Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik twijfel zo over alles dat ik dat ook niet weet... daar komt bij dat er thuis ook weer veel gebeurd (net als de vorige keer) waardoor mijn ouders geen aandacht en zin hebben om echt te luisteren, denk ik...
|
Ik denk, en weet eigenlijk wel zeker, dat jou probleem het constant in controle willen hebben van jezelf is (zoals je zelf al toegeeft). Het is geen probleem dat je er makkelijk uitpraat, het zit erg diep en die drang krijg je er pas uit als je inziet dat dit onnodig is.
Daarom vraag ik me af hoe je er in het verleden mee gestopt bent. Heb je toen professionele hulp gezocht? Dat je toen gestopt bent met die enge dingen om je leven incontrole te houden is echt heel wat. Goed op korte termijn, maar omdat deze dwang niet zomaar een probleem is maar echt diep zit is het logisch dat je op lange termijn 'heimwee' krijgt naar het gemak waarmee je vroeger met je dwang omging. Om het overzichterlijk te houden: Het leren omgaan met je probleem op korte termijn is je dus gelukt, nu de langetermijn nog. En dit is zeker niet de gemakkelijkste. Je kan professionele hulp zoeken, als je dat wilt (je maakt nl de indruk dat je het niet wil)want het is zeker wel de moeite waard. Maar al die moeite die je in het verleden gedaan hebt om er destijds mee te stoppen, laat die niet voor niets geweest zijn. Zie het heimwee hebben naar vroeger niet als falen maar als fase die je moet doorstaan. Val alsjeblieft niet terug. Je kan ook mij altijd mailen, natuurlijk ![]()
|
heey meid...
voor mij zijn enkele dingen ook herkenbaar, maar gelukkig, het meerendeel van wat jij verteld niet... Ik wil ten eerste zeggen dat ik het heel goed en knap van je vind dat je zelf inziet dat prof. hulp zo gek nog niet is! Een psycholoog kan je vaak goed helpen het verleden te verwerken. En dat bedoel ik echt verwerken, niet verdringen... ik hoop dat het je gaat lukken meissie! kus en knuffel! Wendy (sorry, misschien onnuttig, heb ik wel vaker last van... ![]()
|
Dit hele verhaal is voor n deel ontzettend herkenbaar
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
|
meis, wat een mooi verhaal hierboven, mooi in woorden gebracht, zo herkenbaar, het is mij nog niet gelukt om het zo neer te zetten...
ik weet wat je doormaakt het is echt kut en niet veel aan te doen heel veel sterkte, en je kan me mailen als het nodig is ok.. knuff en kuzz me
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar je hoeft niet meteen opgenomen te worden of wat dan ook, ik denk dat een psycholoog een kleinere stap is. Misschien kun beginnen met je ouders voor te bereiden dat het helemaal niet zo goed met je gaat als je doet. En dan steeds iets meer. Op een gegeven moment ga je dan een keer met je huisarts praten oid en dan vindt hij/zij het misschien ook wel een goed idee om eens met iemand te gaan praten. En dan vertel je je ouders dat. Tuurlijk is het niet makkelijk, maar als je het langzaam opbouwt, denk ik dat het wel gaat. En dan hoef je ook niet zelf te beslissen, dat doet je huisarts dan al min of meer, jij moet dan alleen de stap nemen om ook te gaan enz. Ik heb je een hele tijd terug ook al wat verteld over andere mogelijkheden voor hulp, dat kan natuurlijk ook. Als je echt niet wilt dat je ouders iets weten...ze hoeven het natuurlijk niet te weten...'k denk alleen wel dat het makkelijker ed is, zeker voor jezelf...en eerlijk duurt het langst. Ga anders om te beginnen een keertje met je huisarts praten en kijk wat er uit dat gesprek komt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
een langere reactie zoals beloofd
![]() zoals ik al zei herken ik het heel erg. vooral het geen beslissingen kunnen nemen. vorig jaar was ik daar ook. als mensen vroegen hoe het ging was het altijd gaat wel en op alle andere vragen antwoordde ik weet ik niet. toen een leraar erachter kwam wat ik mezelf aandeed moest ik naar het riagg maar daar konden ze me niet helpen omdat ik niet praatte. toen ben ik naar een kliniek gegaan en daar hadden ze ook andere therapieen en werd je niet op een stoel neer gezet zo van praat maar. we aten samen en we gingen sporten en spellen doen en muziek en dan kon ik veel beter uitten hoe ik me voelde. wat ik wil zeggen is dat als je proffessionele hulp gaat zoeken, dat dat niet alleen maar praten hoeft te zijn. trouwens, je hebt ook ambulante hulpverlening die met sport enzo werkt, dat was alleen niet bij onze riagg zo. zo door het jaar heen heb ik leren praten. misschien helpt het om het onderwerp niet te zwaar beladen te maken, dus gewoon es tussen neus en lippen door laten blijken dat je je niet zo goed voelt. vroeg of laat komen je ouders er waarschijnlijk toch wel achter en dan kan de klap een stuk groter zijn. heel veel succes meis, knuf mir |
![]() |
|
![]() |
heej meis
ik herken zoveel in jouw verhaal en het doet me veel pijn om te merken dat er nog zoveel meer mensen zijn die zich zo voelen zo moet de wereld toch niet zijn (maar nou dwaal ik af) ik weet niet precies wat ik kan zeggen behalve dat het inderdaad verstandig is om misschien eens met een psycholoog ofzo te gaan praten, probeer uit te zoeken waar alles vandaan komt, want om het op te lossen moet je toch echt beginnen bij de kern ik denk ook dat je controle wilt over het leven maar vaak ken je dat gewoon niet hebben, het enigste wat jij kan doen is zorgen dat je jezelf en je leven een beetje terug vind en dat zal natuurlijk niet zomaar 1 2 3 gebeuren maar ik weet zeker dat je er niet alleen voor staat als je een keer wilt praten advies of gewoon iemand om tegen aan te lullen mag je me altijd pmen of mailen heel veel sterkte
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
ik denk (weet bijna zeker) dat mijn vermoeden klopt.
het maakt ook niet uit. en ik ben juist blij dat je het niet wilt vertellen. (het zou niet best zijn als je dat deed, juist goed dat iig jij het geheim houd). Ze moet zelf weten of ze het wil vertellen of niet... en het is ook helemaal niet noodzakelijk... Sorry dat ik het vroeg. -xxx- Wendy
||
![]() |
heyzz...
kzou je adviseren om hulp te zoeken, als je (nog) geen proff wil een vriend(in) vragen... kzou het verder ook nie weten... keep care darklight p.s.: wat zijn jullie on-topic zeg p.p.s.: Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-05-2003 om 22:09. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() btw, ik heb geen tweede nick... ![]() en jij wel, wel een stuk of 3 ![]() @ darklight: ja, erg he?! ![]() maarreh, Leonoor hoort het goede voorbeeld te geven, zij is tenslotte fb! ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 28-05-2003 om 22:09. |
![]() |
|||
Citaat:
*Of was jouw vraag retorisch bedoeld? ![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Iedereen bedankt voor de reacties. Mijn computer was kapot, dus ik kon niet reageren, maar bij deze. Het gaat nu wel weer wat beter (ik denk dat het door de zon komt ![]() Ik heb mijn ouders nog niets verteld, ik wacht op een geschikt moment. Nu vind ik het opeens niet meer nodig, maar dat zeg ik al 2 jaar, het is wel nodig denk ik...
|
![]() |
Hey Meiske,
Je denkt dat de hulp wel nodig is.....dat zegt wel genoeg toch? Trek je vriendinnen aan de arm en vraag of ze je hierbij willen helpen/steunen!. Neem desnoods een vriendin mee naar een 'riagg' instelling. In ieder geval niet zo alleen. Alles gaat in overleg met jou, dus er kan niets gebeuren wat jij niet ziet zitten. Een laagdrempeligere (wat een woord ![]() Suc6 ermee en zet 'm op! Liefs, Mariamne
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet Zeeslag | 1 | 01-04-2015 16:14 | |
Liefde & Relatie |
Verward maar verliefd en wil niet opgeven! Potonga | 13 | 28-08-2011 16:43 | |
Liefde & Relatie |
Het gevoel dat ik niet meer belangrijk voor hem ben. RedRibbon | 31 | 26-11-2009 15:50 | |
Psychologie |
ik weet het niet meer Barb4 | 7 | 30-12-2007 19:34 | |
Psychologie |
Ik weet het niet meer... Dark-Wings | 2 | 06-06-2002 20:18 | |
Liefde & Relatie |
Ik snap het even niet meer... Mytana | 7 | 18-03-2002 21:48 |