Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2003, 09:21
colors
colors is offline
Soms zie ik het leven zo negatief. Alsof mij dan niks gegunt is, maar dan ook helemaal niks.
Bijvoorbeeld mijn opleiding. het zou de uiteindelijke bedoeling zijn dat ik breed inzetbaar was, ik dus alles kon. Dat is er nooit van gekomen omdat mij niks geleerd werd. En er was altijd een smoesje waarom ik het niet mocht leren.
Het klinkt mischien heel stom maar ik had meteen zoiets van dat het mij niet gegund werd dat ik dingen kon. Ik heb al zo'n beeld van mezelf dat ik niks kan en nergens goed in ben. Ik heb ook nul-komma-nul talent in iets. Het slaat nergens op maar dit is wat ik echt ga denken. Het gebeurt bij de kleinste dingen.

Ook met dit mooie weer. Lekker in de zon zitten bij het meer. Maar nee hoor, ik sta weer de hele dag ingepland. Mijn gedachte-> Ze gunnen het me niet dat ik ook leuke dingen doe.
Ik heb altijd de hele week gewerkt en ik werd er helemaal gek van. Dat is ook een van de redenen dat ik daarmee gekapt ben en nu flikken ze het me nog mij elke dag gevangen te houden.
Zo zie ik het dan weer.

En ook met mezelf. Ik gun mezelf niets. Heerlijk weer en wie is er al weer twee weken ongesteld!! Zondag ga ik zwemmen, ik verheug me er zo op. Gister leek de ongesteldheid over maar vanochtend bleek dus weer van niet. Ik ging helemaal door het lint. Waarom werd voor mij altijd alles verpest. Ik kan je zo vertellen dat ik morgen ook nog steeds ongesteld ben. En het zal me niks verbazen als het opgehouden is als het mooie weer weer ten einde is..
Ik heb echt zitten janken hierom, dit soort dingen gebeuren me altijd. Als ik iets leuks ga doen komt er altijd wel weer wat dat het probeert te verpesten. En negen van de tien keer lukt het ook

Ik snap mezelf ook eigenlijk echt niet, en zal heus niks zijn dat mijn leuke dingen verpest. Maar ik kan het niet anders zien. Het gaat altijd zo. En ik sta op het punt voortaan maar thuis te blijven en nooit meer wat te doen omdat er toch altijd iets is dat het kan verstoren...
Oud 31-05-2003, 09:35
Verwijderd
Kom voor jezelf op, gun jezelf dingen, neem een dag vrij, leer de dingen die je wilt leren, enz. En krik je zelfbeeld op, een ander doet het niet voor je...helaas. Zoek dingen waar je goed in bent en die je leuk vindt, en die zijn er. Probeer vanuit jezelf te genieten ipv via anderen.

Tegen dat ongesteld zijn ed, ga aan de pil, dan weet je iig wanneer je het wordt en kun je een leuke zomer hebben. Neem een paar dagen vrij als het mooi weer is en ga lekker genieten van het warme weer ed.

Door thuis te blijven en niks te doen los je iig niks op, integendeel, je maakt het alleen maar erger, denk ik. Dan maak je helemaal niks meer mee en kun je jezelf helemaal gek maken ed. Zoek positieve dingen en schrijf ze op, lees het terug wanneer je je rot voelt en je denkt niks te kunnen en dat je niks gegunt wordt. En wees niet te streng voor jezelf ed.

(*blaat* 't lukt me niet echt om te zeggen wat ik bedoel...ik bedoel het niet ook zo vervelend als het waarschijnlijk klinkt, maar ik kan het niet anders formuleren...)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 09:46
Nona
Nona is offline
Meis toch, dat klinkt niet gezellig...

Leonoor vat het al samen kom voor jezelf op! Sta op je rechten! Als iemand je iets beloofd heeft komt hij die belofte na, daar is het een belofte voor! En als diegenen dat niet doet verdient hij een schop onder zijn kont.

Als je voor jezelf op komt ben je meer verantwoordelijk voor jezelf en hoef je, als er al iets aan de hand is, niemand de schuld te geven. je hebt gedaan wat je kon en meer hoef je ook niet te doen. En als je anderen gestimuleerd hebt zich aan hun beloftes te houden hebben zij wellicht ook gedaan wat ze konden. (o, ik klink weer lekker vaag vanmorgen).

Over die ongesteldheid: ja, pil inderdaad. En misschien nog een beetje met tampons frunniken, dan kan je rustig naar het meer gaan zonder dat je maandverbandje er tussenuit knijpt. Voor dat soort dingen zijn oplossingen! Als je er maar even wat aan doet zijn die oplossingen ook zo bereikt!

Succes ermee.
Nona
Oud 31-05-2003, 10:03
colors
colors is offline
Ik ben al aan de pil, al bijna een jaar. Ik snap er dan ook helemaal niks van dat ik nu opeens al twee weken ongesteld ben
En dan denk ik een beetje dat het komt omdat het lekker weer is enz.
Oud 31-05-2003, 11:15
Nona
Nona is offline
Dat kan ook door stress komen. Als je het echt niet vertrouwt kan je ermee naar de dokter gaan. Het zal in ieder geval een oorzaak hebben, waarschijnlijk weet jij het beste wat die is.

[stress kan vreemde dingen met je menstruatie doen, geloof me]
Oud 31-05-2003, 13:34
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 31-05-2003 @ 12:15:
Dat kan ook door stress komen. Als je het echt niet vertrouwt kan je ermee naar de dokter gaan. Het zal in ieder geval een oorzaak hebben, waarschijnlijk weet jij het beste wat die is.

[stress kan vreemde dingen met je menstruatie doen, geloof me]
ja dat heb ik ook.

je kan toch zwemmen met een tampon

het helpt mss als je probeert gewoon een beetje proberen wat positiver ingesteld te zijn. en dat gaat het beste met en paar mensen gewoon met je vrienden afspreken dat je positiever wil gaan leven en of ze je willen helpen/ wilen meedoen.
in mijn groepje vrienden hebben we dat ook een keer gehouden, en een zelfvertrouwenactie, het helpt echt.
Reageren

Regels voor berichten