Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het helemaal niet makkelijk om bij mijn clubje op te stappen, want dan zit ik in een bus vol met mensen die ik helemaal niet wil kennen en al helemaal niet wil spreken!
Boterham met pindakaas in de bus is 3 euro 37, de teletoeters blazen uit volle borst het clublied, er zijn bijna geen mensen die normaal ABN kunnen zonder speeksel binnen te consumeren waar de hele bus van kan genieten en na afloop loopt men de polonaise. Ongeacht of er gewonnen of verloren is. Kortom, de beleving is totaal anders en dat zint mij niet. Dat die mensen op hun manier voetbal wil kijken is prima, maar laat mij dan ook voetbal op mijn manier kijken. Naar aanleiding van ‘ongeregeldheden’ (jezelf je kop kapot laten trappen en zelf een SV krijgen) in Volendam is voor ons elke wedstrijd verplichte combi. Een paar clubs waren bang voor lage supportersaantallen en hebben hier tegen geprotesteerd, maar tevergeefs. Want MVV uit is geen verplichte combi, maar wie zit er te wachten op MVV uit? Daar gaat toch geen hond naar toe op een vrijdagavond! En diegene die dat wel heeft gedaan heeft een kuteind naar huis moeten rijden, een kutwedstrijd gezien en daardoor een kutvrijdagavond gehad. Zelf heb ik het groepsgevoel wel een beetje gehad, want je kunt niet meer leuk met een groep vooruit, een beetje sensatie hebben en alsnog de wedstrijd zien. Tegenwoordig is het: of de wedstrijd kijken of sensatie en drie dagen celstraf. Dan kies ik voor het eerste en ga gewoon met een aantal goeie jongens de wedstrijd kijken, al is dat zonder geldig plaatsbewijs ook al heel moeilijk omdat ze je dan alsnog een stadionverbod aan kunnen naaien. Iets wat GAE vorig jaar nog bijna is gelukt in Emmen (altijd gevaarlijk als je daar met 3 man op de hoofdtribune zit!), maar waar één steward wél zijn dienstverlenende functie uitoefende en ons gewoon voetbal liet kijken. Weliswaar in het uitvak, maar alles beter dan een stadionverbod voor Emmen uit. Maar laten we wel wezen, die combi haalt niets tot weinig uit. Ik heb dit jaar nog elke wedstrijd op eigen vervoer bezocht, behalve Den Haag en Den Bosch omdat er toen een leuke groep met de combi ging en ik eindelijk wel eens wilde juichen bij die clubs. Kaarten regelen is ontzettend simpel als je een beetje connecties hebt, iets wat de gewone supporter natuurlijk niet heeft. Kortom, die wordt de dupe en de relgevoelige supporter kan toch zijn gang gaan aangezien deze een stuk verder voor de club willen gaan en dus ook meer fratsen uit zullen halen. Voor mij bestaan er maar weinig woorden voor de combi. Combi, rot op! En neem de KNVB mee. |
![]() |
||
Citaat:
Of is dat weer gebluf van te voren???? hihi... 31 mei eerst een ander feestje, of niet EmilioFCG! |
![]() |
||
Citaat:
Ben je er ook bij toevallig 31 mei? Ik weet niet of ik zelf wel heen ga ik heb de dag erna ook al een toernooi in De Lier (Rotterdam) PSV heeft kaarten gekocht maar niet alleen voor het vak (tribune) waar Z-Side zit ook voor andere vakken. Door die eikels kunnen er nu +- 400 FCG supporters minder maarja dat is ook een fout van FCG om geen clubcard verplichting in toe voeren.
||
Verwijderd
|
Offtopic:
Citaat:
![]() Nac heeft de laatste jaren van RBC Roosendaal dan wel gewonnen, maar de tijd is aangebroken dat Nac eens op hun donder krijgen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Nou, dan maar een grote parkeerruimte zo'n 20km van het stadion waar ze zich moeten verzamelen, en dan met de gratissen bus onder begeleiding naar het stadion... ![]()
||
Citaat:
|
Het is een illusie om te denken dat je zomaar gezellig naar een wedstrijd kunt gaan in b.v. Rotterdam om vervolgens gezellig in een kroeg te gaan zitten, gezellig een biertje te drinken en gezellig naast supporters van de tegenpartij te gaan zitten om de wedstrijd te kijken en vervolgens gezellig te juichen als jou clubie scoort.toen fct naar rotterdam moest om een wedstrijd te spelen tegen excelsior werd een vader +zoon neergestoken door laffe mensen.......dat is voetbal en daarom is er een combie(natuurlijk keur ik dit soort laf gedrag af, het is verschrikkelijk)
Maar het is een illusie te denken dat je zomaar gezellig naar een uitwedstrijd kunt gaan, de combie is veel te duur er wordt te veel aan verdient maar het hedendaagse voetbal is oorlog en dat is maar goed ook want ik moet er niet aan denken dat er alleen maar gezinnen met vrouwen en kinderen wedstrijden bezoeken gaan, bah!!!!!!!!(dat zie je al aan het nederlandselftal, totaal geen sfeer)natuurlijk moet je laf geweld afkeuren maar rivaliteit hoort bij het voetbal en als je daar niet van houdt moet je de plaatselijke korfbalclub maar gaan supporteren………..
|
![]() |
Verplichte combi’s hebben iets weg van kinderreisjes richting Duinrell, luisteren naar de juffrouw en meester en wel met z’n alle bij elkaar blijven. Je mag nog net een boterham meenemen maar zodra er een blikje bier te voorschijn komt, dan steigert de hoofdsteward al meteen.
Voor sommige wedstrijden kan ik best begrijpen dat er een combireis verplicht, want 1.600 Rotterdammers in het centrum van Amsterdam gaat nooit goed. Maar een verplichte rij-route naar FC Zwolle of een loopcombi bij Willem 2 zijn absoluut lachwekkend. Het dan ook niet zo gek dat de groep die de combi aan z’n laars lapt steeds groter wordt ook in risico wedstrijden. In het stadion van FC Utrecht sprongen er overal groepjes supporters op bij de doelpunten van Feijenoord. De meeste mensen zijn het zat om als klein kind behandelt te worden, veel jongens hechten waarde aan een beetje vrijheid, en willen niet om de haverklap op de vingers getikt worden door één of andere overijverige steward die z’n bijbaan iets te serieus neemt. Bij Feijenoord hebben ze het helemaal overdreven door verschillende voorrangsuitkaarten te koppelen aan een fotobestand, zodat er telkens dezelfde groep ‘brave’ supporters, die allemaal al geregistreerd staan, plaatsneemt in het uitvak. De lol gaat op zo’n manier snel vanaf en voor de nieuwe fanatieke aanwas is er nog nauwelijks een mogelijkheid om daadwerkelijk uitwedstrijden te kunnen volgen in het daarvoor bestemde uitvak. Zoals eerder vermeld, de fanatieke supporters zoeken vanzelf andere wegen om als nog de wedstrijd te kunnen bekijken, waardoor er overal in het stadion groepjes supporters verspreidt zitten. Wat ook niet anders dan gevolg kan hebben dat er opstootjes en vechtpartijen ontstaan. Was dat nou juist de bedoeling van een verplichte combi? Opstootjes en vechtpartijen tegengaan. |
![]() |
|
timbo85 -->> Feyenoord en Groningen kunnen redelijk met mekaar overweg.
Daar zijn vrijwel nooit grote problemen. (vechtpartijen tussen kleine groepjes 5man ofzo voorkom je nooit) En hoerenveen-uit was idd een grote verassing voor ons dat we daar op EV heen mochten, dat had niemand verwacht. Zelfs daar is het vrij rustig gebleven ondanks dat we verloren. Nog ff bij het cafe van de "crossite" geweest en daar konden we als groningers rustig een biertje drinken binnen en beetje lullen met die frieSSen. Er zijn in hoerenveen aantal opgepakt maar dat ging om dingen als een agent uitschelden voor klootzak of wildzeiken.
||
Citaat:
Een afvaardiging van onze harde kern is ook uitgenodigd om mee te spelen, maar ik ga alleen kijken. Gaat denk ik wel een leuk toernooi worden! Van jongens van PSV had ik begrepen dat ze zo’n 50 kaarten voor de Z-Side hadden, maar of ze gaan blijft natuurlijk een 2e. PSV, still famous for not travelling! |
![]() |
|
Ik speel zelf ook niet mee.
Ga nog niet lang mee dus zijn niet zoveel die me kennen. En heb opzich ook vrij weinig meegemaakt (het grote gebeuren moet voor mij nog komen zeg maar) ik ken alleen wel veel verhalen enzo. Ben dus ook toeschouwer. Vitesse komt ook nog trouwens. En dat PSV 50 kaarten heeft zou opzich best wel kunnen ik heb geen flauw idee hoeveel kaarten er voor die tribune in de vrijeverkoop zijn gegaan ik weet alleen dat er +-400 kaarten door PSV'ers zijn gekocht.
||
Citaat:
Is weer eens iets anders dan tegen Vitesse voetballen bij een 'verbroederingstoernooi' op sporthal Valkenhuizen in Arnhem! En Beerschot komt met 6 elftallen? Dat zijn ook leuke jongens om erbij te hebben! Misschien voetbal ik zelf overigens nog wel mee, maar dat bekijken we op de dag zelf wel. |
![]() |
||
Citaat:
Dat waren mooie tijden. Met 18 auto’s naar Oss, met de lijnbus vooruit naar Zwolle, met 70 man naar Dordrecht/Haarlem en Helmond, gratis de tribune bij Veendam bestijgen, jaar in jaar uit de hele middag op het terras van café de Kabouter in het centrum van Almelo zitten (om later te horen dat Heracles ons niet kon vinden), met een zelf geregelde touringcar naar Groningen en een hele enkele keer werd je al voor de stad weggestuurd. Dat waren allemaal verplichte combi’s, maar je kwam overal in. Uit wanhoop mochten vaak ook de jongens met stadionverbod naar binnen. In Zwolle dan wel vijf uur voordat de wedstrijd begon, helaas niet in JCA waar kaarten voor gekocht waren maar je was tenminste binnen! Je kon zowel voor de gezelligheid als het voetbal gaan en dat is er nu helemaal vanaf. Want ze trommelen net zolang politie op totdat er genoeg politie op de been is om de hele groep op te pakken en vervolgens zit je gezellig een avondje (eventueel langer) vast, omdat je niets strafbaars hebt gedaan. Behalve dat je in een andere stad bent. En het ergste is, ik trap er zelf nog in ook. Dit jaar ben ik overal op eigen vervoer geweest, maar voor de nacompetitie heb ik alvast een passe-partout gekocht voor de uitwedstrijden omdat ik er vanuit ga dat toch alles verplichte combi wordt en ik gewoon voetbal wil zien. En aangezien de meeste uitvakken toch ontzettend klein zijn, wil ik ook verhinderen dat straks één of andere dodo wedstrijden kan bekijken waar ik het hele land voor ben doorgereisd en ik het hele naar toe heb geleefd. Kortom ik ben moe om rare fratsen uit te halen, ik wil gewoon voetbal zien! En ik baal er goed van mijn uitstapje nu is beperkt tot het hoofddoel en niet alle bijzaken die ook zo verschrikkelijk leuk zijn. Net zoals ik baal van SBS. Je moet wel het hele jaar op een loze vrijdag spelen, maar vervolgens laten ze de twee mooiste overwinningen van het jaar niet zien omdat er gedart wordt! Voetbal hoort je op zaterdag te kijken, met de trein te bezoeken en te vieren met je eigen vrienden. |
![]() |
|
Ik had het ook nog over het oude stadion.
Lekker proletarisch Chinesen (iets wat vandaag overigens ook nog is gebeurd) bij die Chineens bij het stadion. De hele middag op het terras zitten in de stad. Dat waren altijd leuke middagen. Voor twee jaar terug werden we alleen massaal teruggestuurd en vorig jaar zijn we niet geweest. Vanavond weer ruimschoots goedgemaakt dacht ik zo! En wanneer kunnen we Heracles een keer in Deventer verwachten? |
![]() |
|
AgH, waar zit jij eigenlijk in het stadion? Achter het goal of die andere lui die naast het uitvak zitten?
Afgelopen december konden we moeilijk de stad in gaan, als er een verplichte buscombi was. Maar na de wedstrijd zijn de eagles weer zo laf om met stenen naar de bussen te gooien die tog dicht zitten. Jaja een heeele kunst.
|
Dacht dat er gisteren ook een verplichte combi en een noodverordening was.
Lijkt me geen excuus om niet te komen. Zelf zit ik niet achter het doel en ook niet naast het uitvak. Beetje ons probleem bij thuiswedstrijden, iedereen zit verspreid in het stadion. Maar ja, buiten zijn we weer één geheel. En die stenen op de bus is natuurlijk een logisch gevolg van grote bek en niets waarmaken. Maanden ervoor werden we al gek gebeld dat Heracles zou komen, maar er werd niemand in het centrum gezien. Behalve een groep van Twente die zichzelf opsloten in een café en de politie belden om veilig naar het station gebracht te worden. Tijdens de wedstrijd komen van ons jongens het veld op, gaan voor het uitvak staan en trekken een vlag eraf maar de reactie van Heracles blijft uit. Tja, dan kun je erop wachten dat er na de wedstrijd nog een actie komt. Stenen op bussen gooien vind ik trouwens niet laf, is meer een teken dat er in ieder geval iemand iets wil. |
![]() |
||
Citaat:
PSV is toch al gisternacht vooruit gegaan. Veel plezier nog verder vandaag Emilio! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
“Column: “Wat zijn we toch verrot met elkaar?” USPalermo | 121 | 07-10-2004 13:05 | |
Vrije tijd |
uitwedstrijden RHCP_NAC | 17 | 20-08-2003 17:20 | |
Vrije tijd |
Sfeer ranglijst voetbal in NL EmilioFCG | 108 | 20-02-2003 19:20 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Feyenoord in actie tegen spreekkoren MissCzechMeOut | 26 | 20-11-2002 17:48 | |
Vrije tijd |
Ajax-Utrecht Verwijderd | 28 | 18-08-2002 19:19 | |
Vrije tijd |
Voor welke voetbalclub ben Jij? DJ Incompetent | 115 | 05-08-2002 21:39 |