Advertentie | |
|
![]() |
|
1) Vervelend. Maar ik denk gewoon dat die videokaart kapot is, waarschijnlijk heb je nog garantie, gewoon je garantie claimen dus. Als je geen garantie meer hebt kun je op zoek naar een nieuwe, Radeon 9500 Pro is wel een goede kaart, €190 ofzo.
2) Haha, dat is echt grote onzin dat het slecht zou zijn. Je hebt een K7S5A, deze kan zowel PC133 SDRAM als DDR SDRAM geheugen aan. Je moet weten wat voor geheugen jij hebt. Als je PC133 SDRAM gebruikt, kun je ook overwegen DDR geheugen erin te zetten, 512MB DDR/266 of DDR/333 kost nu nog maar €60, erg goedkoop dus. Kijk eens naar je moederbord, die blauwe slots is DDR SDRAM, die zwarte SDRAM. In spellen zul je niet zoveel merken waarschijnlijk, tenzij je zware spellen speelt die ook veel geheugen nodig hebben. Geheugen heb je om niet terug te hoeven vallen op de (trage) hardeschijf. Als je merkt dat je hardeschijf erg aan het ratelen is zonder dat je een bestand inlaad, dan heb je meer geheugen nodig. Ik raad overigens wel aan om Windows 2000/XP te draaien, en geen win9x. Dat lijkt me erg zonde voor een systeem met 512MB, memory management is erg slecht namelijk voor de win9x-familie. Veel succes ![]()
|
![]() |
Bedankt voor jullie reacties.
Enlightenment : die videokaart die doet het gewoon hoor, maar op de een of andere manier heeft XP er een probleem mee bij het installeren van de hardware ![]() En over het geheugen: daar zal ik dan maar naar kijken. De spellen die ik speel vragen toch minstens 256 mb RAM geheugen, en dan zit ik daar mee op het minimum. Dan vormt het geheugen dus de zwakste schakel, terwijl mijn processor over het algemeen snel genoeg is en videokaart en zo ook. Ik heb me eens laten vertellen dat het goed is om geheugen van één merk te gebruiken i.p.v. twee verschillende merken; is dat waar? |
![]() |
|
Wat voor drivers heb je dan geïnstalleerd? Het kan natuurlijk ook om driverinstabiliteit gaan. Download en installeer de Omega nVidia drivers eens:
http://66.227.103.238/omega/nvidia_wxp_omega_14345.exe Geheugen kun je gewoon door elkaar gebruiken, mits ze compatible zijn. DDR SDRAM en SDRAM kun je niet door elkaar gebruiken, maar DDR/266 en DDR/333 wel. Logisch natuurlijk dat beide modules dan op 266MHz (133MHz DDR) lopen en niet op 333MHz, tenzij je gaat overclocken dan.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
laptop Verwijderd | 21 | 22-05-2009 10:41 | |
Software & Hardware |
Radeon Videokaarten Ske* | 11 | 08-01-2007 07:56 | |
Software & Hardware |