Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2003, 21:53
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Vind jij jezelf een voorbeeld voor andere mensen qua gedrag, gewoontes etc?

Waarin dan wel/niet en waarom wel/niet?

Ikzelf vind bijvoorbeeld de manier waarop ik geld uitgeef absoluut niet goed en zou anderen het ook niet aanraden Geef teveel geld uit aan dingen die ik niet nodig heb, etc.

Maar ik vind de manier waarop ik leef als puber wel weer goed, aangezien ik me niet afzet tegenover andere dingen of ruzie heb met mn ouders en wel geniet van het leven

vertel ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2003, 21:57
Muizzz
Muizzz is offline
ik vind mezelf niet echt een voorbeeld voor andere mensen

omdat ik niks kan bedenken waarin ik een voorbeeld voor andere mensen zou kunnen zijn denk ik.
Oud 01-06-2003, 22:10
Verwijderd
Ik zou mijzelf dan eerst de volgende vraag stellen: "Zou je jezelf willen ontmoeten als je jezelf niet zou zijn?" Ja-ha. Wat een rottige vraag!

Zelf heb ik hier al heel lang over nagedacht. Enerzijds weet ik niet of ik mezelf wel zou willen leren kennen. Ik kom op meer negatieve dan positieve aspecten. In die zin ben ik dus absoluut geen goed voorbeeld. Anderzijds is het ook zo dat je altijd op anderen wilt lijken. Bovendien zijn, denk ik, negatieve aspecten makkelijker aan te wijzen dan positieve. Ik weet het dus niet.

Maar. Ik ben nog steeds niet uitgedacht.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 22:13
PardonMe
PardonMe is offline
ik vind mezelf wel een beetje een voorbeeld, als je het op die manier bedoelt.. Ik geef misschien soms te veel geld uit, maar als ik iets wil hebben en ik heb er geen geld voor op dat moment tja jammer dan.. Dus dan ga je op een gegeven moment toch wat kritischer kijken naar wat je koopt..
Verder vind ik mezelf wel netjes, geen drugs, alcohol altijd met mate, doe mn best op school.. en ik kan me wel goed aanpassen vaak..

maar ik zou mezelf niet echt als voorbeeld opwerpen.. ik sta liever niet zo in the picture..
Oud 01-06-2003, 22:46
Avelon
Avelon is offline
ik zou mezelf niet als voorbeeld willen geven. althans niet de manier waarop ik leef. weinig motivatie of doorzettingsvermogen.

maar de manier waarop ik naar andere mensen kijk kan ik wel als goed beschouwen. de mensen positief zien. en ze niet afwijzen of iets dergelijks voordat ik daar echt over kan oordelen.
bovendien zou ik het leuk vinden als meer mensen mijn kleding aantrokken
maar ik vind mezelf niet echt en voorbeeld. misschien voor mn broertje. een beetje
Oud 01-06-2003, 22:48
Verwijderd
Als ik voor iemand een voorbeeld ben (zonder dat ik dat weet) probeer ik dat gelijk te veranderen, want ik ben een slecht voorbeeld.

Ik ben lui, ongemotiveerd in veel opzichten, leef ongezond, en ook niet altijd even aardig.

Het enige punt is dat ik heel sociaal ben, al zeg ik het zelf. Ik denk dat ik in dat opzicht wel een voorbeeld ben voor bepaalde mensen in mijn omgeving.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 23:46
AtHell
AtHell is offline
Als je een naargeestige cynische sarcastische smoker kiddo met de aspiratie om het tot advocaat te schoppen als voorbeeld zou willen zien dan wel.

Nee ik ben geen voorbeeld. Hoewel ik zo her en der ook wel m'n goede kanten heb alleen ben ik bang dat die op het eerste gezicht niet direct merkbaar zijn.
Oud 01-06-2003, 23:54
AvA AdoRe
AvA AdoRe is offline
op een manier vind ik mezelf niet een goede voorbeeld,
ik ben TE nieuwsgierig.... dat laat mij afentoe dingen doen die niet bij mij horen..., maar die ik stiekem toch leuk vind..,
voor de rest.. afentoe let ik goed op me geld.. deze dagen geef ik veelste veel uit aan feesten.. en verder gedraag ik me wel okay..geen slechte invloed verder denk ik
Oud 02-06-2003, 06:46
WishfulDreaming
Ik bedoel niet per se dat je in het totaalbeeld een voorbeeld moet zijn, ik denk dat weinigen dat zullen vinden.. en je hoeft het ook niet op te dringen

Maar alleen zoals hier al wel wordt genoemd in bepaalde eigenschappen..

Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 10:44
Verwijderd
niemand zou zich een voorbeeld aan mij moeten nemen....

maar ik douche wel elke dag
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:01
Verwijderd
Ik zie mezelf wel als voorbeeld voor anderen, ja. Ik ben aardig, wellevend, vriendelijk, begripvol, intelligent, ben erg serieus en toegewijd met m'n studie bezig en heb veel concreet haalbare plannen voor de toekomst. Verder ben ik nog nooit in aanraking geweest met de politie en zorg ik goed voor m'n kat.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:07
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-06-2003 @ 12:01:
Ik zie mezelf wel als voorbeeld voor anderen, ja. Ik ben aardig, wellevend, vriendelijk, begripvol, intelligent, ben erg serieus en toegewijd met m'n studie bezig en heb veel concreet haalbare plannen voor de toekomst. Verder ben ik nog nooit in aanraking geweest met de politie en zorg ik goed voor m'n kat.
dat laatste doet et em

Ik denk dat ik zelf soms ook wel een voorbeeld ben voor anderen, maar dat zijn zoveel mensen denk ik...

Ongetwijfeld zal ik ook wel es een negatief voorbeeld voor mensen zijn, maar ook hier, wie niet..
Oud 02-06-2003, 11:25
Sundae
Sundae is offline
Hmmm...tsja...onbewust is iedereen wel een voorbeeld voor elkaar denk ik. Okee, op mij na dan misschien..
Oud 02-06-2003, 11:28
WishfulDreaming
Citaat:
*~annûh~* schreef op 02-06-2003 @ 12:25:
Hmmm...tsja...onbewust is iedereen wel een voorbeeld voor elkaar denk ik. Okee, op mij na dan misschien..
DAt is onzin.

Iedereen heeft zn goede en zn slechte kanten en ik vraag me nu dus gewoon af wat die zijn
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 11:34
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
misschien een voorbeeld van hoe je bepaalde dingen nou juist niet moet aanpakken

en over een positief voorbeeld zijn, ga ik nadenken en dan deze post editen
Oud 02-06-2003, 15:06
sterrenhemel
sterrenhemel is offline
uhm nou echt een voorbeeld niet, maare ik hoorde laatst van een vriend dat sommige mensen eens een voorbeeld aan mij moetsen nemen qua conflicten oplossen .. misschien dat dan .. maare ik denk niet dat ik echt een voorbeeld voor iemand ben .. ik kijk heel soms wel in bepaalde dingen tegens ommige van mijn vrienden op, zoals ze veel dingen aanpakken en hoe ze er altijd voor me zijn
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:23
Overjoyed
Overjoyed is offline
Als iedereen nadacht voordat hij iets consumeerde zou de wereld er een stuk beter uitzien.

- Vlees
- Gelatine
- Lage loon landen
- Kinderarbeid

Als iedereen daar een beetje aan zou denken zou het hier stukken beter zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:25
Verwijderd
Urm een voorbeeld neen ik ben geen voorbeeld voor mensen, als ik dat toch zou zijn zou ik die mensen hard uitlachen.

Hahaha. Ja dat is voor jou bedoeld, je voelt je wel aangesproken he.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:33
Taeke
Taeke is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 02-06-2003 @ 16:23:
Als iedereen nadacht voordat hij iets consumeerde zou de wereld er een stuk beter uitzien.

- Vlees
- Gelatine
- Lage loon landen
- Kinderarbeid

Als iedereen daar een beetje aan zou denken zou het hier stukken beter zijn.
Ik denk heel vaak na over het vlees dat ik consumeer. Over hoe lekker het wel niet is!
Oud 02-06-2003, 15:47
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ach een voorbeeld zijn

Iedereen moet gewoon zijn ding doen. Als je iemand nadoet omdat hij zo'n 'goed gedrag' heeft dan voel je jezelf ook niet goed. Dus waarom zou ik een voorbeeld voor iemand willen zijn.

Maar ja als je ideaal wilt zijn dan moet je mij maar als voorbeeld nemen **heeft momentje van hoge eigendunk**
Oud 02-06-2003, 17:34
annetjuh
annetjuh is offline
ik vind me zelf wel een voorbeeld op het gebied dat jongeren zich meer moeten interreseren in de politiek.
Kheb verkiezingen georganiseerd op school.
En ik vind dat je best niet overal mee eens moet zijn en dat je dat best wel mag zeggen!!!
Alleen wordt dat niet gewaardeerdt omdat we pubers zijn (maar met keiharde feiten.

kus
Oud 02-06-2003, 17:58
soske
soske is offline
Misschien ben ik wel een voorbeeld op het feit dat ik me niet snel voor dingen schaam. Ik durf een beetje gek te doen enzo. Maar verder denk ik van niet.
Oud 02-06-2003, 18:04
Günther
Günther is offline
ik probeer helemaal geen voorbeeld functie te hebben, maar ik zet me er ook net tegen af...

ik zou mijn levenswijze niet als voorbeeld willen geven want er zijn teveel dingen waar ik het eigenlijk niet mee eens ben... aan de andere kant ben ik zeer tevreden dat ik het kan doen en kan anderen ook aanraden het zo te doen..."beetje" dubbel dus, kdenk dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat diegene wel/niet doet/wil...
Oud 02-06-2003, 18:12
Laïs
Laïs is offline
Ik vind mezelf echt geen voorbeeld voor anderen.
Ik geef teveel geld uit aan eten en ik heb totaal geen zelfdiscipline.

Of misschien dat ik me soms echt niet aantrek wat anderen van me vinden.
Oud 02-06-2003, 18:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
uuuuhh?? misschien omdat k op tijd op hou met drinken en dus nooit straalbezopen ben?

ow k ben een voorbeeld omdat k niet rook en geen drugs gebruik haha

tsja, kan echt niks beters verzinnen hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2003, 19:04
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik kwam er gister achter dat mijn kleine zusje mij niet stoer vind, toch een hele schok, had ik zo gehoopt dat ze tegen me op zou kijken als haar voorbeeld, haar grote stoere zus

maar goed ik vind mezelf een goed mens al denk ik dat als ik mezelf zou tegenkomen een erge hekel aan mezelf zou hebben. Ik heb vrij veel irritante eigenschappen Ik zie mezelf niet graag als voorbeeld voor andere mensen dan mijn zusje, ik hoop dat we van elkaar leren maar het is toch enigzins beangstigend (en egoistisch) jezelf als voorbeels te zien.

Mijn voorbeeld is trouwens karen van will & grace
Oud 02-06-2003, 19:58
the tourist
the tourist is offline
Op sommige punten misschien wel: ik drink bijna nooit, ik rook niet, ik kan redelijk goed met geld omgaan, ik pas me meestal aan, ik eet redelijk gezond, ik accepteer mensen.

Maar op veel punten absoluut niet...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:46
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 02-06-2003 @ 20:04:

Mijn voorbeeld is trouwens karen van will & grace
Haha dat is echt zo'n stoer wijf
Oud 02-06-2003, 21:49
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
Laïs schreef op 02-06-2003 @ 18:12:
Ik vind mezelf echt geen voorbeeld voor anderen.
Ik geef teveel geld uit aan eten en ik heb totaal geen zelfdiscipline.
Oud 02-06-2003, 21:58
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik ben een goed voorbeeld van hoe je het níet moet doen.
Ik gigantisch onstabiel, op vrijwel alle fronten, ik leef heel onregelmatig en ook redelijk ongezond als in niet slapen slecht/ niet eten etc.
Qua kleding valt er ook niet veel tegen mij op te kijken.
Misschien dat ik een voorbeeld zou kunnen zijn in die zin, dat ik hoe dan ook altijd op mijn pootjes beland en dit op eigen krachten doe, en dat ik echt een vrij leven leid.

Ik ben niet in bezit van bepaalde aspecten waarvan ik zeg "nou daar zouden mensen eens een voorbeeld aan moeten nemen"
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:59
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 02-06-2003 @ 22:58:
Ik ben een goed voorbeeld van hoe je het níet moet doen.
Ik gigantisch onstabiel, op vrijwel alle fronten, ik leef heel onregelmatig en ook redelijk ongezond als in niet slapen slecht/ niet eten etc.
Qua kleding valt er ook niet veel tegen mij op te kijken.
Misschien dat ik een voorbeeld zou kunnen zijn in die zin, dat ik hoe dan ook altijd op mijn pootjes beland en dit op eigen krachten doe, en dat ik echt een vrij leven leid.

Ik ben niet in bezit van bepaalde aspecten waarvan ik zeg "nou daar zouden mensen eens een voorbeeld aan moeten nemen"
hehe, dit zou ik ongeveer wel gezegd kunnen hebben...
Oud 02-06-2003, 23:23
Nebuchadnezzar
Nebuchadnezzar is offline
1) hehe eindelijk weer eens een inhoudelijke thread

2) ik kwam er net achter dat ik en 'slacker' ben
dus nee ik ben geen goed voorbeeld, afgezien van cynisme dan
dat vind ik eigenlijk wel een goeie eigenschap
Oud 03-06-2003, 01:32
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Nebuchadnezzar schreef op 03-06-2003 @ 00:23:
1) hehe eindelijk weer eens een inhoudelijke thread

2) ik kwam er net achter dat ik en 'slacker' ben
dus nee ik ben geen goed voorbeeld, afgezien van cynisme dan
dat vind ik eigenlijk wel een goeie eigenschap
slaat ook wel op mij.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 13:03
Nebuchadnezzar
Nebuchadnezzar is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef op 03-06-2003 @ 01:32:
slaat ook wel op mij.
wat zijn wij het toch vaak eens
Oud 04-06-2003, 20:27
Landslide
Landslide is offline
Citaat:
AtHell schreef op 02-06-2003 @ 00:46:
Als je een naargeestige cynische sarcastische smoker kiddo met de aspiratie om het tot advocaat te schoppen als voorbeeld zou willen zien dan wel.
geil
Reageren

Regels voor berichten