Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2003, 17:41
Phileine
Phileine is offline
Pure interesse. Hoe vaak per dag/... spreek jij je vriend(in)? En ben je daar tevreden mee?

Ik spreek mijn vriend meestal twee keer per dag aan de telefoon. Een keertje rond een half uur en vaak 's avonds. 's Ochtends of laat bellen we soms mobiel, gewoon om elkaar even te horen.

We sturen tussen door mailtjes. Kleintjes, en vaak ook langere. (Literaire liefde. *glimlach*)

En op MSN, ook heel regelmatig, vaak rond tien uur.

(We wonen nog ver van elkaar.)

En ik vind het heel fijn. Contact hoeft niet lang te zijn, als je niet samen bent. Het gaat zich er gewoon om uit jezelf naar de ander toe te komen. Gelijkwaardigheid.
Oud 19-05-2003, 17:45
Qimm
Qimm is offline
Ik zie hem veeeeel te weinig naar mijn idee... spreken, mja ik ben niet zo'n beller en hij ook niet. MSN wel regelmatig,vrijwel dagelijks . IRL zie ik hem ong. 3x per weeek... veeeel te weinig!
Oud 19-05-2003, 17:53
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Ik spreek mijn vriend wel zo een beetje elke dag. Ik zie hem ook elke dag (op school) en zo niet dan bellen we wel minstens een uur! Vin het wel best zo, ben er tevrede mee
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:57
Verwijderd
hmm ik zie mijn vriendinnetje wel dagelijks even voorbijlopen op school, maar we zijn geen klasgenoten dus verder zie ik haar zo een drie keer per week!

en dagelijks smsen/bellen/msnen we

dat dan weer wel!

posa
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:00
howshesings
howshesings is offline
we mailen dagelijks meestal, en zien elkaar 2-5 keer per week ofzo... en dat is precies goed zo, vaker zou mij te beklemmend worden denk ik
Oud 19-05-2003, 18:00
never mind
never mind is offline
hehe we zitten bij elkaar in de klas en ja ik slaap et weekend ook erg regelmatig bij em (lees: elk weekend behalfe als ie lan oid heeft) dus ik zie em vaak...
En ja behalfe dus elke dag overdag en 's avonds in het weekend komt hij 's avonds ook wel vaak bij mij en ik bij hem

supervaak dus

maar ik vind het wel fijn
Oud 19-05-2003, 18:01
never mind
never mind is offline
ohja ooknog mail/tel/msn
Oud 19-05-2003, 18:02
Verwijderd
Hmmmjah, ik heb het idee dat mensen gaan schrikken

Ten eerste, we zitten bij elkaar op school, dus dat betekent dat we elkaar in ieder geval zien. Soms ook nog 's middags en in het weekend vaak wel de avonden en soms ook nog overdag. Maar meestal zien we elkaar zondags niet.

Ten tweede, we msn-en elke avond dat we niet bij elkaar minstens een half uur lang.

Ten derde, we schrijven elkaar mailtjes van rond de 2000 woorden om de 2 a 3 dagen.

Ten vierde, we bellen ook regelmatig en dan ook rond de half uur, en met regelmatig is dat ongeveer 3 keer in de week.

En we moeten dus van onszelf minderen, omdat het blijkt dat we geen tijd over houden voor andere dingen. Raar

[edit] en dit hebben we dus al 3 maanden zo ongeveer [/edit]

Laatst gewijzigd op 19-05-2003 om 18:13.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:10
Sirenie
Sirenie is offline
We zien elkaar alleen in het weekend, dan slapen we twee nachten bij elkaar. Als we vakantie hebben zien we elkaar veel vaker.
Ik mag hem niet meer mobiel bellen en hij heeft op zijn kamer geen vaste telefoon dus door de week msnnen we alleen. Heel soms bel ik hem om hem even te horen, als ik me kut voel ofzo. Ik vind het wel genoeg, hoewel ik het niet erg zou vinden om hem vaker te zien. Ik heb naast hem nog andere mensen waar ik dingen mee wil doen. Hij vindt het niet genoeg, hoewel hij ook genoeg vrienden heeft.

O ja, smsen doen we ook, maar niet zo veel. Hoogstens één sms per dag.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:11
never mind
never mind is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 19-05-2003 @ 19:02:
truuululululu
ken et ik ben du niet de enige, alleen die meeltjes doen we niet aan, en lang bellen oid ook niet (en lang msn sinds we iets hebben ook minder, je spreekt elkaar als je iets hebt gewoon vaker irl dus niet alles moet meer over msn)
Oud 19-05-2003, 18:21
Verwijderd
ik zie m altijd in t weekend..
we bellen elke dag wel minimaal 2 tot 3 keer..
we smsen ook een paar keer per dag en af en toe een mailtje (en een berichtje op onze sites (speciaal voor elkaar) ) en we msnen wel redelijk veel.
maar toch heb ik m veel liever hier bij me..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:47
Verwijderd
grrrr
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:47
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Ik zie mn vriend ongeveer 3x per week. Hij woont echt heel dichtbij(lees als: lopend ben ik er in 30 seconden). Ik zou hem dus wel elke dag kunnen zien maar daar hebben we allebei geen zin in. Ik mis hem welis maar het is zo fijn om dan weer te zien na drie dagen.
Daarnaast heb ik het best druk met school en zit hij smiddags altijd bij zn vrienden. We bellen nooit en chatten/smsen af en toe.
Ik kom hem wel vrij vaak tegen als ik naar buiten ga maar dan zitten we niet meteen heel lang te praten ofzo. Gaat nu 5 maanden heel goed zo
Vind het alleen wel klote dat die deze vakantie 5 weken weg is...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:53
Verwijderd
We zien elkaar alleen sweekends en doordeweeks spreken we elkaar niet zo veel. hij werkt heel de dag en ik zit op school, dus 'savonds MSNen we. Héél soms effe bellen, maar daar heb ik geen geld voor, hij wel, maar het komt er gewoon nooit van. Op msn is het wel vaak saai, het is zo onpersoonlijk en meestal hebben we niet zoveel te melden. Ik zou het wel leuk vinden als we elkaar doordweeks ook eens een keertje konden zien, maar dat kan nu eenmaal niet door de afstand.

Soms is het wel stom, dan zit je op msn en heb je niks te melden en het is zo saai als de neten (niet alleen door hem, ik verveel me dan gewoon in het algemeen). Dan denk je weleens, nou, nu is het net of we geen relatie hebben doordeweeks, geen contact, geen lol, niks.
Wel jammer.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:57
pure_evil
pure_evil is offline
Ik zie m elke dag zon beetje wel (in de pauze etc) en dinsdagavond gaan we samen salsaën en zaterdags meestal stijdansen/bios/iets anders leuks. ik bel/meel m ook best vaak. maar als ik m een dag niet zie, ga ik niet dood ofzo (wel bijna)
Oud 19-05-2003, 19:22
gizmo
gizmo is offline
ik zie hem 1x in de week nu... elke dag wel een smsje over en weer en af en toe een belletje... that´s all
Oud 19-05-2003, 19:31
~Black Rose264~
Citaat:
gizmo schreef op 19-05-2003 @ 20:22:
ik zie hem 1x in de week nu... elke dag wel een smsje over en weer en af en toe een belletje... that´s all
Woont je vriend ver weg zeker..?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:33
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
~Black Rose264~ schreef op 19-05-2003 @ 20:31:
Woont je vriend ver weg zeker..?
nee hoor.. 20 min fietsen van mij af.. valt dus erg mee. HEt feit is dat ik ff in een kut periode zit en ook nog is examens heb.. en mayb ook wel omdat het ff allemaal niet lekker loopt tussen hemen mij. Gaan morgenaaf even "praten".. ben bnieuwd
Oud 19-05-2003, 19:54
Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Ik sms ongeveer 2x per dag met m'n vriendin. Verder altijd een smsje voordat we naar bed gaan.
Verder 'spreek' ik haar bijna elke dag over MSN.
We bellen doordeweeks 1 a 2x.
Irl zie ik haar vrijdagavond, zaterdagavond en zondagavond. Niet overdag dus...

150 km verderop wonen is (= klote)
Oud 19-05-2003, 20:00
Mindfields
Mindfields is offline
Elke dag een uur bellen..Op school zie ik hem nu bijna niet, hij heeft examens. 1 dag in de week afspreken en 1 dag in het weekend.
Oud 19-05-2003, 20:02
Verwijderd
In normale schoolweken zagen we elkaar elke dag op school, maar er zijn geen normale schoolweken meer (examens) dus we weten helemaal niet meer wat te doen Verder msn'en we zo'n 5 avonden per week, gaan we vrijdag vaak bij een van ons slapen, en gaan we zaterdagavond vaak ergens naartoe of we nodigen vrienden uit.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 20:19
Verwijderd
Ik spreek em elke dag wel eventjes, dan wel in het echt, via msn, telefoon, meel, Pb's hier op het forum + we hebben beiden een Livejournal wat we beiden wel dagelijks updaten, en via de comments communiceren we ook weer

Zien niet zo heel vaak omdat het nog maar kort is en ik nu middenin mn examens zit en leren even voorrang moet geven en hij doordeweeks veel werkt en we in het weekend beiden ook nog es een druk sociaal leven hebben wat we absoluut niet op willen geven

Het wordt wel meer als mn examens klaar zijn, gelukkig

Maar het is ook goed zo, elk contact is extra speciaal
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 20:24
snoopy
snoopy is offline
Ik zit bij m'n vriend op school, maar niet in de klas. Dus overdag zie ik hem soms voorbij hobbelen, maar vaak ook niet.
Verder spreken we zo'n 2/3 keer per week specifiek af, dan slapen we ook bij elkaar.
Als we niet hebben afgesproken, bellen we vaak. Dat duurt dan lang (=1 uur of langer). Soms bellen we ook niet. t Is geen verplichting. En soms krijg ik zomaar een lief mailtje, smsje oid.
Oud 19-05-2003, 20:29
~Black Rose264~
Citaat:
bonelesschicken schreef op 19-05-2003 @ 19:02:
Hmmmjah, ik heb het idee dat mensen gaan schrikken
Uhhh, jah heb je gelijk in
Is dat niet wat overdreven allemaal als je je vriendin zo vaak ziet..? Dan heb je zo goed als geen tijd meer voor jezelf of je vrienden of wat dan ook.. Ik zou dr iig niet tegen kunnen
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 20:38
kastdeur
kastdeur is offline
ik zie hem meestal elk weekend en soms van donderdag tot maanden ja we wonen praktisch samen

we bellen elke avond voor het slapen gaan en we smsen.

mailen en msn`en deden we in het begin heel veel, maar dat is nu zo onpersoonlijk, dus daar zijn we mee gestopt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2003, 20:40
Hawahaai
Hawahaai is offline
Eigenlijk praktisch iedere dag... Zo vaak mogelijk, in ieder geval .
En overdag mailen
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 20:45
shanker
shanker is offline
k zie hem echt elke dag, meestal ga ik hem voor school even wakker maken en brengt hij me weg, hij komt me na school weer ophalen, en dan zijn we de hele middag bij elkaar tot een uur of 5/half 6, en dan zien we elkaar na het eten weer tot ongeveer half 10. en ik vind het heerlijk want ik mis hem echt als we elkaar een paar uurtjes niet gezien hebben... het zal wel gaan veranderen als hij weer werkt en dus hele dagen weg is, maar dan gaan we als het goed is samenwonen dus dan zien we elkaar s avonds weer
Oud 19-05-2003, 20:49
Verwijderd
Citaat:
~Black Rose264~ schreef op 19-05-2003 @ 21:29:
Uhhh, jah heb je gelijk in
Is dat niet wat overdreven allemaal als je je vriendin zo vaak ziet..? Dan heb je zo goed als geen tijd meer voor jezelf of je vrienden of wat dan ook.. Ik zou dr iig niet tegen kunnen
Nou op zich als ik er nu zo naar kijk is het overdreven. ' Hmmmjah, ik heb het idee dat mensen gaan schrikken', Die zin heb ik ook pas aan het einde er bij gezet. Maar goed ja. Ik heb genoeg tijd voor mezelf, want ik doe geen fuck voor school. En naast school heb ik niet echt veel te doen, behalve gitaarles en andere vrienden. En zaterdag ga ik meestal ook met vrienden uit dus ja. En aan de andere kant. We kunnen het altijd goed met elkaar vinden. Het contact loopt nooit stroef. En we kunnen ook moeilijk van elkaar afblijven, dat wil ook wel eens helpen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 20:50
Verwijderd
In het begin zaten we ongelooflijk veel op MSN Ik heb nog nooit met 1 persoon zoveel gechat

Na ja, dat doen we nu nauwelijks nog meer. Komt ook omdat ik amper nog op MSN zit / kan zitten. Wel sturen we geregeld PM's naar elkaar en zag ik haar de laatste tijd ongeveer 2 keer per week En bellen doen we ook.. niet zo vaak, maar wel langere gesprekken (we hangen zo 2 uur aan de foon ).
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 20:51
Suziewafel
Suziewafel is offline
Ik zie hem 2 keer (alleen in het weekend, want hij zit op een internaat) als ik geluk heb en dat is dan zo'n 5 uurtjes per week, niet veel dus...Bellen en smsen doen we ook niet vaak, ík vertel mijn de dingen die ik heb meegemaakt wel als ik hem zie.
Oud 19-05-2003, 21:45
Thomas
Thomas is offline
Ik spreek haar dagelijks misschien wel 4,5 keer. Overigens zie ik haar in het weekend en meestal op woensdag en vrijdag en daar heb ik behoorlijk tevreden mee.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 06:50
annabegins
annabegins is offline
kzie m dagelijks (zou ook erg vreemd zijn als dat niet zo zou zijn: huisgenoot) en af en toe op msn. vinnet beetje veel, maarja toen we nog vrienden waren zag k m evenveel dus valt t nog wel mee
Oud 20-05-2003, 08:22
Verwijderd
Ik zie mijn vriendje iedere dag bijna. En als ik hem niet zie dan bellen we.
Daarnaast spreek ik hem op msn bijna iedere dag wel even. En voor het slapen gaan altijd even een smsje
En ja ik ben er wel tevrede mee
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 10:04
sinsere
sinsere is offline
Ik spreek mijn vriend elke dag 's avonds op internet en als een van ons er niet is, dan bellen we. Verder bellen we zo nu en dan overdag ook, maar dat kan niet altijd vanwege zn werk en mijn colleges.
Verder zie ik hem elke woensdagavond, en het weekend slapen we meestal bij elkaar. Zo'n 3x per week dus, maar soms wel vaker als het zo uitkomt.
Oud 20-05-2003, 10:18
Verwijderd
'k spreek mijn vriend elke avond op msn. en soms smiddags.
we zien elkaar tsja.. zo gemiddeld denk ik om de 2,5 week, een weekendje of een week of 2 weken lang.. ligt aan de vakantie..

en ik vind 't wel heerlijk zo hebben we allebei tijd voor ons zelf
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 11:57
Punkygirl
Punkygirl is offline
Even nadenken hoor..
Ik zie hem ong. om de dag.. zo'n 3x per week.
Dan spreek ik hem soms via msn.. ( nu weinig ivm examens)
en ik sms hem dagelijks en mail hem ook wel ns.
Oud 21-05-2003, 19:17
Verwijderd
Mijn geval is hetzelfde als de jouwe. Het voelt goed...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 19:24
Bijoux
Bijoux is offline
Ik zie hem bijna elke dag en als we het wat druk hebben minder (werk enzo), maar dan bellen we elkaar of msnen. We doen dat sowiezo elke avond. En als ik moet werken komt hij me bijna altijd ophouden. Ik ben wel tevreden.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 11:39
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Ik zie hem iedere dag een aantal keer, hij is mijn buurjongen.
3x in de week moeten we zelfde tijd op school (mara wel alle2 op een andere school) Dus dan breng ik hem zodat hij niet met de bus hoeft.
Dan vaak nog na school, voor het eten nog even samen.
En dan brengen we de avond hier of bij hem door, meestal bij hem omdat het bij hem een stuk gezelliger is.
Oud 22-05-2003, 11:46
Loezzel
Loezzel is offline
Bij mij is het heel verschillend. Mijn vriend werkt in de horeca, maar is nu stage aan het lopen in een restaurant waar hij pas om 16.00 uur moet beginnen en 's avonds al rond een uur of 0.00 uur klaar is. Daarom kunnen we af en toe samen uit en zie ik hem nu met mijn examens elke dag omdat ik lekker veel vrij heb.
Maar hierna (daarvoor ook) gaat hij in onze kroeg voor vast werken, waar we allebei een weekend baantje hebben. Daar moet hij om 12.00 uur beginnen en is pas 's nachts om 2.00 uur klaar. Dan zal ik hem bijna nooit meer zien. Ik ben erop voorbereid, maar soms vind ik het wel heel moeilijk. Daarom wil ik hem nu ook gewoon elke dag zien, om de schade alvast in te halen!!!
Oud 22-05-2003, 12:19
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
De laatste tijd zie ik mijn vriendje echt vaak. Terwijl hij wel 2 uur verder op woont. Maar ik heb nu vrij en ov. S'avonds zien we elkaar dus vaak.
Ook combineer ik veel. Als ik een meerdere nachtjes bij hem slaap doordeweeks, ga ik tijdens zijn stage met vrienden/vriendinnen afspreken die ik als ik thuis ben niet zo vaak zie.

In het weekend zien we elkaar meestal ook. Ook al moeten we werken. Hij doet zaterdags zijn winkel en ik doe ondertussen andere dingen. Of help hem.

Hij heeft geen internet meer, dus msnen doen we niet.
Smsen kan ook niet, aangezien hij geen mobiel heeft.

Als we niet bij elkaar zijn bellen we elkaar s'avonds een half uurtje ofzo. Lang genoeg. En meestal zie ik hem toch snel weer.
Oud 22-05-2003, 12:29
Soezen
Soezen is offline
ik zie mijn vriend elke dag. Elke dag ja. Ik zou niet meer zonder kunnen. Verder bellen we vaak of msnen we. Soms stuur ik wel eens een mailtje gewoon tussendoor en stuurt hij mailtjes terug. Erg veel contact dus. Ben er wel blij mee..
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 12:30
mitchuhl
mitchuhl is offline
Mijn vriendin en ik zien elkaar meestal zo'n 4 a 5 dagen in de week, bellen bijna iedere avond (behalve in weekend als ze bij me is) en sturen door de week zo'n 4 sms-jes naar elkaar. Ohja en doordeweek ook nog zo'n 2 a 3 mailtjes. Vrij genoeg dus maar het bevalt me prima zo en ik zou haar echt niet minder willen zien ! We hebben elkaar nu bijna een half jaar.

Met de zomervakantie gaat het denk ik nog wel moeilijk worden. Dan ga ik namelijk naar Lloret en zij naar Malgrat. Dan zien we elkaar gedurende 10 dagen niet. We hebben het er nu al vaak over, vooral over het vertrouwen wat je met zo'n vakantie met elkaar moet hebben.
Oud 22-05-2003, 12:49
miro
miro is offline
Ik zie hem eigenlijk bijna elke dag. We slapen vaak bij elkaar, ook door de weeks. Als ik m niet zie dan bellen we best vaak, of we zitten op msn.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 12:56
Zazoo
Zazoo is offline
ik zie hem bijna elke dag en zo niet dan bellen we 's morgens voor ik naar school ga (alleen als hij op zijn werk is anders slaapt hij) bel ik hem soms nog in de pauzes, sms ik m vaak in mijn z-uren en als ik weer thuis ben belt hij me nog een keer of 5 als het hem uitkomt of bel ik hem. en altijd als we gaan slapen om welterusten te zeggen. erg he
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:53
Verwijderd
Ik laat de mate van contact meestal van de ander afhangen.
Ik haat het gevoel dat ik achter iemand aanloop namelijk en zoiets is ook niet goed voor de relatie. Zoals je zei: gelijkwaardigheid Als ik eenmaal een beeld heb van hoe vaak hij me wil zien, hoe vaak hij wil bellen, smsen, etc, dan ga ik daar gewoon in mee.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 17:04
Phileine
Phileine is offline
Ik ben dus - helemaal - niet de enige die vrij veel contact heeft met haar vriend.

Hmm, verbaast me best wel.
Oud 22-05-2003, 20:54
SpiT
SpiT is offline
ik zie 'm elke voor school. in de pauzes. en meestal ook na school. in t weekend zien we elkaar ook wel elke dag. en doordeweeks spreken we zo af en toe ook 's avonds nog wat af. we bellen bijna nooit. maar dat komt omdat ik bellen nogal eng vind.
Oud 26-05-2003, 16:48
Gwinnie
Gwinnie is offline
kan ik eiglyk nog niet egt zeggen..
maar 'heb' m nu een weekje en hebben mekaar 2 keer gezien.
verder verschilt het van 2 tot 6 smsjes per dag en vrijwel elke dag ff bellen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 16:54
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Euhmm ik spreek hem sowieso elke dag 1.5 uur aan de telefoon ofzo! En zie hem meestal maandag... woensdag... donderdag... en vrijdag bij elkaar slapen dus ook zaterdag en soms ook nog zaterdagavond rond 22:00 en dan saampjes uitgaan + slapen..
dus hmmz VEEL maar niet erg.. zekerrrr niet erg..
Reageren

Regels voor berichten