Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() EDIT: Jamai lukt het ook dus.... ![]()
|
Bauer, Franz
11.9.1839 Mannheim,5.1.1908 Zürich, kath., ab 1874 von Unterstrass (heute Zürich). Sohn des Martin, Stabstrompeters. 1863 Luise Helbig, Tochter des Johannes, Wirts, Privatiers in Unterstrass. Aus einfachen Verhältnissen, Schulen und Schlosserlehre in Mannheim. Ab 1861 in Zürich, von 1863 an in Unterstrass. Zunächst Schlossergeselle, ab 1862 eigene Schlosserwerkstatt für feuerfeste Geldkassen im Haus des Schwiegervaters, ab 1866 Einzelfirma Franz Bauer, Schlosserei und Fabrikation von Geldkassen mit wachsendem Erfolg. 1890 Bau einer neuen Fabrik, zusätzl. Herstellung von Tresoranlagen, 1891-1900 von Metzgereimaschinen nach einem Patent seines Sohnes Franz. 1897 Erweiterung der Firma zur Franz Bauer & Söhne, 1907 Umwandlung in Franz Bauer & Söhne AG ( Kaba ). Engagement in der ref. Kirche. ![]()
Laatst gewijzigd op 15-04-2003 om 09:12. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens lijkt me dit het uitgelezen moment om met anekdotes op de proppen te komen. Zo was ik drie weken geleden in bejaardencentrum 'de Vergulde Kies', alwaar door de immer charmante AOW'erbegeleidster Hennie Derksen een benefietconcert van Frans Bauer werd georganiseerd. De opbrengst zou gaan naar de straatkinderen en drugsverslaafden in Urk en Volendam. Natuurlijk was Ome Sam van de partij om daar als een hysterische marktkoopman z'n grote idool wat support te bieden. Gedurende het gehele optreden voelde ik een diepe band met de maestro zelve. M'n ogen werden bevangen door zijn weke blik die op oneindig stond. Een paar tellen lang stond m'n hart stil en kon ik alleen nog maar wegmijmeren aan the Big F., terwijl op de achtergrond 'De Regenboog' werd gezongen. Wat ik met deze anekdote wil aantonen is het volgende; zin bestaat in het leven!
||
Citaat:
Gegroet, een sterveling. P.S., hier nog een plaatje voor de eenzame rukkers onder ons; ![]()
||
Citaat:
Tot slot raad ik deze site aan, http://www.fransbauerfan.com/verhaal.html, alwaar het levensverhaal van Hem te vinden is, met een fantastische ende ontroerende plaat als begeleiding. ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik houd jullie allen op de hoogte van de nieuwste roddels, als deze zich voordoen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
slotje!!!!!~~!!@!1!~! |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Ontopic: het heerlijk om op de kermis is na tig keer net niet gekotst te hebben door alle op vreemde manieren ronddraaiende machines, door zijn muziek toch nog dat moment van ontlading te kunnen bereiken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|