Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Neehoor want ik ben ook een insider
![]() ![]() ps ik keek de oude examens eens in en daar stonden nog aardig wat oude dingen in die niet bij de leerdoelen staan achterin het examenboekje...
|
![]() |
Ik ben zoooow zenuwachtig voor filosofie morgen... (ook voor wiskunde trouwens...)
Ik weet niet wat het is, ik sta een 8,3, en kan best filosofie, maar deze keer heb ik te weinig geleerd en ik vind het heel moeilijk...! Ik haal het examen wel (een 2,7 moet toch lukken...) maar toch ben ik mega-zenuwachtig... Gewoon omdat het zo zonde is om van een 8,3 naar een 5,5 te gaan... En dat zit er toch wel hard in... Hoe hebben jullie geleerd trouwens?? Wat ist belangrijkste, Buskes ofzo...?!?!?! Helluppp! Ik wíl nie morgen!! |
![]() |
|
![]() |
Ik heb alle teksten goed geleerd met ook de leerdoelen erbij..., waarbij Buskes natuurlijk goede inleiding is maar niet echt het belangrijkste volgens mij. En een beetje bijhouden wat zegt die filosoof, wat zijn argumenten van Popper tegen verificatie, wat is onderdeterminatie en theoriegeladenheid van de waarneming. etc etc
|
![]() |
onderdeterminatie is het principe dat je met een stel empirische gegevens altijd verschillende theorien kunt maken. Dus elementen van een theorie kunnen helemaal niet zomaar tot betrouwbare zintuigelijke ervaringen worden herleid, zoals de Weense Kring wel dacht met haar verificatie. ( ontdekt door Quine )
Theoriegeladenheid van de waarneming is het principe dat er niet zoiets bestaat als neutrale zintuigelijke waarnemingen ( sense data ) omdat observatie altijd plaatsvind vanuit een bepaalde overtuiging of wereldbeeld. Bijvoorbeeld een houthakker zal in een bos heel andere dingen opvallen dan een bioloog. Dus weer een negatief punt voor de verificatie. ( onder meer ontdekt door Kuhn en Popper )
|
![]() |
onderdeterminatie is dat je bij de empirische observaties verschillende theorieen kunt opstellen, je kan aan de hand van dezelfde gegevens, verschillende kanten op met je uitleg, en daardoor is deze altijd ondergedetermineerd.
en theoriegeladenheid.. oh ik zie dat het al beantwoord is. ik heb niet echt veel zin in morgen. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb ook geen zin in morgen!
Ik weet nie wat ik erger vind, wiskunde of filosofie...? Nou ja, ik hoop maar dat we veel mening en inzicht vragen krijgen, daar ben ik wat sterker in dan in dingen van buiten leren... (bennik nooit goed in geweest trouwens...) Succes allemaal, en vertel hier ff hoe je het vond enzo! KUS! |
![]() |
|
Was er iemand die die vragen over die kleuren wel snapte? Bij ons had iedereen het idee dat de opgavenmakers zelf ook een en ander door elkaar hadden gegooid. Kleurenspectrum, basale kleuren, basiskleuren, kleurentermen, kleurenonderscheid en kinderen tot zeven jaar die dat niet aan elkaar konden koppelen - nou, ik ook niet.
Verder waren de alfa's zeer verontwaardigd over de vraag over het molecuulmodel. Ik vond het niet zo erg, wel vertrouwd zo wat scheikunde tussendoor. ![]() Weinig feitjes werden er gevraagd (of ik had zo slecht geleerd dat ik die feiten uberhaupt niet zag ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 27-05-2003 om 15:09. |
![]() |
|
![]() |
K vond dat echt veel te weinig kennis werd gevraagd...in de examens vd afgelopen jaren werd dit veel meer gevraagd! Het was echt veel inzicht en die vraag over kleuren vond ik erg vaag! Ik moet een 3,8 gehaald hebben, maar dat zou toch gelukt moeten zijn toch?!!
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het is me alleszins meegevallen. Ik vond alleen wel dat ze nogal lang doorgingen met dat ge*** over die kleuren (en daar was onze docent filosofie het ook mee eens). Ik heb waarschijnlijk iets laag in de 6. Genoeg om een 6 te blijven staan.
![]() ![]()
|
![]() |
Voor mij kwam ut erg goed uit dat je niezo veel van buiten hoefde te kennen... Ik had ut niezo goed geleerd...
Gelukkig veel inzicht-vragen... Ik vonnut opzich minder moeilijk dan verwacht, omdat ik dus uitging van veel feiten uit je kop moeten kennen enzo... Ik was dus wel blij met dit examen, en heb ook zéker wel een 3 ofzo gehaald! No problemo! |
![]() |
|
Ik vond 't filosofie examen een van de makkelijkere
![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Na Havo naar VWO weetniks | 10 | 10-06-2012 09:26 | |
Studeren |
Hbo studie die aansluit bij filosofie? Verwijderd | 10 | 21-11-2010 16:27 | |
VWO |
hoe laat komt de nomering op internet te staan voor VWO remy476 | 45 | 16-06-2006 09:54 | |
Algemene schoolzaken |
filosofie 5-6vwo ecrivaine | 26 | 17-02-2005 14:04 | |
Algemene schoolzaken |
Versneld VWO, welke extra vakken? Freule | 2 | 13-05-2004 17:05 | |
Eindexamens 2003 |
[Filosofie] Havo en VWO: welke boeken? Gatara | 19 | 23-05-2003 10:53 |