Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2014, 19:27
rainboww
rainboww is offline
rainboww

Profiel25 berichtenVoeg toe als contact11-05-2014, 17:05

hallo iedereen,

ik zit met een probleem en blijf er maar over malen.*
ik heb nu 1,5 jaar een vriendje en we zijn erg gelukkig. wel hebben we vaak ruzie maar dat zijn vaak over kleine dingen, misverstanden of dingen die enorm uitvergroot worden. later blijkt dat we te snel geoordeeld hebben of voor elkaar hebben gedacht.*

mijn vriend vind dat ik vaak de oorzaak ben en om kleine dingen zeur. een maand geleden ging hij een weekend weg met zijn vrienden waarvan de meesten vrijgezel zijn. ze gingen naar Amsterdam en aangezien ik vrij jaloers ben had ik liever niet dat hij naar een stripbar ging. later heeft hij verteld daar toch geweest te zijn maar het niet interessant vond en dat ik de enige voor hem ben. wel heeft dit geleidt tot een discussie. Hij vind dat ik hem niks gun en hem geen weekend weg gun. ik heb om de boel te sussen gezegd dat ik zal veranderen en hem meer vrij te laten in zijn keuzes.

gisteravond was het een jaar geleden dat ik verkracht ben geweest. ikhad dus geen xzin om savonds te stappen en wou een zaterdag abond thuis. mijn vriend daarin tegen wou wel uit met zijn vrienden maar begreep wel dat ik niet weg wou. hij had alleen geen zin om op zaterdagavond bank te hangen en dat begreep ik ook. ik was verdrietig om het voorval van een jaar geleden en kon wel wat steun gebruiken maar drong hem erop aan toch met zn vrienden te gaan stappen en dat ik me wel zou redden. hij bleef om toestemming vragen en ik bleef zeggen dat hij gewoon moest gaan als hij dat graag wou.

toen brak de hel los. hij vond dat ik hem niks gunde en dat ik hem voor mezelf wou. dat ik niet echt meende dat hij weg moest gaan om te stappen. etc etc. ik bleef dus rustig om te zeggen dat jij juist wel weg mocht als hij dat graag wou. maar hij vond dat ik het hem niet gunde. dat ik het 1 zei maar het andere bedoel. nu wil hij mij voorlopig niet spreken en hij dreigt met de relatie te verbreken omdat er altijd wel gezeur is en vaak mijn schuld volgens hem.

wat vinden jullie? ? is het mijn schuld en gun ik hem inderdaad niks. of is dit een zoveelste misverstand en word mijn intenties omgedraaid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2014, 20:01
Barca1
Barca1 is offline
Persoonlijk vind ik het raar, dat ie niet bij jou bleef. Als die uitgaan boven jou verkiest, als je hem hard nodig hebt, vind ik vrij ongepast.

Ik snap dat je tegen je vriend zegt dat je bepaalde dingen liever niet hebt, maar hij heeft ook aan de ene kant z'n vrijheid. Dus wie fout zit weet ik niet echt, maar je kan hem moeilijk voor jezelf opeisen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2014, 20:01
Elin3
Elin3 is offline
Volgens mij is hij het begrip voor jouw overtuigingen een beetje kwijtgeraakt. Hij vraagt zelf om toestemming om uit te gaan en vervolgens gun jij hem niks terwijl je juist toestemming gaf. Het lijkt me een lastige situatie. Als ik jou was zou ik hem niet achter zijn kont aan blijven lopen, geef hem even wat ruimte, neem wat afstand. Misschien denkt hij dan nog eens rustig na over de ernst van de situatie (of het ontbreken daarvan) en kunnen jullie later in gesprek over hoe jullie te toekomst (samen) voor je zien.
Oud 12-05-2014, 22:36
feniks
feniks is offline
Normaal zie je zijn soort reacties juist van vrouwen...

Ik zou hem stevig de wacht aanzeggen, en als hij zo blijft bitchen, hem dumpen, en een leuke kerel zoeken.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2014, 22:13
Qwerty000
Qwerty000 is offline
ALs hij liever zou willen stappen dan bij jou zijn, dan zou ik toch beginnen te twijfelen. Ik zou dat is met hem over hebben. En als je er echt niet uit komt, neem een pauze en besluit om voor een week of voor twee weken even uit elkaar te gaan en dan daarna kijken hoe dat gaat.

Succes!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten