Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2003, 17:45
Mark
Mark is offline
Even me hart luchten

Wil je de voorgeschiedenis van dit verhaal weten, ik heb er al eerder een topic over geopend.

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=434730

Normaal maak ik best wel snel vrienden, ook heb ik wel een paar goede vriendinnen, waar ik verder niets mee heb, maar het is gewoon leuk.

Nu heb ik ook een hele goede vriendin, echt een speciale meid, we bepraten alles, maar dan ook ALLES! Het klikt gewoon echt goed, nu ken ik haar nu 3 jaar. Ik heb haar in november verteld dat ik echt verliefd op haar ben geworden, nee niet een beetje, echt tot over mijn rechtovereindstaande haren. Maargoed, ze heeft toen gezegd dat ze me heel lief en aardig vond, maar geen relatie met me wilde. Nou wist ik, omdat ik haar zo goed ken, dat ze sowieso wel problemen maakt van echte relaties, omdat ze gewoon niet vast wil zitten. Ze heeft een paar relaties gehad, maar die zijn allemaal binnen een week vast gelopen. En ik heb het altijd maar aangezien en er altijd eerlijk over geweest, wat ik er van vond enzo. Echt we bepraten ALLES. Echter de laatste weken ben ik echt zo gek op haar geworden, dat ik dacht, geef mij nou ook eens een kans die je die andere jongens wel hebt gegeven. Laten wij het ook eens proberen. Gisteren ging ik uit met haar. Shoppen, eten, biosje pakken. Alles klopt, echter gisteren was iets minder gezellig, de laatste tijd werkt het allemaal niet meer zo soepel tussen ons. Beetje shit, maar ik weet wel hoe dat komt. Omdat ik zo verliefd op haar ben en we elkaar best vaak zien/spreken, kan ik niet echt over haar heen komen. Gisteren heb ik haar dus nadat we uit waren geweest een paar smsjes gestuurd waarin ik echt heb gezegd dat ik haar helemaal te gek vind (nog steeds). Ik kreeg net een smsje terug:

"Je weet dat ik je aardig vind, maar meer dan dat ook echt niet..En dat zal ook nooit meer worden, hoeveel je ook zegt of doet.."

Nouja, das dus duidelijk, maar ik ben er wel helemaal kapot van. Ik weet niet waaraan ik dat verdiend heb. Ik ben de laatste tijd een beetje te te opdringerig geweest denk ik. Ik denk dat ik maar even afstand neem, maar ik wil haar ook niet verliezen als me beste vriendin. Achja wat is het leven toch lastig. Maar dit heeft geen goed gedaan voor onze relatie. Ik vrees dat ze me nu minder vertrouwd, straks gaat zij ook naar Rotterdam en ik ga in Enschede studeren. Ik weet niet, dan is het heel makkelijk om echt over haar heen te komen, maar elke keer als ik haar zie is het gevoel er weer, ja ik ben verliefd, das wel zeker. Maargoed, zij niet en ik weet verdomd niet waarom niet? Alles leek zo goed te gaan. Anderen zeggen zelfs dingen als: "jullie horen gewoon bij elkaar" Ik snap het gewoon niet, jongens die ze veel slechter kent en waar ze veel minder goed mee op kan schieten dan dat wij konden, daar probeert ze gewoon een relatie mee aan te gaan. Dat gaat dus al een paar keer binnen een week fout. Waarom krijg ik geen kans? Ik snap er niets van, ik wil haar gelukkig maken.

Wat is het leven toch oneerlijk. Trouwens, ik heb er al eerder een topic over geopend, maar the story continues.....

Mark (die het even laat rusten en daarna wel weer een goed gesprek gaat hebben)
Oud 29-05-2003, 18:03
Verwijderd
Er zijn verschillende soorten vriendschappen, en de vriendschap van haar naar jou is net de verkeerde soort, jammer genoeg...

Wees iig blij dat ze duidelijk tegen je is...

Shit happens .
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 18:04
Sebbie
Sebbie is offline
ik heb egt EXACT HETZELFDE meegemaakt. Tis trouwens nog wel steeds een goeie vriendin van me, maar ik weet dat het nix meer kan zijn

I feel you.

Laatst gewijzigd op 29-05-2003 om 18:08.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 18:25
G.T.C.
G.T.C. is offline
sja......ik ken het. En dan eigenlijk meer vanuit haar situatie.
Ik kan heel goed begrijpen waarom zij niks met jou wil. Ik heb een tijd terug zo'n vriendin gehad waar ik alles mee kon bspreken en echt alles samen deden. Precies zo'n relatie als jij beschrijft.
Maar toen begon zij dus iets voor mij te voelen en steeds meer op te dringen dat ze mij zo leuk vond. Voor mij betekende zij echt meer dan alles, maar dat kwam omdat ze zo'n goeie vriendin was. Ik wilde geen relatie. Zelf weet ik eigenlijk nog steeds niet of ik dat niet wilde omdat ik haar als vriendin niet kwijt wilde, want zo'n vriendschap is gewoon super speciaal en kennen maar weinig mensen, of dat het meer was, dat zij niet had wat ik een partner zocht.

Daar gaat het ook niet om. Ik iiriteerde mij er vreselijk aan, dat ik zo aanbeden werd door haar. Dan ben je geen vrienden meer, maar heb je een lover achter je kont aan lopen. En dat is ook precies waar het fout gegaan is. Op zo'n manier kon ik niet meer echte vrienden zijn met haar, en uiteindleijk zijn we gewoon uit elkaar gegroeit.
Gelukkig ben ik nou met iemand anders zo'n zelfde soort relatie aan het opbouwen, want mijn nichtje en ik lijken ook echt een soort van 'beste' vrienden te worden. En daar ben ik echt blij mee, want ik mis heel erg zo'n persoon die je wereld weer helemaal compleet maakt. En omdat het mijn nichtje is, hebben we denk ik (hoop ik) ook minder snel het probleem dat er iemand verliefd word

Maar ja.....als ik jou was zou ik dus echt stoppen met de 'romeo' uithangen. Als je haar als goeie vriendin wil houden moet je haar dat echt zeggen. Zo'n vriendschap is zoooo veel waard. Dat wil je echt niet op het spel zetten.
Oud 29-05-2003, 18:26
wiebenik
wiebenik is offline
He wat rot voor je , maar wel fijn dat ze duidelijk is.

Ik heb pas geleden ook zoiets meegemaakt met een jongen waar ik vrienden mee ben, echter niet zo'n hechte vriendschap zoals jij die omschrijft, maar wel vrienden.
Hij was ook wel gelijk duidelijk, zo van: "ik vind je een lieve meid, maar niet op die manier" , wel fijn dan hij eerlijk was.

Hij wilde ook vrienden blijven, maarja ik vind dat op het moment toch best moeilijk. Hij begint dan een gesprekje op msn en ik vind het lullig om dan niks terug te zeggen, maar daarna ben ik weer helemaal van slag Ik begin ook niet uit mezelf een gesprekje.

Maarja vervelend zulke dingen.

In ieder geval sterkte!

Kus
Oud 29-05-2003, 19:35
Mark
Mark is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 29-05-2003 @ 19:25:
sja......ik ken het. En dan eigenlijk meer vanuit haar situatie.
Ik kan heel goed begrijpen waarom zij niks met jou wil. Ik heb een tijd terug zo'n vriendin gehad waar ik alles mee kon bspreken en echt alles samen deden. Precies zo'n relatie als jij beschrijft.
Maar toen begon zij dus iets voor mij te voelen en steeds meer op te dringen dat ze mij zo leuk vond. Voor mij betekende zij echt meer dan alles, maar dat kwam omdat ze zo'n goeie vriendin was. Ik wilde geen relatie. Zelf weet ik eigenlijk nog steeds niet of ik dat niet wilde omdat ik haar als vriendin niet kwijt wilde, want zo'n vriendschap is gewoon super speciaal en kennen maar weinig mensen, of dat het meer was, dat zij niet had wat ik een partner zocht.

Daar gaat het ook niet om. Ik iiriteerde mij er vreselijk aan, dat ik zo aanbeden werd door haar. Dan ben je geen vrienden meer, maar heb je een lover achter je kont aan lopen. En dat is ook precies waar het fout gegaan is. Op zo'n manier kon ik niet meer echte vrienden zijn met haar, en uiteindleijk zijn we gewoon uit elkaar gegroeit.
Gelukkig ben ik nou met iemand anders zo'n zelfde soort relatie aan het opbouwen, want mijn nichtje en ik lijken ook echt een soort van 'beste' vrienden te worden. En daar ben ik echt blij mee, want ik mis heel erg zo'n persoon die je wereld weer helemaal compleet maakt. En omdat het mijn nichtje is, hebben we denk ik (hoop ik) ook minder snel het probleem dat er iemand verliefd word

Maar ja.....als ik jou was zou ik dus echt stoppen met de 'romeo' uithangen. Als je haar als goeie vriendin wil houden moet je haar dat echt zeggen. Zo'n vriendschap is zoooo veel waard. Dat wil je echt niet op het spel zetten.
Ohh, hier heb ik echt wat aan. Mag ik je toevoegen op msn? Want jij hebt precies de visie van de andere kant. Das wel heel handig in dit geval.
Oud 29-05-2003, 19:53
WispereR
WispereR is offline
Echt klote voor je! Ik heb ongeveer het zelfde, op dit moment, alleen heb ik heel even mogen proberen hoe het zou zijn als het wel iets is,.. ook niet echt leuk.
Ik vrees dat afstand nemen niet echt een optie is aangezien je haar dan gaat missen en de eerstvolgende keer dat je haar weer ziet je gevoel des te heviger zal zijn. Ik zou wel stoppen met haar te vertellen hoe leuk je haar vind enze want daar zal ze idd wel redelijk gestoord van worden. Niet echt bevordelijk voor jullie vriendschap,...
En dat ze het makkelijker met iemand probeert die ze amper kent is wel te verklaren (denk ik). Zo'n persoon kan ze gemakkelijk dumpen en tegen zichzelf zeggen; zie je wel, we passen niet bij elkaar, of het lukt me niet om een normale relatie te hebben. Bij jou zal ze dat niet kunnen aangezien ze jou wel goed kent. Bovendien weet ze dat ze je enorm zal kwetsen omdat zij niet hetzelfde voelt voor jou. Wat dat betreft is het ook beter om vrienden te blijven (vind ik),...
Het blijft oneerlijk, ik weet het! Succes!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 21:42
de goeie fee
de goeie fee is offline
Iederéén lijkt hier wel in de situatie te zitten/hebben gezeten...
trieste conclusie zou zijn dat vriendschap tussen meisje/jongen niet blijkt te lukken, dat er altijd verliefdheid - al dan niet beantwoord- komt bij kijken, maar dat is nu nèt niet wat ik wil geloven..
Kan je niet een poosje afstand nemen en dan terug beste maatjes zijn? of is dat wat te naïef geredeneerd?
succes iig
door
Oud 29-05-2003, 22:49
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
snowboarder schreef op 29-05-2003 @ 20:35:
Ohh, hier heb ik echt wat aan. Mag ik je toevoegen op msn? Want jij hebt precies de visie van de andere kant. Das wel heel handig in dit geval.
Naja, ik heb eigenlijk alles al zo'n beetje verteld, maar als je er nog verder over wil praten mag je me best toevoegen hoor
Bovendien ben jij aan je avatar en natuurlijk ook gewoon aan je nick te zien ook verslaafd aan snowboarden. Zulk soort mensen mogen altijd in mijn lijst
Oud 30-05-2003, 12:54
Last Resort
Last Resort is offline
Vlaag van herkenning

Ik spreek dr eigelijk niet zoveel meer....., we zijn een beetje uit elkaar gegroeid heb ik het idee, en eigelijk vind ik het wel prima zo.
Oud 30-05-2003, 13:25
Methuselah
Methuselah is offline
Heb 't zelfde ook al 'n paar keer gehad, heb toen altijd 'n periode véél minder contact gehad met 't meisje in kwestie (omdat zij dat wilde of door omstandigheden of omdat ik daar behoefte aan had) en nu ben ik met allemaal echt goede vrienden... Tja, het is niet meteen wat ik wilde, maar je leert er mee leven en je hebt ook meer aan 'n goede vriendin of drie/vier/vijf dan aan 5 ex'en die je nooit meer spreekt...

Maar toch, af en toe doet 't wel pijn jah, maar daar moet je je proberen over te zetten...

Sterkte!
Oud 30-05-2003, 13:34
Tammie Frotje
Tammie Frotje is offline
Ik denk nog altyd dat het gevaarlijk is als je verliefd wordt op een vriend(in) van je...Kijk als jullie iets zouden krygen en het gaat dan uit is de vriendschap 9 van de 10 keer verpest, en als de een wel wil en de andere niet wil het ook nie altyd meer werken!
Kijk zoals k hier al lees zijn er meer die zoiets hebben meegemaakt, en ik dus ook!Ik was verliefd op hem en hij ook op mij bleek na een tijd, maar in die tijd kwam er een andere jongen in mijn leven (was mijn geluk dat ik me beste vriend nu nog heb) en is de verliefdheid voor die vriend afgezakt...

Maja das nie boeiend verder...k zou als k jou was wel oppassen, want dalijk ben je haar helemaal kwijt!If you know what I mean!Dus neem wat afstand al is dat moeilijk en praat er ook met haar over...

*Mja dit is nog altijd mijn mening*
Oud 30-05-2003, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Tammie Frotje schreef op 30-05-2003 @ 14:34:
verhaal
Zowel mijn ex-vriend als mijn vriend zijn eerst Beste Vriend geweest, voor we een relatie krijgen. Het is nu dus uit met m'n ex-vriend (duh), en we hebben nog maar een beetje contact. Het is alleen uitgegaan doordat we beiden te veel veranderd waren, en dat was dus in een vriendschap ook gebeurd. Als we het geen relatie hadden laten worden, dan hadden we nu dus én elkaars vriendschap niet meer, én alle leuke herinneringen en ervaringen niet, én we zouden een rare we-zijn-wel-verliefd-maar-willen-de-vriendschap-niet-kwijt-dus-geen-relatie situatie hebben gehad. Nu hebben we alleen de vriendschap niet meer. Het gaat dus niet altijd op wat jij zegt.

Mark, nare man had het ooit over dat veel meisjes niet verliefd worden op de 'lieve jongens', zoals jij waarschijnlijk bent in haar ogen, maar dat ze iets onveiligs willen. Misschien speelt dat óók mee. Luister anders eens naar 'Ik wou dat ik jou was' van Veldhuis&Kemper
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:30
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 30-05-2003 @ 14:43:
Luister anders eens naar 'Ik wou dat ik jou was' van Veldhuis&Kemper
heerlijk nummer
Oud 30-05-2003, 17:41
Mark
Mark is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 30-05-2003 @ 14:43:
Zowel mijn ex-vriend als mijn vriend zijn eerst Beste Vriend geweest, voor we een relatie krijgen. Het is nu dus uit met m'n ex-vriend (duh), en we hebben nog maar een beetje contact. Het is alleen uitgegaan doordat we beiden te veel veranderd waren, en dat was dus in een vriendschap ook gebeurd. Als we het geen relatie hadden laten worden, dan hadden we nu dus én elkaars vriendschap niet meer, én alle leuke herinneringen en ervaringen niet, én we zouden een rare we-zijn-wel-verliefd-maar-willen-de-vriendschap-niet-kwijt-dus-geen-relatie situatie hebben gehad. Nu hebben we alleen de vriendschap niet meer. Het gaat dus niet altijd op wat jij zegt.

Mark, nare man had het ooit over dat veel meisjes niet verliefd worden op de 'lieve jongens', zoals jij waarschijnlijk bent in haar ogen, maar dat ze iets onveiligs willen. Misschien speelt dat óók mee. Luister anders eens naar 'Ik wou dat ik jou was' van Veldhuis&Kemper
Idd, een heerlijk nummer.

Enne, ik heb er met een andere goede vriendin van me over gepraat uit Canada. Die zegt precies wat jij zegt. Jullie willen niet die jongen die al aan je kont hangt, die je in de pocket hebt. Je moet juist degene hebben die hard to get is. Ik heb er iig wel van geleerd. Enne ik ga ook wat meer afstand nemen de komende weken, als ze me nodig heeft komt ze vanzelf wel naar mij toe, ipv dat ik altijd haar ging "uithoren".

Bedankt voor jullie reacties cq adviezen.

Mark (die maandag met zijn ex-klasgenoten naar 6 Flags gaat)
Reageren

Regels voor berichten