![]() |
|
![]() |
Als je 100 % zekerheid wilt moet je lesbisch worden.
Let op een goed slik-regime. Iedere avond rond hetzelfde tijdstip, plak de strip op de spiegel in de badkamer, dan zie hje hem vanzelf wel tijdens het tandenpoetsen. En als je antibiotica slikt, gebruik je ook een condoom tot het eind van de strip. Bestudeer de bijsluiter goed, en bewaar die. Dat voorkomt veel paniek als je hem toch eens vergeet. Kijk uit met overgeven en diarree. Als dat gebeurt, ga je ook aan de condooms tot het eind van de strip. Als je pil te licht is, heb je meer kans op spontane eisprong. Bespreek het met je huisarts, vooral bij tussentijdse bloedinkjes.
||
Citaat:
![]()
|
ik ook alleen de pil.... vergat hem eerst wel vet vaak maar heb nu het alarm van mijn mobieltje gezet zodat ik hem steeds op het zelfde tijdstip neem en hem niet vergeet...
verder was ik in het begin wel bang ofzo... maar ja... de pil is 99% veilig en een condoom 96%.... (geloof ik) dus ik ga wel voor de pil...
|
Verwijderd
|
meestal alleen de pil, en ik ga om 9 uur offline en om 10 uur slapen, daartussenin slik ik 'm altijd, dus wat dat betreft doe ik dat steeds mooi op tijd... m'n vriend en ik hebben geen soa's, dus condooms zijn niet echt nodig, bovendien vind ik het toch ietsje fijner zonder
|
![]() |
|
Ik gebruik ook alleen de pil en dus geen condooms. De eerste paar keer was ik wel bang dat ik niet ongesteld zou worden,
maar nu ben ik dat helemaal niet meer. Ik vergeet hem ook echt nooit en ik heb gewoon geen zin in dat gedoe met condooms en mijn vriend ook niet. Bovendien hebben we allebei geen soa's, dus het kan geen kwaad. En de pil is 99% betrouwbaar .. een kansje op zwanger raken is er wel, maar erg klein. Ze geven dat ding niet zomaar uit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
Ligt eraan
mijn vriendin is aan de pil en we gebruiken geen condooms ten eerste dat gezeik met die dingen niks waard en ten tweede willen we absoluut geen kinderen dus zijn we allebei voor abortus ik weet dat veel mensen mij nu een kindermoordenaar zullen vinden maar er zijn keuze's in je leven die je moet maken en de reden dat wij geen kinderen wil en ik zelf niet is dat ik een erfelijke chronische ziekte heb die ik niet wil overdragen aan mijn kinderen als ik die zou krijgen zodat zij net zoveel ellende meemaken als ik nu doe dus gewoon alleen de pil en geen condoom
||
Verwijderd
|
Citaat:
stom heah.. ik dacht vroeger: ik wordt nooit zwanger als ik nog jong ben, wat ik misschien nu wel ben.. en dan dacht ik ook: en dan pleeg ik nooit abortus.. maar ik kan er nu alleen maar aan denken dat ik dus echt absoluut geen kind op mn 16e.. maja.. alleen mijn moeder wil me niet aan de pil (ze weet niet dat ik al aan sex doe. van haar mag dat wel, maar pas als ik ong. 6 maanden wat met mn vriend heb en dan mag ik opeens wel aan de pil en niet omdat ik nu sterf van de buikpijn als ik ongesteld ben.. en dan gaat die dokter ook nog ns een ander iets voorschrijven.. gaat mn pil ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je bijvoorbeeld niet in staat bent een kind op te voeden dan is abortus een optie, daar vind ik ook niks mis mee. Een kindermoordenaar is het absoluut niet want een embryo is nog geen kind. En ook, ik voel me nog jong, studeer nog enzo dus nu wil ik absoluut geen kind. Ik neem de lichte pil, en gebruik dus geen condoom. Dat vinden we beiden het beste. En die mogelijkheid om zwanger te worden is minimaal dus waarom me zorgen maken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
mijn eerste keer was ik wel enorm bang dat ik zwanger zou raken en heb toen ook met mezelf een feestje gebouwd toen ik ongesteld was. Nu denk ik er eerlijk niet aan.. heb zoiets van.. ja slik regelmatig.. dus ehmzz zal wel niet fout kunnen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ze zegt netjes de pil hebben geslitk enzo, toch was ze zwanger. Ze kan natuurlijk ook liegen.. De kans bestaat wel ja maar is zo klein.. Zelf doe ik ook alleen pil hoor..
|
Verwijderd
|
Ik slik alleen de pil, en we doen het dus zonder condoom. Ik ben eigenlijk zelfde bang om zwanger te worden. Die kans is echt zo klein! Ik bedoel de kans dat je dood gereden in het verkeer wordt ik veel groter en je gaat toch ook iedere dag de straat op!! Zo kan je over alles wel moeilijk doen!
Maar ja als je het doet zonder condoom en je zit daarna al die tijd in spanning of je nou zwanger of niet bent, kan je mss toch beter met condoom doen; altijd maar gespannen zijn is ook niks! Maar, het kan dus wel gewoon alleen met de pil. |
![]() |
|
Ik slik de Pil maar niet tegen zwangerschap maar tegen menstruatieklachten.
Bij mijn vriend hoef ik nergens bang voor te zijn, hij is gesterriliseerd ![]() Ik denk dat als hij dat niet was ik ook niet bang zou zijn om zwanger te worden, ik zou op de Pil vertrouwen.
|
Verwijderd
|
In mijn situatie:
Allebei de eerste, relatie voor nu al 1,5 jaar (!!) eerst allebei nog getest op van alles, just to be sure dat er niks was van het 1 of ander ook al waren we allebei maagd en (bijna) altijd met pil en zonder condoom gedaan! Goed alles bepraten, en zodra het niet meer zeker was van de pil i.v.m. overgeven of ziek zijn, diarree en antibiotica gewoon vertellen aan elkaar en dan gewoon even niet of met condoom, maar liever w8en! Dus, alles goed bijhouden en bepraten kan er bijna niks mis gaan! Blijft altijd een 0.1 % ofzo, maar jah ==> je kan ook onder een auto komen als je op straat loopt! ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik zou me als ik jullie was meer zorgen maken over SOA's dan over zwanger worden. Ik ontdekte een tijd geleden toevallig dat ik chlamydia had. Mijn vorige vriendje had het alleen gedaan met zijn eerste vriendin, die het met hem als eerste deed, en mijn huidige vriendje had het nog nooit gedaan. Rara waar kwam het vandaan??? Waarschijnlijk is het mijn ex geweest die dus is vreemd gewees, of zijn vorige vriendinnetje. Maar zeker weten doe ik het niet. Nu is het nog de vraag of mijn eierstokken niet zijn aangetast door de chlamydia, ik heb er ruim twee jaar mee gelopen
![]() |
![]() |
|
Ik slik ook alleen de pil, gebruik geen comdoom.
want comdoom gaf veel gekloot.. hij kroop steeds omhoog etc.. zonder is gewoon veel lekkerder.. Voor soa's ben ik niet bang.. voor hem ben ik zn eerste en hij is voor mij de 2e.. er zat ruim een jaar tussen en heb nergens last van gehad..
||
![]() |
Citaat:
(kromme zin) het kan gewoon niet dat je terwijl je de pil slikt (en regelmatig dus he) dat je dan zwanger wordt. Ik heb 2 jaar geleden bij uhmz.. ANW de 7 werkingen die de pil in je lichaam heeft om zwangerschap te voorkomen moeten leren... nja en dit jaar dan kansberekenen.. conclusie: als je de pil slikt is de kans op zwanger worden verwaarloosbaar |
![]() |
|
Ik heb dat toevallig laatst uitgerekend...
Bij alleen het gebruik van de pil als anticonceptie is de kans dat je toch zwanger wordt kleiner dan 0.7% Dat is dus echt goed betrouwbaar. Minder dan 7 op 1000 vrouwen die zwanger raken... Doe je Dubble Dutch, dus pil en condoom dan is de kans om toch zwanger te raken minder dan 0.00028 Dat is dus minder dan 28 op de 100.000 Maar goed. Dit is alleen bij juist gebruik en t is bij grootschalig onderzoek gevonden procenten. Maar alleen op de pil vertrouwen is denk ik niet onverstandig, mits je een vaste partner hebt die je goed kan vertrouwen... Anders heb je een condoom nodig tegen de SOA's..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Antidepressiva en andere psychische medicatie #3 coopergirl | 500 | 28-07-2007 06:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
Kalmerende middeltjes Missy1234567890 | 24 | 04-02-2006 13:34 | |
Seksualiteit |
Condoom, Pil of allebei? Verwijderd | 57 | 26-07-2003 23:25 | |
Lichaam & Gezondheid |
[ DE PIL ] Echt een groot probleem .... Verwijderd | 6 | 01-01-2003 16:54 | |
Drugs & Alcohol |
ervaringen: Coke en zieke drugscombi´s (alleen menesn met ervaring) K | 4 | 10-04-2002 20:02 | |
Seksualiteit |
pil én condoom?? Verwijderd | 16 | 11-03-2002 18:19 |