Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2003, 18:32
SuperS
SuperS is offline
hoe kan ik iemands bandwith op ons netwerk beperken? want alles loopt via een hub en router, maar nou zit mijn broertje de hele tijd te downloaden en films kijken via internet en radio luisteren via internet, en dan is voor de rest van ons netwerk alles supertraag, bestaat er iets dat ik gewoon kan zorgen dat hij dat niet meer allemaal kan (tenminste niet tegelijk zodat het ons netwerk/internet snelheid beperkt)?
Oud 17-03-2003, 18:37
Verwijderd
ALs je een routerPC hebt (dus ene computer gebruikt om internet te delen) dan zou je iets als Winroute kunnen gebruiken, daar kun je instellen hoeveel iemand mag gebruiken en hoevaak etc..

Maar een netwerk kan niet trager worden door dat downloaden..
Dat is echt onzin..
Stel je hebt 750KB/s (waarschijnlijk heb je minder)en je hebt een 10MB/s (10240KB/s) netwerk (waar waarschijnlijk heb je 100MB/s).
Dan is dat maar 13,65e deel van wat het netwerk aankan, dsu je probleem ligt lijkt mij ergens anders..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 19:00
dystopia
dystopia is offline
Wat voor hardware of software draait die router?
Oud 17-03-2003, 19:02
SuperS
SuperS is offline
is een sitecom router (geen pc)
Oud 17-03-2003, 19:09
Orion
Orion is offline
Citaat:
McLaren schreef op 17-03-2003 @ 19:37:
Stel je hebt 750KB/s (waarschijnlijk heb je minder)en je hebt een 10MB/s (10240KB/s) netwerk (waar waarschijnlijk heb je 100MB/s).
Dan is dat maar 13,65e deel

En dan nu even zodat het wel een beetje klopt:

Stel je hebt 750kB/s (waarschijnlijk heb je minder)en je hebt een 10Mb/s (1280kB/s) netwerk (waar waarschijnlijk heb je 100Mb/s (12800kB/s).
Dan is dat maar zo'n 6%

Dit klopt ook niet precies (door o.a. overhead en de kwaliteit van netwerkapparatuur die je gebruikt) maar is iig volgens de theorie uitgerekend.

Laatst gewijzigd op 17-03-2003 om 19:11.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 19:17
M@rco
M@rco is offline
Ik denk dat 'ie bedoelt dat het INTERNET traag wordt...?
Oud 17-03-2003, 22:34
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
maar het wordt zowiezo trager als iemand aan het downloaden is...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 22:57
dystopia
dystopia is offline
Wat je nodig hebt is een script dat instelt dat een transfer van grote data blocken lagere prioriteit heeft dan kleine packets.

Of dat in jouw router mogelijk is weet ik niet...
Oud 18-03-2003, 13:38
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef op 17-03-2003 @ 20:02:
is een sitecom router (geen pc)
Normaal gesproken kun je zoeits doen met QoS, maar volgens mij mis je die optie bij een sitecom router.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten