Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2003, 21:40
Yolcu
Yolcu is offline
Na 2,5 uur op internet gezocht te hebben weet ik niet meer waar ik moet zoeken; vandaar mijn vraag:

Ik ben op zoek naar een spel wat ik een aantal jaar geleden speelde. Volgens mij was het gewoon op de PC, maar misschien ook op de MSX, dat weet ik niet zeker. Wat ik me er van herinner, is dat je aan het begin een soort ruimteschip moest kiezen. Sommige schepen waren heel snel, terwijl andere schepen meer opslagruimte of passagiersruimte hadden.

De bedoeling van het spel was, dat je handel dreef met planeten. Je moest op de ene planeet spullen kopen of passagiers oppakken en die dan op een andere planeet verkopen of afzetten. Je moest ook steeds benzine kopen en de prijs daarvan varieerde steeds. De planeten hadden rare namen (de naam Zorg blijft maar in m'n hoofd zitten.. maar ik weet niet zeker of dat er iets mee te maken heeft) en het spel was erg simpel. Daarom denk ik dat het misschien op de MSX was, maar het lijkt mij waarschijnlijker dat het op de PC was.

Heeft iemand enig idee over welk spel ik het heb? Ik kan me er verder niet veel meer van herinneren..
Oud 28-05-2003, 21:44
Koen
Koen is offline
Voor de Palm is er een spel dat Spacetrader heet en erg klinkt naar jouw beschrijving. Misschien is hier ook een Pc variant van? Herken je de beschrijving die daarbij staat?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:56
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Koen schreef op 28-05-2003 @ 22:44:
Voor de Palm is er een spel dat Spacetrader heet en erg klinkt naar jouw beschrijving. Misschien is hier ook een Pc variant van? Herken je de beschrijving die daarbij staat?
Het eerste stuk wel, maar het gedeelte over pirates niet. Het was echt een heel vredig spel, het enige wat je kon doen was je tegenstanders dwarsbomen, door eerder spullen te kopen of te verkopen en zo de prijs hoger of lager te krijgen. Tussendoor kreeg je van die meldingen als '[naam tegenstander] was eerder bij die planeet'. Ik kan me niet herinneren of het Nederlands of Engelstalig was, maar ik denk Engelstalig.

Die naam komt me ook niet bekend voor trouwens.. Volgens mij was het nogal een vage naam..
Oud 29-05-2003, 04:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Was dat niet dat simpele spel geschreven door één persoon.

Je begint dan heel simpel. En elke keer dat je een rit maakt, komt er een functie bij, wordt dus elke keer ingewikkelder. Zoiets?
Oud 29-05-2003, 10:20
Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
Unique schreef op 28-05-2003 @ 22:40:
Na 2,5 uur op internet gezocht te hebben weet ik niet meer waar ik moet zoeken; vandaar mijn vraag:

Ik ben op zoek naar een spel wat ik een aantal jaar geleden speelde. Volgens mij was het gewoon op de PC, maar misschien ook op de MSX, dat weet ik niet zeker. Wat ik me er van herinner, is dat je aan het begin een soort ruimteschip moest kiezen. Sommige schepen waren heel snel, terwijl andere schepen meer opslagruimte of passagiersruimte hadden.

De bedoeling van het spel was, dat je handel dreef met planeten. Je moest op de ene planeet spullen kopen of passagiers oppakken en die dan op een andere planeet verkopen of afzetten. Je moest ook steeds benzine kopen en de prijs daarvan varieerde steeds. De planeten hadden rare namen (de naam Zorg blijft maar in m'n hoofd zitten.. maar ik weet niet zeker of dat er iets mee te maken heeft) en het spel was erg simpel. Daarom denk ik dat het misschien op de MSX was, maar het lijkt mij waarschijnlijker dat het op de PC was.

Heeft iemand enig idee over welk spel ik het heb? Ik kan me er verder niet veel meer van herinneren..
Volgensmij is het gazillionaire voor de PC......., in dezelfde serie had je ook nog zapitalism. Ik heb het vroeger heel veel gespeeld, en je beschrijving lijkt dr erg veel op.Ik heb em nog steeds, dus ik kan je er wel aan helpen. Stuur maar PM ofzow als je interesse hebt.
Oud 29-05-2003, 16:00
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Berserker_nl schreef op 29-05-2003 @ 11:20:
Volgensmij is het gazillionaire voor de PC......., in dezelfde serie had je ook nog zapitalism. Ik heb het vroeger heel veel gespeeld, en je beschrijving lijkt dr erg veel op.Ik heb em nog steeds, dus ik kan je er wel aan helpen. Stuur maar PM ofzow als je interesse hebt.
Idd! Gazillionaire is het.. dank je
Oud 31-05-2003, 09:54
wolfgang
wolfgang is offline
heb je die ook voor mij?
stuur dan naar wolf_dog1@hotmail.com
Oud 31-05-2003, 12:27
Joostje
Joostje is offline
Hm,,, ik had wel zo'n spel gespeeld. Kwam er niet echt uit :/

Whale's Voyage geloof ik...

o

er was al geantwoord
Oud 31-05-2003, 13:10
Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
wolfgang schreef op 31-05-2003 @ 10:54:
heb je die ook voor mij?
stuur dan naar wolf_dog1@hotmail.com
Ik heb je toegevoegd op MSN
Oud 31-05-2003, 21:54
Korsakoff
Korsakoff is offline
t kan ook freelancer zijn. moest je ook handel drijven in de ruimte. freelancer 2 is net uitgebracht op de pc
Oud 31-05-2003, 22:12
Verwijderd
TRAAAAAAAAAAAAAADEWAAAAAAAAAAAAAAAAAAARS 2002!!!!!!!!!

Is dan wel niet het spel wat je zoekt, maar Jezus, wat heb ik dàt veel gespeeld zeg.. Prime Evil als rank roeleert zo de pan uit :>
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten