Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2003, 22:57
MaestrO
MaestrO is offline
Hoi,

Ik heb nu al geruime tijd een vriendin en we willen "het" gaan doen. Ze slikt verder geen pil of zo maar een condoom moet toch voldoende zijn? Toen ik dit aan andere mense vroeg zeiden ze dat het gevaarlijk kon zijn enzo als me vriendin niet de pil slikt. Wat is het beste? Bied een condoom voldoende bescherming?
Oud 28-06-2003, 23:18
Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
sure, beter zelfs obviously.
tenzij het condoom kapot gaat (kleine kans), of je sperma corrosieve stoffen bevat o_O
Oud 28-06-2003, 23:35
Verwijderd
Condoom en de pil is veiliger dan alleen een condoom.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 01:32
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Jadie schreef op 29-06-2003 @ 00:35:
Condoom en de pil is veiliger dan alleen een condoom.
Ja klopt, maar tenzij je een breekbare condoom hebt moet een condoom in de eerste instantie ook voldoende zijn.
Oud 29-06-2003, 09:26
sinsere
sinsere is offline
Ik had voor mezelf besloten het nooit alleen met een condoom te doen, t zal maar scheuren. Dus ik ben aan de pil gegaan, kreeg een vaste vriend en gebruik zodoende geen condooms
Oud 29-06-2003, 09:33
poesiefox
poesiefox is offline
Het aller allerveiligst is natuurlijk niet doen.

Op de voet gevolgd door sterilisatie

Nummer drie is de pil. Eis: niet vergeten! En na diarree en braken toch condooms. Lees heel goed de bijsluiter!

Op de vierde plaats mechanische voorbehoedsmiddelen als condoom en pessarium. Hiervan kan de effectiviteit verhoogd worden door het gebruik van zaaddodend glijmiddel. Eis: zorg dat hij niet knapt of afzakt en doe hem vroeg genoeg om zodat je niet met voorvocht met sperma erin aan je vingers komt te zitten. Condoom is niet bevorderlijk voor voorspel en naspel.
Oud 29-06-2003, 09:44
Verwijderd
Condooms... bah. Ze werken wel, maarja ten koste van een hoop plezier vind ik.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 10:18
lekker zoet beertje
lekker zoet beertje is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 29-06-2003 @ 10:44:
inderdaad, nou jah ik heb het nog nooit met condoom gedaan . maaruh de pil en geen condoom is denk ik beter dan condoom en geen pil ( moet je je wel eerst laten testen op enge ziektes)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:23
Knoop
Knoop is offline
Citaat:
lekker zoet beertje schreef op 29-06-2003 @ 11:18:
inderdaad, nou jah ik heb het nog nooit met condoom gedaan . maaruh de pil en geen condoom is denk ik beter dan condoom en geen pil ( moet je je wel eerst laten testen op enge ziektes)
jepz idd, condooms bederven t plezier, en als je toch allebei nix hebt, waarom zou je dan je snikkel verstikken
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 14:29
Maddan
Maddan is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 29-06-2003 @ 10:44:
condooms werken wel, maar er kunnen een hoop dingen mee mis gaan, scheuren, afzakken ed

en ja, als je in de stemming bent en je mot ff je regenjas zoeken, verpakking open proberen dat ding er omheen te klooien, en allemaal zo snel mogelijk omdat je totaal geil bent,

probeer hem dan maar een omhoog te houden

hehe

ging bij mij ook vaak mis, tot een paar weken geleden

sjit.. was me vriendin maar aan de pil
Oud 29-06-2003, 16:32
MaestrO
MaestrO is offline
en ja, als je in de stemming bent en je mot ff je regenjas zoeken, verpakking open proberen dat ding er omheen te klooien, en allemaal zo snel mogelijk omdat je totaal geil bent,

probeer hem dan maar een omhoog te houden

dat probleem komt me dus bekend voor maddan
Oud 29-06-2003, 20:23
Verwijderd
De kans dat er iets misgaat met het condoom is 5 tot 12 % (dat verschilt per onderzoek), door verkeerd gebruik en door fabrieksfouten.
De kans dat er iets misgaat met de pil is 0,1 tot 1 % (ook dat verschilt per onderzoek), door verkeerd gebruik en doordat niet bij alle meisjes het lichaam goed reageert.
De kans dat er iets misgaat als je zaaddodend glijmiddel of zaaddodende pasta gebruikt en verder niets, is zo'n 50 %.

De pil is dus veiliger dan het condoom.

Klein rekensommetje leert ons dat de kans dat er iets misgaat als je alledrie gebruikt, gelijk is aan 0,0025 % tot 0,006 %.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 23:39
MaestrO
MaestrO is offline
en condooms met zaad dodend glijmiddel?
Oud 13-07-2003, 23:46
Verwijderd
Dat zit meestal al op condooms. Maar zelfs of juist als je veel aan seks doet, zijn condooms onveilig. Ze scheuren toch vrij snel (naja niet vrij snel, maar als je het vaak doet zit het er dik in dat het wel een keer gebeurd). Dus krijg je vriendin snel aan de pil! Althans, dat is mijn HO.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 20:46
jayjay
jayjay is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 29-06-2003 @ 21:23:

Als je nog geen mama wilt worden, ... sure

Maar een groot deel van jullie forumbezoekers gaat wel eens vreemd, of heeft dat ooit gedaan. Ikzelf ben ook wel eens de fout in gegaan. Vertrouw jij erop dat je vriendje dan met de muts op vrijt?
En dan mag ie weer glimlachend bij jou op bezoek. Kun je lekker soa-roulette spelen. Doe mij vandaag maar een chlamydia.

Voor mij maakt een condoom weinig uit. Mijn vriend zegt dat hij erdoor minder voelt, maar daardoor kan hij ook weer langer doorgaan.
Je kunt er zelfs heel erg geile spelletjes mee spelen.
En.. een condoom hoeft niet altijd meteen vol. je kunt tussendoor nog heel veel dingen doen en daarna gewoon weer en nieuwe pakken.

(nee ik ben geen soa-voorlichtingsmeisje)
Oud 16-07-2003, 20:51
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 29-06-2003 @ 21:23:
De kans dat er iets misgaat met het condoom is 5 tot 12 % (dat verschilt per onderzoek), door verkeerd gebruik en door fabrieksfouten.
De kans dat er iets misgaat met de pil is 0,1 tot 1 % (ook dat verschilt per onderzoek), door verkeerd gebruik en doordat niet bij alle meisjes het lichaam goed reageert.
De kans dat er iets misgaat als je zaaddodend glijmiddel of zaaddodende pasta gebruikt en verder niets, is zo'n 50 %.

Klein rekensommetje leert ons dat de kans dat er iets misgaat als je alledrie gebruikt, gelijk is aan 0,0025 % tot 0,006 %.
Een ware wiskundige Hmmm, altijd gedacht (gehoord ook zeg maar) dat misgaan bij een condoom rond de 3% lag, maar ach.

Inprincipe zou een condoom voldoende moeten zijn. PAS alleen wel OP dat het geen kapotje is . Maar zoals je kan lezen zijn er veiligere opties dan het condoom, nl de pil.
Oud 16-07-2003, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Knoop schreef op 29-06-2003 @ 15:23:
jepz idd, condooms bederven t plezier, en als je toch allebei nix hebt, waarom zou je dan je snikkel verstikken
Zodat je dan lekker op je negentiende met 3 kutkoters zit. Natuurlijk knoop, kerel, briljant idee!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 10:45
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 16-07-2003 @ 21:51:
Een ware wiskundige
ze is een meisje, per definitie geen ware wiskundige.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten