Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jammer dat het in het belachelijke wordt getrokken maar voor mensen die alleen maar geloven in de zintuigelijke wereld is het ook moeilijk te bevatten. |
![]() |
||
Citaat:
voor mij is het gewoon een 'check mij es speciaal zijn'-idee wat jullie claimen
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat Shoarmaschaap schrijft kan mensen bewust maken,het is niet om te laten zien 'hoe speciaal hij is'.want daar gaat het niet om. |
![]() |
|
![]() |
Het fijne aan die 3D wereld is nu jeist dat iedereen er deelachtig vn kan zijn, en dat een bewijs dus aan alle deelnemers eenvoudig geleverd kan worden, omdat zij zelf de uitgangspunten die tot de stelling hebben geleid, kunnen waarnemen, en ook het bewijs voor de stelling kunnen controleren.
Als iemand mij vraagt: wat voor getal neem ik in mijn hoofd, en ik zeg 3, en hij zegt nee, 5, ik heb gewonnen, dan geloof ik daar geen klap van. Ik kan immers niet in zijn hoofd kijken. Dus geen bewijs.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Natuurlijk kun je aan een tweedimensionaal wezen niet uitleggen hoe een driedimensionale wereld er uit ziet. Wij kunnen ons ook niet voorstellen dat er een grafiek kan zijn met vier coördinaten om een ruimtelijk punt aan te geven. We zijn nu eenmaal mensen die leven in een driedimensionale wereld dus kunnen wij dat onmogelijk bevatten. We kunnen hooguit beredenen dát het zo is. Verder: wat is je stelling? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik kan me wel vinden in de openheid van ShoarmaSchaap. Maar ShoarmaSchaap dat soort denkbeelden vragen om negatieve reacties, want je trekt de fundamenten van mensen onder hen vandaan met die openminded gedachten. Zodra je ze probeert uit te leggen wat je bedoelt grijpen ze zich vast aan hun idealen en is een discussie niet meer mogelijk.
Ik denk persoolijk dat natuurkunde wel veel is. Natuurkunde kan heel veel komen, maar men moet wel de centrale visie iets veranderen en zich opener open stellen jegens andere ideeen die misschien niet op de conventionele wetenschappelijke manier te bewijzen valt. Ik zit niet te denken aan meerdere dementies, maar aan vormen van dezelfde energie. Ik treed niet uitleg van een discussie daarover via internet schiet niet echt op
|
Mag ik je dan vragen wat het is dat je hebt ondekt zonder 1 van de vijf zintuigen, die volgens de natuurkundige wereld bestaan, hebt ontdekt?
Voor de rest is het al lang bekend dat onze menselijke zintuigen maar vrij beperkt zijn, is ook wel vaker over gesproken op dit forum. Ook zijn onze zintuigen niet altijd betrouwbaar, dus ik snap nog steeds niet wat het doel van deze topic is...
|
Grafieken met vier coördinaten? Nee, daar heb ik nog nooit van gehoord en ik kan het me ook niet zo goed voorstellen.
Natuurlijk is er meer dan wat wij met zintuigen kunnen waarnemen. Wij nemen voor het grootste gedeelte alleen de materiële werkelijkheid waar. Toch geloof ik dat er meer is, en met mij miljoenen ander mensen. Toeval? Geen idee, ik kan het niet bewijzen. Ik zou dan ook niemand met bewijs als argument kunnen (of willen) overtuigen. Ik weet niet of er meer dan drie dimensies zijn. Ik weet ook niet of marsmannetjes bestaan, of ik stiekum omgeven word door onzichtbare aardmannetjes en of er leven is na de dood. En zo veel meer vragen van diepere aard. Maar toch... Een stelling is pas verworpen als hij omver geworpen is met bewijs. Ik geloof niet dat we ver gaan komen.
||
Citaat:
![]() Waarom eten mensen niet eens per week pizza, als er toch bewezen is dat dit uiterst gezond is?
||
Citaat:
Maar je kunt dus inderdaad zeggen dat datgene wat wij ervaren niet datgene hoeft te zijn wat een ander ervaart. Het is echter wel zo dat veel dingen overeenkomen zoals taal, en noem een heel wijd scala op een dingen. Het begint echter te schemeren als mensen dingen waarnemen die anderen niet waarnemen, zoals in de metafisica wordt beschreven en bestudeerd. Maar weer rijst dan de vraag: "wat is waar en wat is waarheid?" En telkens als die vraag weer om de hoek komt kijken, moet je je bedenken dat de waarheid puur een acceptatie is van de meerderheid van de mensen op aarde - en ja dat zijn helaas meestal alleen de prominente mensen. Althans dat is mijn beeld van de waarheid :$
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Onderzoek naar chronisch zieken, doven,blinden en mensen met een motorisch beperking Caviamax | 4 | 01-04-2015 08:05 | |
Werk, Geld & Recht |
Beperkt recht Pieter-jan | 11 | 27-04-2010 18:35 | |
Werk, Geld & Recht |
Beperkt recht Poepkind | 5 | 23-06-2007 12:15 | |
Software & Hardware |
[Gebruikersrechten] Beperkte rechten voor een gebruiker instellen Orion | 10 | 27-02-2004 14:11 | |
Drugs & Alcohol |
'Beperkte Alcoholconsumptie' op de bijsluiter van een medicijn Bikinie-meisje | 31 | 08-11-2003 20:46 | |
Software & Hardware |
[LAN] hoe kan ik iemands bandwith beperken? SuperS | 8 | 18-03-2003 13:38 |