Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2005, 06:55
anoniem888
anoniem888 is offline
Kan het bij de eerste keer ook gaan bloeden eigenlijk? Is dat vaak zo?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 07:51
Qimm
Qimm is offline
Dat is een mogelijkheid, ja
Oud 09-09-2005, 08:23
Verwijderd
Het kan, maar het is niet vaak zo. En meer dan een klein beetje bloed zal het niet zijn. Het maagdenvlies (wat geen vlies is maar een ribbeltje) kan een beetje inscheuren. Het kan ook oprekken en dus niet scheuren, of al opgerekt zijn door bijvoorbeeld tampongebruik. Doe rustig aan als hij erin gaat, dan is de kans kleiner dat 't scheurt
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 08:26
anoniem888
anoniem888 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-09-2005 @ 09:23 :
Het kan, maar het is niet vaak zo. En meer dan een klein beetje bloed zal het niet zijn. Het maagdenvlies (wat geen vlies is maar een ribbeltje) kan een beetje inscheuren. Het kan ook oprekken en dus niet scheuren, of al opgerekt zijn door bijvoorbeeld tampongebruik. Doe rustig aan als hij erin gaat, dan is de kans kleiner dat 't scheurt
Ik gebruik geen tampon, maar gewoon maandverband, maar is de kans dan groter dan het pijn zal doen of zal gaan bloeden?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 08:28
EggeD
EggeD is offline
Het schijnt van wel, tampons gaan erin he.
Oud 09-09-2005, 08:28
anoniem888
anoniem888 is offline
als je trouwesn net ongesteld bent gweest en je doet het 2 dagen na de ongesteldheid, dan ben toch het minst vruchtbaar?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 08:29
Verwijderd
Citaat:
anoniem888 schreef op 09-09-2005 @ 09:26 :
Ik gebruik geen tampon, maar gewoon maandverband, maar is de kans dan groter dan het pijn zal doen of zal gaan bloeden?
mjah, een tampon zit in je vagina en kan daar de boel wat oprekken bij het opzwellen he maandverband doet dat niet. Maar als dat maagdenvlies inscheurt is dat maar een halve seconde pijn; als het langer pijn doet komt dat door andere dingen en voor de andere dingen maakt het niet uit wat je gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 08:30
anoniem888
anoniem888 is offline
oh oke heel erg bedankt voor het reageren!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 09:00
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
anoniem888 schreef op 09-09-2005 @ 09:28 :
als je trouwesn net ongesteld bent gweest en je doet het 2 dagen na de ongesteldheid, dan ben toch het minst vruchtbaar?
Je bent per maand ongeveer 48-72 uur vruchtbaar. Dit valt meestal in week 2 (gerekend vanaf het begin van je menstruatie). Dit moment kan erg verschillen (kan zelfs al de dag dat je menstruatie ophoudt beginnen!

Daarnaast kunnen zaadcellen een redelijk tijd in je baarmoeder overleven, dus je hebt (ongeveer) een halve week bij elkaar dat je echt vruchtbaar bent, en ongeveer 2 weken dat je zwanger kan worden (zelfs al bent je regelmatig ongesteld, kan die dag verschillen). Dit loopt van het einde van je menstruatie tot week 3. In week 4 (die voor je menstruatie) kan je ook nog steeds zwanger worden, bijv. als de eicel niet volledig afgestorven is tegen die tijd, hoewel deze kans iets kleiner is. (Algemeen advies: Niet onveilig doen, want 't kan de hele tijd)

Dus 2 dagen na je menstruatie ben je misschien het minst vruchtbaar, maar pas op dat zaadcellen hormonen afgeven die een effect hebben op je systeem! Het kan best zijn dat als je 2 dagen na je menstruatie een sperma-lading binnen krijgt je systeem er op reageerd om de eicel met grotere snelheid klaar te stomen voor zijn taak en de laatste overlevende zaadcellen op hun wenken bedienen.

(Ik zal editen als d'r iets in deze post onzin is, maar dit is wat ik er van weet)
Oud 09-09-2005, 09:03
Verwijderd
ik zie nu je topic op l&g ook gewone trucs om te voorkomen dat 't pijn doet zijn bijvoorbeeld
- een lang voorspel zodat je ontspannen en vochtig bent
- alleen doen als je het écht wil, niet als je twijfelt
- bij het voorspel hem jou vaginaal laten vingeren zodat je op dat moment wat 'wijder' bent
- van te voren klaarkomen zodat je ontspannen bent en vochtig en wat wijder
- de penis niet in één keer erin rammen, lángzaam. Centimeter erin, halve centimeter terug, centimeter verder, centimeter terug, nog een paar centimeter verder, etc. Niets forceren.
- de verdere tijd ook langzaam bewegen

en niet aan periodieke onthouding doen dan heb je nooit zekerheid, bovendien ben je waarschijnlijk nog te jong om een 100 % regelmatige menstruatie te hebben. Ga aan de pil of neem een spiraaltje en/of gebruik een condoom.

Laatst gewijzigd op 09-09-2005 om 09:05.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 09:10
Verwijderd
Citaat:
anoniem888 schreef op 09-09-2005 @ 09:28 :
Zie antwoord sarah:

Citaat:
Sarah schreef op 09-09-2005 @ 10:03 :
en niet aan periodieke onthouding doen dan heb je nooit zekerheid, bovendien ben je waarschijnlijk nog te jong om een 100 % regelmatige menstruatie te hebben. Ga aan de pil of neem een spiraaltje en/of gebruik een condoom.
Ik schik er altijd een beetje van als je zo jong bent, en dan aan periodieke onthouding zou willen doen.
Ik weet niet hoor, maar doe gewoon wijs, gebruik iets wat zwangerschap (en SOA) tegengaat!!
Als je dat nog niet kan bij je mi nog niet geschikt om aan seks te gaan doen!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:14
anoniem888
anoniem888 is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 09-09-2005 @ 10:10 :
Zie antwoord sarah:

Ik schik er altijd een beetje van als je zo jong bent, en dan aan periodieke onthouding zou willen doen.
Ik weet niet hoor, maar doe gewoon wijs, gebruik iets wat zwangerschap (en SOA) tegengaat!!
Als je dat nog niet kan bij je mi nog niet geschikt om aan seks te gaan doen!
nee maar ik bedoel, dat als je condoom scheurt ofzo, dat je dan het minste kans heb dat je zwanger bent.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:14
anoniem888
anoniem888 is offline
Maar ik gebruik niet de pil, is het veilig genoeg om het alleen met een condoom te doen?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:18
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
anoniem888 schreef op 09-09-2005 @ 13:14 :
Maar ik gebruik niet de pil, is het veilig genoeg om het alleen met een condoom te doen?
Kan wel ja, maar de kans dat ie scheurt is er natuurlijk altijd. waarom ga je niet aan de pil dan?
Oud 09-09-2005, 12:23
anoniem888
anoniem888 is offline
Citaat:
x-ViXeN-x schreef op 09-09-2005 @ 13:18 :
Kan wel ja, maar de kans dat ie scheurt is er natuurlijk altijd. waarom ga je niet aan de pil dan?
Ik heb het nooit daarover met m'n ouders, dus dan zou ik er over moeten beginnen. Maar dat durf ik eigenlijk niet echt. :$
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:59
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Dat had ik ook wel eigenlijk, het is gewoon moeilijk om er over te beginnen maar je kunt ook gewoon naar de huisarts gaan zonder dat ze het weten! En dan weet jij iig zeker dat je niet zwanger word want dat is nog lastiger om te vertellen lijkt me.
Oud 09-09-2005, 13:14
anoniem888
anoniem888 is offline
Citaat:
x-ViXeN-x schreef op 09-09-2005 @ 13:59 :
Dat had ik ook wel eigenlijk, het is gewoon moeilijk om er over te beginnen maar je kunt ook gewoon naar de huisarts gaan zonder dat ze het weten! En dan weet jij iig zeker dat je niet zwanger word want dat is nog lastiger om te vertellen lijkt me.
maar als je naar de huisarts gaat, dan krijg je toch een rekening van dat bezoekje thuis gestuurd en die ziet mijn moeder altijd.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:42
Steefjuh
Steefjuh is offline
In principe kan een condoom niet scheuren. De kans is in ieder geval enorm klein en die wordt wat groter als je m verkeerd gebruikt of als je m te lang of op de verkeerde plaats bewaard... Want dat is ook nog belangrijk

Ik kreeg gewoon de pil, of ik t nou wou of niet Maar dat was meer voor de puistjes. Dus mocht je daar last van hebben, kan je dat ook als excuus gebruiken.
Als je namelijk naar de dokter gaat voor je puistjes kan het zijn dat hij de pil voorschrijft omdat dat gewoon helpt.
Mocht je geen last hebben van puistje... Ik weet niet of je makkelijk met je moeder (of vader natuurlijk) praat? En of ze zelf de pil heeft? Want dan is het gewoon normaal als je erover zou beginnen
Succes in ieder geval!
Oud 09-09-2005, 13:53
anoniem888
anoniem888 is offline
Citaat:
Steefjuh schreef op 09-09-2005 @ 14:42 :
In principe kan een condoom niet scheuren. De kans is in ieder geval enorm klein en die wordt wat groter als je m verkeerd gebruikt of als je m te lang of op de verkeerde plaats bewaard... Want dat is ook nog belangrijk

Ik kreeg gewoon de pil, of ik t nou wou of niet Maar dat was meer voor de puistjes. Dus mocht je daar last van hebben, kan je dat ook als excuus gebruiken.
Als je namelijk naar de dokter gaat voor je puistjes kan het zijn dat hij de pil voorschrijft omdat dat gewoon helpt.
Mocht je geen last hebben van puistje... Ik weet niet of je makkelijk met je moeder (of vader natuurlijk) praat? En of ze zelf de pil heeft? Want dan is het gewoon normaal als je erover zou beginnen
Succes in ieder geval!
dankje!
nee ik heb niet zo erg last van puistjes, ja soms een puistje als ik ongesteld moet worden, maar verder niet echt.
ja ik kan opzich wel goed met m'n ouders praten, maar dat is niet echt een onderwerp waar je zomaar over begint. En ik denk dat ik het niet durf om daar over te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:59
Verwijderd
Je kunt eventueel liegen natuurlijk. Dan zeg je tegen je ouders dat je hoofdpijn hebt, ga je naar de dokter, vertel je de dokter dat je de pil wil gebruiken, ga je zelf naar de apotheek en betaal je de pil zelf (of samen met je vriend) zodat daar geen rekening voor komt. Arts heeft beroepsgeheim.

Maar op zich, als je seks wilt hebben moet je er ook over durven praten (ja, zelfs met je ouders). Je hoeft ze geen details te vertellen ofzo; gewoon dat je de pil wil gebruiken als anticonceptiemethode. Ik neem aan dat je een vriend hebt en dat je ouders dat ook wel weten.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:07
anoniem888
anoniem888 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-09-2005 @ 14:59 :
Je kunt eventueel liegen natuurlijk. Dan zeg je tegen je ouders dat je hoofdpijn hebt, ga je naar de dokter, vertel je de dokter dat je de pil wil gebruiken, ga je zelf naar de apotheek en betaal je de pil zelf (of samen met je vriend) zodat daar geen rekening voor komt. Arts heeft beroepsgeheim.

Maar op zich, als je seks wilt hebben moet je er ook over durven praten (ja, zelfs met je ouders). Je hoeft ze geen details te vertellen ofzo; gewoon dat je de pil wil gebruiken als anticonceptiemethode. Ik neem aan dat je een vriend hebt en dat je ouders dat ook wel weten.
Ik hou er eigenlijk niet echt van om tegen m'n ouders te gaan liegen.
Ja, ik heb een vriend en ze weten het ook
Maar dan nog vind ik het moeilijk om het te vertellen. Of zo'n gesprek te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:13
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
anoniem888 schreef op 09-09-2005 @ 14:53 :
dankje!
nee ik heb niet zo erg last van puistjes, ja soms een puistje als ik ongesteld moet worden, maar verder niet echt.
ja ik kan opzich wel goed met m'n ouders praten, maar dat is niet echt een onderwerp waar je zomaar over begint. En ik denk dat ik het niet durf om daar over te beginnen.
Neem je vriend mee als je em nodig hebt voor steun. Natuurlijk is het eng, maar als je het met je ouders eerlijk overlegd is normaal gesproken dat soort dingen geen probleem, tenzij je erg jong bent (<16 y.o.)

Bovendien is een condoom gebruiken ook gewoon een goede oplossing, je HOEFT niet aan de pil (wel aan te raden vaak, omdat het gewoon makkelijker is). En als je heel erg zeker bent van je vriend's gebrek aan SOAs, dan kan je zelfs een flink aantal veilig, maar niet SOA-beschermende middelen gebruiken (oude boeken vermelden dingen als pessaria, etc).
Oud 09-09-2005, 14:17
anoniem888
anoniem888 is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 09-09-2005 @ 15:13 :
Neem je vriend mee als je em nodig hebt voor steun. Natuurlijk is het eng, maar als je het met je ouders eerlijk overlegd is normaal gesproken dat soort dingen geen probleem, tenzij je erg jong bent (<16 y.o.)

Bovendien is een condoom gebruiken ook gewoon een goede oplossing, je HOEFT niet aan de pil (wel aan te raden vaak, omdat het gewoon makkelijker is). En als je heel erg zeker bent van je vriend's gebrek aan SOAs, dan kan je zelfs een flink aantal veilig, maar niet SOA-beschermende middelen gebruiken (oude boeken vermelden dingen als pessaria, etc).
ik ben 17
maar ik ga er denk ik gewoon over beginnen.
bedankt in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:18
anoniem888
anoniem888 is offline
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 14:20
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
anoniem888 schreef op 09-09-2005 @ 15:18 :
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Geen dank
Oud 09-09-2005, 16:05
3rd Rock
3rd Rock is offline
denk dat je ouders liever hebben dat je sex hebt terwijl je aan de pil bent dan wanneer je niet aan de pil bent. ook als je alleen condooms gebruikt blijft er een minieme kans op zwangerschap dus een "modern stel gaat double dutch"
bovendien denk ik niet dat 17 te jong is om met sex te beginnen en ik denk dat veel ouders er ook zo over denken.
En niet bang zijn voor je ouders

succes!

Regels voor berichten