorgt dat je een vertekend beeld van jezelf krijgt.
|
![]() |
|
Vrouwen zijn veel gevoeliger voor ander mans meningen dan mannnen.
Het kan mannen veel minder vaak schelen hoe ze er uit zien. Vrouwen willen ook het liefst dat mannen er mooi uit zien, maar de mannnen hebben er meer schijt aan. Mannen willen ook dat vrouwen er mooi uit zien, en de vrouwen trekken zich dit veel erger aan. Daarbij komt ook nog eens dat vrouwen het zich ook nog veel erger aantrekken als andere vrouwen tegen hun zeggen dat ze er zo en zo uit moeten zien. |
![]() |
|
Verwijderd
|
een eetstoornis komt idd door een te laag zelfbeeld.
Het kan ook zijn dat je met iets zit en je niet meer weet wat je moet doen. En dit probeert op te lossen met niet eten, want ja.. als je niet eet, dan is eten, of beter gezegd niet eten, het enige waar je de hele dag aan kunt denken en heb je van dat probleem geen last meer. Maar je moet voor jezelf wel een reden verzinnen om niet te eten, want toegeven dat je dat doet zodat je je andere probleem niet ziet, dat kan niet. Dus schuif je het er maar op af dat je jezelf te dik vindt. Uiteindelijk los je niets op, maar heb je er alleen maar een extra probleem bij, aangezien je op een gegeven moment zelf bent gaan geloven dat je ook écht te dik bent. En zo kun je ook aan de ziekte anorexia komen. Er is overigens wel een groot verschil tussen het hebben van een eetstoornis/eetprobleem en het hebben van anorexia. Anorexia is namelijk een psychische ZIEKTE. |
![]() |
|
Verwijderd
|
en overigens wordt anorexia meestal niet gestimuleerd door reclame etc.
Misschien in het beginstadium een beetje, maar op het moment dat jij daadwerkelijk anorexia hebt, is het iets wat zich alleen in jouw hoofd afspeelt en sluit je je af voor bijna alle invloeden van buitenaf. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik ken een jongen die het (gehad) heeft.
Hij is homo en wilde het liefst gewoon 'normaal' zijn, en had veel problemen thuis en ook geen zelfvertrouwen enz ik denk dat er wel meer jongens zijn met anorexia, maar datz e het gewoon ontkennen en er ook geen hulp voor zoeken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Ik ook eigenlijk, niet professioneel....maar toch) Een vriendin van me heeft ook te kampen met een superlaag zelfbeeld en je mag haar dan nog zeggen wat je wilt (=invloed van buitenaf), het blijft tss haar oren hangen en wil er maar niet uit. (ze heeft dus ook ano, moest je het nog niet begrepen hebben) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mwo ik vind dat maatschappelijk beeld dat jongens minder voor hun gevoelens uit mogen komen eigenlijk wel meevallen. Ik zeg gewoon wat ik voel en merk...
Ik denk dat jongens zich minder zorgen maken over hoe dik ze zijn, eigenlijk juist hoe dun, en al die meiden voelen zich pas goed wanneer ze superdun zijn. Daarom trek ik me ook niets van die mode aan, anders ga ik me straks nog slecht voelen omdat ik niet supergespierd ben. Ik vind dat die meiden zichzelf moeten accepteren zoals ze zijn, klinkt heel makkelijk, is het niet... Maar tja, bij 90% is het toch wel zo dat ze gewoon dun en volgens hun goed willen zijn. Nu zeg ik niet dat het de fout van de meiden is, het is gewoon dat stomme ideaal beeld, bij de jongens is die dus blijkbaar anders en hebben wij er ook minder last van.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mensen hebben het hier telkens over dun willen zijn. Maar dat is anorexia helemaal niet.
Anorexia is een aandoening. Je krijg een ongelofelijk fout zelfbeeld. Je ziet jezelf als dik, dikker dan normaal. En je voelt je daardoor niet goed genoeg. Om dat dikke beeld weg te krijgen willen ze normaal worden, mooier gevonden worden. Daardoor willen ze afvallen. Maar ze zien niet in dat ze níet dik zijn.. Zo vallen ze af naar een heel mager persoon, maar dat zien ze niet. Ze willen niet dun zijn, ze willen normaal zijn. Maar ze zien niet in dat hun zelfbeeld ongelofelijk foutief is... Een vriend van mijn zus heeft anorexia gehad, en niet zo'n beetje ook. Hij dacht dat hij super dik was, hij accepteerde dat niet. Laatst nog met hem gesproken, hij is er nu weer helemaal bovenop. Hij zei dat hij, wanneer hij zichzelf zag, overal vetkwabbels zag, en onderkinnen... Waarom zag hij die? Omdat hij het idee had niet geaccepteerd te worden. Hij begon zich af te vragen waarom hij niet geaccepteerd werd.. En toen zag hij het; hij was veel te dik. Hij begon niet zozeer met lijnen ofzo, het gebeurde gewoon dat hij ineens niet meer at en wat hij at kotste hij uit. Niet een bewuste keuze voor hem, toendertijd. Maar toen hij het accepteerde werd het een bewuste keuze. Hij wilde afvallen, maar niet om dun te worden of slank. Hij wilde juist normaal maar stevig worden. Maar ja, dat ging een beetje verkeerd omdat hij nooit dik was. Dus werd hij mager, super mager. Zonder het zelf door te hebben. 't Is geen ziekte waarbij je dun wil zijn. Het is een ziekte waarbij je nórmaal wil zijn maar niet in ziet wat je écht bent. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat dat dan per persoon verschilt...de mensen met anorexia die ik ken willen nl, voor zo ver ik weet, wel 'slank' zijn. En op veel websites en in de veel boeken over dit ow, wordt dat ook genoemd.
Laatst gewijzigd op 25-06-2003 om 12:26. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En mager is weer niet dun. Het 'slank' (het stond en staat niet voor niks tussen aanhalingstekens) wat ze voor ogen hebben is eerder dun dan slank.
|
Verwijderd
|
het kan wel.. geberud alleen veel minder
ik hoor mannen heel vaak klagen dat ze te mager zijn, misschien dat dat er iets mee te maken heeft.. want wij vrouwen klagen altijd dat wij te dik zijn.. daarom zijn vrouwen denk ik ook vaker te dun, en mannen vaker te dik... natuurlijk speelt het ideaalbeeld enzo ookwel mee maar ook de omgeving ![]() |
![]() |
|
er zijn ook jongens die zichzelf te dik vinden, maar die kunnen volgens mij beter gaan trainen...want al die vetjes kan je omtoveren in spieren...daarom zie je ook meer jongens in de sportschool dan boven de plee met anorexia of bolimia...
[edit] Plaatjes verwijderd, dit soort plaatjes passen niet op dit forum en ZEKER niet in dit topic..! [/edit]
Laatst gewijzigd op 25-06-2003 om 15:23. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit soort plaatjes komen over het algemeen van hele foute sites, sites die mensen alleen maar aanzetten tot nog minder/niet eten. Ik heb ff gekeken naar de url en in eerste instantie niks kunnen vinden...'k weenie of ze van zo'n site af komen, maar als iemand die site dan wel kan vinden, dan heeft het zeer waarschijnlijk niet het effect dat jij hoopt dat het zal hebben. |
![]() |
|
oh dus je wil ontkennen dat als je anorexia hebt je er zo uit kan gaan zien?!
want ik wilde met die plaatjes alleen laten zien dat dun zijn ook lelijk kan zijn... en die plaatjes komen van een ANTI-LIJN mailtje...tegen lijnen en afvallen...
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Mensen met anorexia zien van anderen wel dat ze dun zijn, maar van zichzelf niet. Hebben dit soort foto's dan zin? In negen van de tien gevallen zeer waarschijnlijk niet. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik reageer op jou (en dat doe ik als LID), jij op mij, ik weer op jou en opeens is het raar dat ik op je reageer? Als iemand anders op een post van jou reageert, iemand die toevallig geen 'forumbaas' onder zijn of haar naam heeft staan, vindt je dat dan ook vreemd? Waarom stoten mensen toch zo vaak op dat 'forumbaas'??? Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Moet ik je, als je dat doet, niet als forumbaas aanspreken?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je me wenst aan te spreken op bv. het verwijderen van foto's (wat ik hier dus niet eens kan), spreek me dan DAAR op aan en niet op mijn posts, dat staat los van elkaar. |
![]() |
||
Citaat:
je spreekt jezelf wel heel erg tegen... je hebt ze misschien niet verwijderd, maar door jou zijn ze verwijderd...uuhhh $&&^%$%^*^*)%.... en ik ga je geen pm sturen...vind ik de moeite niet waard...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, uitleg over het waarom staat in een aantal van mijn posts en kennelijk was een fb van l&g het daar mee eens. Zo onzinnig zullen mijn gedachten dus niet geweest zijn, denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed over die foto's; het zal vast wel een (eng) dun meisje geweest zijn. Mensen met anorexia zien bij anderen wel dat ze dun zijn, niet bij hunzelf.
|
Misschien weer even ontopic gaan in plaats van over de foto's te speculeren?
Ohja, en fb's zijn natuurlijk wel goden ![]()
|
Verwijderd
|
Mensen met anorexia zijn niet genezen omdat ze weer een normaal gewicht hebben, weet je wel. Het zit in hun hoofd en ze zien zichzelf helemaal anders. Iedere halve kilo die ze maar kunnen kwijtspelen, is een stukje van 'hun eigen verachterlijk ik'.
Meestal zijn anoroxiapatiënten heel perfectionistisch en hebben ze veel zelfdiscipline. Ze denken dan ook dat anderen hen bewonderen voor die kwaliteiten en daarom blijven ze doorgaan. Nul is waarschijnlijk het leukste getal dat ze kennen. Ze denken dat als ze 'mager/slank' zijn, dat mensen hen wel gaan appreciëren en dat is waar ze zo naar verlangen. Wil je iemand helpen met anorexia, verplicht hen dan niet tot eten of begin hen ook niet te controleren of zo. Het is net de bedoeling niet meer zo gefixeerd te zijn op het eten, op het uiterlijke. Probeer hun self-esteem wat op te krikken en laat zien dat je er voor hen bent, hoe ze er ook uitzien. Ik denk dat dat de eerste stap is naar genezing. Aan diegenen die er zelf aan lijden of naasten hebben met ano, veel sterke ![]() Grtz Phensic Offtopic:Enneuh, idd, foto's trekken niemands ogen open enkel mensen die het niet hebben kunnen even zeggen hoe erg het wel is. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Liefde & Relatie |
Volslanke/dikke mensen. Silvie | 229 | 18-10-2004 12:03 | |
Verhalen & Gedichten |
Van Christiaan, zijn anorexia-kater en Fred Verwijderd | 15 | 02-09-2004 01:26 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaal/dagboekfragment van een anorexiapatient littlegurl | 17 | 01-07-2004 23:43 | |
Psychologie |
Heb ik ANOREXIA? sweet dreams | 19 | 14-02-2003 22:06 |