Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2005, 11:18
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die examen heeft gedaan in Nederlands (vwo niveau) en een goed cijfer had voor zijn/haar literatuurdossier. Ik zou graag een voorbeeld willen zien. 't Hoeft maar van 1 boek te zijn. Het gaat er puur om dat ik een idee krijg van wat mensen van me verwachten qua niveau en inhoud. Normaal gesproken krijg je dat op school te zien en te horen maar omdat ik thuisstudie doe, heb ik geen flauw idee. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij een voorbeeld te geven wat goedgekeurd werd?


Alvast bedankt!
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2005, 12:06
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Euh ik weet niet hoe streng ze bij jou zijn, maar het was bij ons genoeg om een verslag je van het internet te plukken en in te leveren...
Het gaat toch om je mondeling, daar maak je een leesdossier voor.

Ik weet niet of jij uberhaupt een mondeling krijgt?
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 12:26
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 22-04-2005 @ 13:06 :
Euh ik weet niet hoe streng ze bij jou zijn, maar het was bij ons genoeg om een verslag je van het internet te plukken en in te leveren...
Het gaat toch om je mondeling, daar maak je een leesdossier voor.

Ik weet niet of jij uberhaupt een mondeling krijgt?
Ja, ik krijg wel een mondeling. Ik moet het dossier inleveren en later krijg ik een mondeling. Maar ik wil het echt goed doen want het telt voor 50% van m'n totale cijfer (het examen telt voor de anderen 50%). Dus ik ga geen risico's nemen en verslagen van internet plukken.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 15:17
Verwijderd
Wat ik zou doen is de boekverslagen van het lexicon der literaire werken erbij pakken. Daar staat alles in wat er over dat boek te zeggen valt zegt mijn leraar altijd. De nieuwste boeken en alle gedichten staan daar helaas niet in btw. Voor je mondeling is het verder van belang dat je de verbanden tussen je boeken zoekt, bv: allemaal allochtone auteurs, >3 boeken over het zelfde thema enzo. En probeer dan uit te vinden welke verschillende visies de boeken bv. over dat thema geven. En verder willen ze (bij mij op school iig) dingen weten als symboliek. een goed boekverslag heb ik helaas niet zo voor je (ben alles kwijt ), maar dit is wat ik zou doen, en misschien kan je even kijken op scholieren.com, daar staan altijd beoordelingen bij en soms schrijven leerlingen ook wat voor een cijfer ze hadden.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 17:19
Verwijderd
je zou iig bij literom/biblion kunnen kijken (in veel openbare bibliotheken, anders hebben ze wel boekjes met uitreksels van boeken) voor de goede thematiek/motieven enz bij boeken
daarnaast staat op deze website
van mijn school hoe je je leesdossier in elkaar moet zetten, je kan overigens gewoon bij dit verder kijken want er staan wel meer richtlijnen aangegeven per boek enz. Naar de blz die erbij genoemd worden hoef je niet te kijken overigens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken komeet inslag
0o-pearl-o0
6 14-11-2005 11:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.