Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2003, 12:58
zozze
zozze is offline
Vier uur ’s nachts. Ik wandel doelloos door de straten. De etalages van de vele winkels boeien me niet meer. Ik heb hier veel gelopen met Ricardo. Ricardo… De gedachte aan hem doet de tranen weer in mijn ogen komen.

Ik heb een verschrikkelijke jeugd gehad. Op mijn zesde is mijn moeder gestorven aan kanker. Ik weet er niet veel meer van, ik weet zelfs niet meer hoe ze eruit zag. De herinnering aan haar doet dan ook geen pijn meer. Mijn vader ging aan de drank, en ik moest voor mezelf zien te zorgen. Dat lukte me best, ik haalde af en toe geld uit mijn vader zijn portemonnee om eten te kopen, en zo leerde ik al snel zelfstandig zijn. Tot mijn dertiende hield ik het vol, ook al was het niet makkelijk om met zo’n vader te leven. Hij had vaak woede-uitbarstingen en sloeg me soms. Liefde voor hem voelde ik niet meer… Vrienden had ik niet. Daar had ik geen tijd voor. Ik had ook geen zin meer om naar school te gaan. Tot mijn elfde ben ik naar school geweest. Ik werd al snel een drijvend eiland, ver van de rest. Ik had zo mijn eigen wereld. Op een avond kreeg ik telefoon. Mijn vader was omgekomen in een auto-ongeluk. Ik vond het niet erg, nee, maar diep in mij brak er iets. Ik besefte dat ik nu niemand meer had, niemand die van me hield. Ik werd opgenomen in een instelling, en na een paar jaar werd ik in een pleeggezin geplaatst. Ik wilde geen nieuwe familie, ik wilde mezelf, daaraan had ik meer dan genoeg. Ik moest weer naar school, er werd voor me gezorgd, ik was dat niet gewoon. Ik werd enorm ongelukkig, maar verborg dat steeds weer voor de buitenwereld. Niemand mocht dat eeuwig vrolijke meisje immers verdrietig zien. Op mijn zestiende, toen ik ongeveer een jaar bij mijn pleegouders was, leerde ik Ricardo kennen. Het was een lieve jongen, ik was er op slag verliefd op. Al die gevoelens waren nieuw voor mij, ik had voor nog geen enkele persoon echte liefde gevoeld. Ik geraakte nog meer in de knoop met mezelf, maar hij hielp me er altijd weer bovenop. Hij praatte met me, hij wilde niet binnendringen in mijn wereld maar wilde de problemen erin wel oplossen. Na maanden gepraat bekende hij dat hij ook verliefd was op mij. Ik kwam er weer bovenop en bloeide helemaal open. Mijn pleegouders zagen dat ik aan de beterhand was. Ik voelde me zielsgelukkig. Tot gisteren…

Er is niemand in het park. Ik ga op een bank zitten en huil. Opnieuw. Ik voel me verlaten en bedrogen, door mezelf en door Ricardo. Ik dacht dat ik mezelf kende, maar dat blijkt dus niet waar te zijn. Ik krijg een verbeten trek om mijn mond. Vanaf nu geen liefde meer. Voor niemand. Ook niet voor mezelf.

Mijn hoofd voelt zwaar terwijl ik naar de sporen loop. Drie minuten na zes. Binnen precies vijf minuten zal de eerste trein van deze dag over de sporen denderen. Ik laat me op de sporen vallen en sluit mijn ogen. Vaarwel meisje, vaarwel…

Laatst gewijzigd op 31-05-2003 om 13:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2003, 13:33
Superfly
Superfly is offline
Mooi gedaan

Alleen die

"Ik moest weer naar school, er werd voor me gezorgd, ik was dat niet gewoon."
snap ik niet. De laatste zin daarvan.
Oud 31-05-2003, 13:38
Bellenblaas
Bellenblaas is offline

Ik geloof dat ze bedoelde dat ze het niet gewend was dat er voor haar gezorgd werd
Oud 31-05-2003, 13:39
Verwijderd
vinnnum errug mooi..
schrijf je vaker verhalen??
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 14:53
zozze
zozze is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 31-05-2003 @ 14:38:

Ik geloof dat ze bedoelde dat ze het niet gewend was dat er voor haar gezorgd werd
dat bedoelde ik ja
Oud 31-05-2003, 14:53
zozze
zozze is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 31-05-2003 @ 14:39:
vinnnum errug mooi..
schrijf je vaker verhalen??
vorig jaar heel veel, de laatste tijd niet meer, er staan er hier nog wel een paar op letteren denk ik
Oud 01-06-2003, 17:50
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
heel erg mooi, maar is die Ricardo nouw dood of heeftie t uitgemaakt? want zover kon ik dat er niet uit opmaken.
Oud 01-06-2003, 18:20
zozze
zozze is offline
Citaat:
Little Phoebe schreef op 01-06-2003 @ 18:50:
heel erg mooi, maar is die Ricardo nouw dood of heeftie t uitgemaakt? want zover kon ik dat er niet uit opmaken.
dat fantaseer je er zelf maar bij
Oud 01-06-2003, 21:04
Choking Duck
Choking Duck is offline
erg mooi, het einde verraste me wel
Oud 01-06-2003, 21:14
Gevederde
Gevederde is offline
jeetje

Toen ik dit net las dacht ik dat dit jou echt was overkomen. Gelukkig was het maar een verhaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten