Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2003, 17:35
Thompie
Thompie is offline
Nou was ik zo een beetje aan het rondkijken op het internet voor routers. kwam ik er 2 tegen die mij wel wat leken:

DC-202 - Broadband xDSL / Cable Router 4S

en:
3com
router 3com xdsl/cable + 4p switch

onze situatie thuis is:
we hebben internet via de kabel(Chello) en hebben 2 computers staan(maybe nog eentje)

Nu had ik bij 1 winkel online gekeken(paradigit.nl) en daar was het prijsverschil 40 euro en voor wat ik zie qua functies weinig verschil.
Weet iemand dit wel, dan zou ik dat graag even willen weten.

btw ik heb zo het idee, naar onze huissituatie gekeken dan, dat die sitecom goed zat is......maja ik hoor het wel......

Thnx voor de hulp in ieder geval..........

Laatst gewijzigd op 15-05-2003 om 20:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2003, 18:14
WolterB
WolterB is offline
sitecom is over het algemeen stukken goedkoper dan 3!com, met andere vergelijkbare procuten ook (netwerkkaarten e.d.)

voor gewone huisverbindingen is een sitecom goed genoeg, bedijven gaan meestal voor de duurdere 3!com
Oud 15-05-2003, 18:15
Koen
Koen is offline
Citaat:
WolterB schreef op 15-05-2003 @ 19:14:
voor gewone huisverbindingen is een sitecom goed genoeg, bedijven gaan meestal voor de duurdere 3!com
Zyxel maakt ook mooie routertjes hoor.

Maar idd, voor huis-tuin-en-keuken gebruik gaat een Sitecom er meestal wel mee door.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 20:01
CEO
CEO is offline
Ik heb ervaring met deze twee routers:

- Edimax met ingebouwde 4 poorts switch (rond de 50 euro)
- Actiontec wireless ready home gateway met ingebouwde 4 poorts switch en mogelijkheid tot uitbreiding naar wireless accesspoint. (+/- 125 euro).

Beide routers werken erg goed en heb er nog nooit problemen mee gehad. Persoonlijk vind ik de Actiontec iets beter te configureren.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 20:27
Thompie
Thompie is offline
Ik heb ook van iemand gehoord dat een router ook wel es kan 'vastlopen' heeft dat meestal te maken dat hij te warm word of iet in die richting?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 20:29
Koen
Koen is offline
Een hardware router die vastloopt? Nog nooit van gehoord. Lijkt me ook vrij sterk eerlijk gezegd, maar mocht 't gebeuren dan druk je een keer op reset en 't is klaar

Echt warm zal ie wel niet worden, die huis-tuin-en-keuken dingen worden ook niet actief gekoeld ofzo.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 20:58
Thompie
Thompie is offline
ow....ja weet ik veel....een maat van mij moest af en toe de router aan en uit doen omdat ie was 'vastgelopen' dus ik dacht toch maar ff checken. hij had em ook boven op zijn computerkast neergelegd weet niet of dat wat uitmaakt.....

Volgens mij maak ik me te druk hehe
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 22:20
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik heb die sitecom ook, prima ding, ook al moet ik hem af en toe wel resetten omdat ie er mee kapt, 1x in de 2 weken oid.
verder prima huis, tuin en keuken ding
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 03:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Watvoor verbinding gebruikt Chello? Moet je inbellen of is het een Ethernet brug (dat is: stekker in je comp en je bent online, niet inbellen)?

Als je moet inbellen zal het waarschijnlijk aan iets als PPPoE liggen. Brakke ISPs kiezen altijd de meest Wanadoo-achtige protocollen uit. VPN icm PPTP is ook behoorlijk gay.

Anyways, die Sitecom lijkt me prima.
Je moet even kijken of hij de volgende dingen kan:

- PPTP
- Static IP connection
- DHCP
- DNS forwarding
- Port forwarding

Dat laatste heb je nodig als je b.v. een server wilt draaien of je wilt dat je via MSN of whatever file transfers gaat doen. Zonder port forward is communicatie alleen mogelijk vanuit jouw initiatief, niet omgekeerd. Pakketjes van inet kunnen jouw computer niet zomaar bereiken, behalve als er al een established connectie is.
Oud 16-05-2003, 08:21
Thompie
Thompie is offline
chello > ethernet verbinding.......
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 09:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Thompie schreef op 16-05-2003 @ 09:21:
chello > ethernet verbinding.......
Als in: stekker in je netwerkkaart en je bent online? Zo ja dan is dat wel goed.

Beste soort inet verbinding. Connectieloos.

Heb ik ook met m'n Cistron.
Oud 17-05-2003, 14:14
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 16-05-2003 @ 04:05:
Watvoor verbinding gebruikt Chello? Moet je inbellen of is het een Ethernet brug (dat is: stekker in je comp en je bent online, niet inbellen)?

Als je moet inbellen zal het waarschijnlijk aan iets als PPPoE liggen. Brakke ISPs kiezen altijd de meest Wanadoo-achtige protocollen uit. VPN icm PPTP is ook behoorlijk gay.

Anyways, die Sitecom lijkt me prima.
Je moet even kijken of hij de volgende dingen kan:

- PPTP
- Static IP connection
- DHCP
- DNS forwarding
- Port forwarding

Dat laatste heb je nodig als je b.v. een server wilt draaien of je wilt dat je via MSN of whatever file transfers gaat doen. Zonder port forward is communicatie alleen mogelijk vanuit jouw initiatief, niet omgekeerd. Pakketjes van inet kunnen jouw computer niet zomaar bereiken, behalve als er al een established connectie is.
idd, stekker erin en gaan met die banaan. Verder ondersteund de router al het bovenstaande en is heel makkelijk te configureren. inc wizards en ander gebruiksvriendelijke meuk, maar ook voor de wat veeleisende gebruiker is er genoeg op te configureren.

edit: ff screenie van het config scherm

Laatst gewijzigd op 17-05-2003 om 14:19.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 16:21
Thompie
Thompie is offline
kijk es aan.....dus je hoeft zelf ook nog niet eens zoveel te weten van de instellingen, hij leidt je er zelf (zeg maar) doorheen
Zo iets moet ik hebben
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 21:46
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Thompie schreef op 17-05-2003 @ 17:21:
kijk es aan.....dus je hoeft zelf ook nog niet eens zoveel te weten van de instellingen, hij leidt je er zelf (zeg maar) doorheen
Zo iets moet ik hebben
idd, voor het maken van een inetverbinding zit een wizzard die elke kneus kan doen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 07:12
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
zelf heb ik kabel van Chello en een Sweexrouter.. dit was *klik*, *klik*, *klik* en klaar
Oud 22-05-2003, 20:04
Thompie
Thompie is offline
alhoewel dat dus niet zoveel verschil maakt, qua kwaliteit dan bedoel ik, maar wat ik me afvroeg trouwus....

(dit zal wel weer een rare vraag zijn, maja je kunt niet alles weten) er moeten tussen de router en de computer toch een straightkabel liggen?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Thompie schreef op 22-05-2003 @ 21:04:
alhoewel dat dus niet zoveel verschil maakt, qua kwaliteit dan bedoel ik, maar wat ik me afvroeg trouwus....

(dit zal wel weer een rare vraag zijn, maja je kunt niet alles weten) er moeten tussen de router en de computer toch een straightkabel liggen?
Crosslinkkabel.

PC => Hub straight/patch
Hub => PC straight/patch
PC => PC cross
Hub => Hub cross

PC kun je ook vervangen door een netwerk device, zoals een hardware router firewall of ander ethernet device.

Hub kun je ook vervangen door switch (logisch, is zelfde principe).
Reageren

Regels voor berichten