Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2003, 13:33
Surjirro
Surjirro is offline
Sorry maar wist niet waar ik het anders moest plaatsen, daarom maar hier:

Ik ben hier eigenlijk met een vraag van een hele goede vriendin van me. Het zit namelijk zo: Deze vriendin heeft nogal heel veel gezeur met onze afdelingsleider van het vwo, (zij zit in 4 vwo). Ze heeft dit jaar zo'n 18 uur gym gemist waardoor haar handelingsdeel niet in orde is. Nu omdat ze zo'n gezeur heeft met de afdelingsleider heeft, heeft hij gedreigt dat ze blijft zitten, en ja daar is hij echt toe tot in staat. Of dit ook zou mogen is een ander verhaal. Nu heeft ze dan tegen hem gezegd, als u mij laat blijven zitten ga ik naar een andere school. HIerop heeft hij geantwoord: je doet maar, zonder overgangsbewijs van mij mag je ook op een andere school geen 5 vwo doen. Wat je ook doet , je moet en zal de 4 over moeten doen, ook op een andere school.

Mijn vraag is dus, weet iemand van jullie of dat zo is? Dat ze zonder overgangsbewijs van de afdelingsleider op een andere school niet 5 vwo mag gaan doen..?? bedankt xxx
Oud 10-06-2003, 13:37
Verwijderd
je mag bij de gemeente gaan klagen voro zulke dingen en als dat neit wertk zou ik gewoon naar de krant gaan..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:40
Thomas
Thomas is offline
Hmm, geen idee. Ik denk dat hij wel in zijn gelijk staat, waarom heeft ze zoveel uren gym gemist dan?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:41
Qamra
Qamra is offline
Zonder overgangsbewijs geen overgang, ook niet op een andere school.. Simpel..
Oud 10-06-2003, 13:41
Rennie
Rennie is offline
Helaas voor haar heeft hij gelijk en zullen andere scholen ook begrijpen waarom hij het doet....
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:42
love&peace
love&peace is offline
zja..ik zeg niet dat ik het met hem eens ben..maar daar mag hij haar op laten zitten..is bij mij op school ook..zelfs al heb je twee uur teveel gemist of 1 keer niet naar behoren voor bijv. engels..dus hij mag het wel doen ja
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 13:52
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Zonder overgangsbewijs mag ze waarschijnlijk niet over nee, maar volgens mij heeft ze zeker nog recht op een soort van tweede kans door dit schooljaar nog allemaal werktstukken te gaan maken
In dat geval moet ze gewoon over mogen van die leraar en dan kan hij niet anders dan haar over laten gaan
Oud 10-06-2003, 15:18
brynn
brynn is offline
volgens mij krijgt ze geen overgangsbewij tenzij gym naar behoren is, en daar hoort ze nog een afspraak over te kunnen maken (uren inhalen, werkstuk oid)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 15:20
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
hij mag haar idd laten blijven zitten als ze zoveel gym heeft gemist
Oud 10-06-2003, 15:30
Verwijderd
Dat kan hij doen, ja.

Ik zou 'r met 'r moeder laten praten. Die wil vast niet dat dochterlief blijft zitten om zo'n lullig dingetje, en dus is ze vast bereid om een briefje te schrijven waar op staat dat ze last heeft van haar enkel ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 15:31
Boogie
Boogie is offline
---> School & Studie
Oud 10-06-2003, 15:38
Nona
Nona is offline
Hij mag haar idd laten zitten, maar hij zal haar wel een kans moeten geven om het op te halen. Anders zal de schoolleiding er niet zo blij mee zijn, en die heeft toch meer macht .
Oud 10-06-2003, 15:53
Surjirro
Surjirro is offline
ok harstikke bedankt allemaal

ze heeft gym gemist omdat ze zo vaak 'ziek' is geweest, en ze heeft een aantal keer gemist omdat ze dan met toestemming vervroegd op vakantie mocht. We hebben vrijdag blokuur gym dus dat tikt al snel aan ......

Maar iig bedankt
Oud 10-06-2003, 16:04
alwaysgood
alwaysgood is offline
als ze een goede reden heeft waarvoor ze die uren niet op school was (i.v.m. ziekte) of blessure, dan kan ze door middel van een werkstuk vaak de gemiste uren inhalen.
Oud 10-06-2003, 16:33
Balance
Balance is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 10-06-2003 @ 17:04:
als ze een goede reden heeft waarvoor ze die uren niet op school was (i.v.m. ziekte) of blessure, dan kan ze door middel van een werkstuk vaak de gemiste uren inhalen.
idd. bij ons moet je óf in je vrije uren met een andere klas meedoen, óf op het gym-inhaaluur (waarop je vrij bent wanneer je niets gemist hebt) het onderdeel wat handelingsdeel is alsnog doen. pas daarna is er de mogelijkheid tot werkstukken enz. maar dat doen ze bij ons niet zoveel.

overigens: je moet als leerling niet teveel ingaan op zo iemand. ik heb ook zo'n afdelingsleider die alles kan maken (of het nou mag of niet) en ook doet wat ie zegt. die wordt alleen nog maar meer opgefokt als je d'r tegenin gaat. ouders laten bellen/schrijven helpt vaak veel beter. dan zijn ze zich opeens van geen schuld bewust.
Reageren

Regels voor berichten