Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() punk heeft zijn snelle opkomst vooral te danken aan de bijhorende 'lifestyle' - het was een soort van verzetsbeweging, die goed de gevoelens van bepaalde bevolkingsgroepen wist te verwoorden - de muziek lifte dus mee op de maatschappelijke 'turbulentie' in die tijd. zelf heb ik ook niet op zo'n manier een opkomst meegemaakt - de enige grote opkomst tijdens mijn bewuste muziek geschiedenis was waarschijnlijk de gabber (althans het bekend worden er van). - van net voor de happy-hardcore-doorbraak tot iets erna heb ik meegelift met die 'scene'; maar ik was er eigenlijk weer te jong voor om me er echt mee te bemoeien. echt bewust denk je er niet bij na; hoewel ik me nu wel herinner dat er toen best veel over gesproken werd onder de niet-gabbers (gemeentes, nieuwsprogramma's en zelfs Catherine spraken erover). het was ook een vrij radicale jeugdbeweging die snel aan terrein won. vooral het onbekende en de snelle opkomst waren de reden voor discussie (en zelfs angst). in de muziek zelf zie je het experimenteren en dat er uiteindelijk maar een paar substromingen over blijven. maar historische veranderingen zijn gewoon altijd het best achteraf te beoordelen (hoewel zo'n beoordeling dan veel waarde verloren heeft) |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb de opgang van Nu-metal nauw meegemaakt , ole ole!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Thug Life Verwijderd | 138 | 04-03-2009 20:12 | |
Muziek |
Hardcore daann | 206 | 14-03-2004 23:14 | |
Muziek |
Hadden ze dan toch gelijk toen ze zeiden, Hardcore will never die?? dewdrop | 84 | 07-05-2003 12:15 | |
De Kantine |
Welk boek? Aaaaaart.. | 76 | 28-04-2003 09:07 | |
Muziek |
de geschiedenis van hiphop? rickert | 10 | 07-03-2003 02:25 | |
Muziek |
goeie gabber is niet slecht substantial | 76 | 28-06-2002 20:19 |