Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2007, 23:37
vosje16
vosje16 is offline
Ik doe elke nacht mijn oorbellen uit om te slapen. Sinds een maandje had ik elke ochtend een soort korstje aan de achterkant van mijn oorgaatje. Niet met bloed ofzo, enkel een soort wit velletje dat je er zo af kon trekken. Maar dit velletje ging elke keer dikker worden en op een dag kon ik mijn oorbel er niet eens meer door prikken. Bijgevolg heb ik de volgende nacht mijn oorbel ingelaten omdat ik bang was dat het dicht ging groeien. 2 dagen nadien is het beginnen ontsteken.. Daar zit nu nog altijd zo'n soort korstje/velletje, maar nu doet het pijn aan de binnenkant en ziet het rood (ook aan de voorkant). Ik voel ook een bolletje in mijn oor.

Wat moet ik doen? Gaat de ontsteking vanzelf weer over? Ik durf nl. mijn oorbel niet uit te doen omdat ik bang ben dat het dicht zal groeien. Ik moet wel zeggen dat het begonnen is (denk ik) toen ik elke dag de oorbellen die ik van mijn vriend gekregen heb, ben beginnen dragen. Dus misschien ook van oorbellen veranderen? Aan mijn ander oor is alles trouwens wel normaal...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 23:40
vosje16
vosje16 is offline
Ohja, en ik heb al 3 jaar gaatjes, maar 't is nog nooit ontstoken geweest.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 07:08
Verwijderd
Het kan idd zijn dat je oren overgevoelig zijn voor het materiaal van die ooorbellen, sommige mensen kunnen alleen tegen goud en chirurgisch staal en dus niet tegen gewoon zilver, zelfs al is het nikkelvrij.
En sowieso is het een goed idee om als je gaatjes ontstoken zijn, de oorbellen elke dag schoon te maken met sterilon en je gaatjes ook.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 10:06
Verwijderd
Ga naar een juwelier en koop knopjes van echt zilver of chirurgisch staal (die laatste is volgens mij het veiligst, alleen worden ze bij mij na een tijdje heel lelijk dof). Ontsmet je gaatjes iedere ochtend en avond, en ook je knopjes.

Ik kan niet goed tegen die nep-zilver dingen die ze overal verkopen; maar zo af en toe kunnen ze er wel in. Over het algemeen draag ik knopjes van echt zilver en daar slaap ik ook mee. Dat gaat prima. Zo af en toe krijg ik ineens korstjes; dan gewoon regelmatig ontsmetten tot het weer over is.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 11:39
vosje16
vosje16 is offline
(Nep) zilver is geen probleem. Maar hier zijn de oorbellen goudkleurig, dus ik weet niet waar het precies aan ligt...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 13:17
snoopy
snoopy is offline
ik heb dit eigenlijk met alle oorbellen (gevoelige oren ofzo?), maar ik heb het juist heel erg met edelmetalen (echt goud of zilver).

Regels voor berichten