Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2003, 11:41
Pitousje
Pitousje is offline
De titel zegt het al, ik ben verward, waarom? Dat zal ik even vertellen

Het zit namelijk zo, dat ik nu al ongeveer een jaar aanmodder met eendelfde jongen. Maar door de afstand die tussen ons in zat, kon het nooit wat worden. We hebben het vroeger (jaar terug) geprobeerd, maar het liep slecht af.

Ondertussen zijn de tijden voor ons verandert. We zijn allebei beetje ouder (al is het maar een jaartje) en mogen nu ook meer van onze ouders. Wat dus betekent, dat we elkaar wel vaker kunnen zien, dat onze ouders het mogen weten dat we samen zijn en nog zo van die zaakjes.

Maar er is een probleem. Hij heeft momenteel een liefje. Maar, hij voelt er zich niet echt goed bij. (het is heel raar om je in deze situatie te kunnen inleven ) En eigenlijk willen we alletwee niets liever dan terug samen komen.

Maar hij heeft angst, angst dat de afstand ons weer fataal word, dat er ruzie gaat komen omdat we elkaar (in zijn ogen) te weinig gaan zien... Maar nu ligt de vakantie voor de deur, en we kunnen daar zo'n zalige tijd van maken met ons 2tjes... Enkel, hij vindt geen houvast bij mij... Zo komt het over... Hij denkt dat hij beter bij zijn liefje kan blijven, omdat hij dan een zekerheid heeft.
Maar houden van dat meisje? Ik weet niet of hij dat nog echt doet als je ons bezig ziet...

Nu had ik ook al aan mijn vrienden raad gevraagd, wát ik hiermee moet. Want ik blijf eigenlijk maar stilstaan met mijn leven. (al vind ik dat niet zo erg)
Merendeels van mijn vrienden zeggen dat ik ervoor moet gaan, dat alles terug goedkomt tussen ons, omdat het nu elke dag beter en beter gaat.
En er zijn dan ook de andere mensen die zeggen dat we elkaar moeten vergeten... [we zijn gewoon alletwee te hecht en te koppig om elkaar te deleten of verder te zetten van ons hart]

Elke keer dat we met elkaar afgesproken hadden, hielden we ons in, maar ik vrees dat dat de volgende keer niet meer het geval zal zijn...

[heeft iemand hier ervaring mee, of raad...] [het is niet zomaar een verliefdheid, ófwel een hele lange verliefdheid]
[aub fatsoenlijke reacties waar ik iets mee kan] [alvast bedankt]
[liefs]
[en hoe krijg ik hem overtuigd?]

Laatst gewijzigd op 02-06-2003 om 11:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2003, 15:58
marlies
marlies is offline
eerst even twee vragen:
- Hoe oud ben je?
- Wat is de afstand?

het is een moeilijk situatie maar daar was je zelf ook wel achter

Het ligt aan hem, zolang hij niet overtuigd is zal er niets gebeuren. Confronteer hem met je ideëen over hem en zijn vriendin.

Omdat ik niet weet of jullie OV hebben ofzo is het verder een beetje moeilijk te zeggen, maar als je echt wil dan moet je ervoor gaan.

Hoe moet je hem overtuigen? Verder wat je denkt en wat je voelt.
Oud 02-06-2003, 16:44
Pitousje
Pitousje is offline
Citaat:
marlies schreef op 02-06-2003 @ 16:58:
eerst even twee vragen:
- Hoe oud ben je?
- Wat is de afstand?

het is een moeilijk situatie maar daar was je zelf ook wel achter

Het ligt aan hem, zolang hij niet overtuigd is zal er niets gebeuren. Confronteer hem met je ideëen over hem en zijn vriendin.

Omdat ik niet weet of jullie OV hebben ofzo is het verder een beetje moeilijk te zeggen, maar als je echt wil dan moet je ervoor gaan.

Hoe moet je hem overtuigen? Verder wat je denkt en wat je voelt.
We zijn allebei 17 en de afstand tss ons is 89km
Ik dring wel tot hem door, maar hij wilt het precies niet beseffen... maar elke dag kom ik dichter en dichter bij hem
sorry dat ik het vraag, maar wat is OV... hier in belgië hebben we die term niet denk ik
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:12
PardonMe
PardonMe is offline
hmz ik vind dat hij zich een beetje raar opstelt..
Aan de ene kant weet hij dat hij helemaal niet zo veel voelt voor dat meisje waar hij nu mee is en dat hij liever met jou zou zijn.. Maar aan de andere kant is hij bang dat het niet zo lang goed zal gaan tussen jullie en wil hij liever de zekerheid bij dat meisje waar hij dus eigenlijk niets meer voor voelt..
Hij durft dus niet echt een risico te lopen, ofzo...?
Ik zou hem er eens naar vragen wat hem precies doet twijfelen..
De afstand is inderdaad niet makkelijk, maar is met een trein ofzo toch best te overbruggen. (In Nederland heb je een OV-kaart (Openbaar Vervoer) hiermee kun je goedkoper reizen met de trein..)
Reageren

Regels voor berichten