Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2003, 16:29
Verwijderd
Waarom verdien je als barman zo weining?
Ik heb nu 2 baantjes in de horeca, eentje bij een groot hotel van de valk daar verdien ik 4,07 per uur maar ik mag het fooi zelf houden.

Dan heb ik nog een baantje, half zwart half wit, daar verdien ik 5 per uur maar daar wordt het fooi gezamelijk verdeeld.

Nu was ik afgelopen zaterdag barman in een cafe, best leuk werk maar ik verdiende er maar 5 euro, dat is toch niet normaal.
Om 4 uur krijg je ook niet meer betaald maar je moet nog wel 1-1,5 uur schoon maken. Kan iemand mij vertellen waarom je als barman zo weinig verdiend? Ik had echt wel verwacht dat je 150% of 200% loon kreeg want je levert er veel voor in, je ritme is ook kut erna.

ps: ik ben 17 jaar

Laatst gewijzigd op 09-05-2003 om 16:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2003, 16:51
iamcj
iamcj is offline
5 euro + fooi is niet bepaald weinig voor een 17 jarige, die mensen werken nu eenmaal op die tijden. Maar OK je werkt snachts.

Wat ook zo is, jij gaat daar werken. Je vraagt of krijg te horen wat je gaat verdienen. Als jij dan alleen maar OK knikt, gaan ze je geen 6 euro geven.
Oud 09-05-2003, 18:53
Balance
Balance is offline
jij verwacht 150 - 200% omdat je 's nachts werkt.
nou is het minimum voor een 17-jarige €2,85.
Met je 4,07 verdien je dan 142% + fooi en met die 5,00 verdien je 175%.

Op zich voldoet het in beide gevallen aan je eisen, want ik neem aan dat je wel meer dan 20 cent fooi krijgt op een avond.
Oud 10-05-2003, 15:08
Verwijderd
Bij die andere 2 baantjes werk ik dus nooit in de nacht maar ik ben al geen barman meer, heb al ontslag genomen.
Ik moet er te veel voor inleveren en krijg er te weinig voor terug, het was leuk voor een keer.......
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:59
Bruut
Bruut is offline
een vriend van me is barman en die werkt van 7 tot sluit

en die krijgt 100 euro per avond!

met feestdagen is dat 200 euro!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 12:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
ehm je magh niet eens na 23:00 uur werken dus een overtreding

en ach ja het verschilt per bedrijf /cafe/kroeg etc he
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 20:00
publicharakiri
publicharakiri is offline
ik werkte in een duur restaurant waar ik soms 120 gulden fooi op een avond kreeg

maarja ik zie er nu te 'extravagant' uit voor een baantje in de horeca denk ik
Oud 12-05-2003, 13:20
Loezzel
Loezzel is offline
Ik denk dat je niets te klagen hebt.
Ik werk ook in een kroeg achter de bar en verdien net als jij 5 euro, waarbij ik de fooi zelf mag houden. Die fooi loopt vaak al gauw op tot zo'n 15 euro per avond. En dat is zeer mooi voor 17- en 18-jarigen.
Waar ik het wel over zou hebben, is het poetsen. Dat krijg ik namelijk wel gewoon doorbetaald. Dat is ook werk.
Verder krijg je in de horeca helaas niet 200% uitbetaald in de avonduren, omdat dat de normale werktijden zijn in de horeca.
Oud 21-05-2003, 12:59
Dominique24!
Dominique24! is offline
Citaat:
Syphon schreef op 09-05-2003 @ 17:29:
Waarom verdien je als barman zo weining?
Ik heb nu 2 baantjes in de horeca, eentje bij een groot hotel van de valk daar verdien ik 4,07 per uur maar ik mag het fooi zelf houden.

Dan heb ik nog een baantje, half zwart half wit, daar verdien ik 5 per uur maar daar wordt het fooi gezamelijk verdeeld.

Nu was ik afgelopen zaterdag barman in een cafe, best leuk werk maar ik verdiende er maar 5 euro, dat is toch niet normaal.
Om 4 uur krijg je ook niet meer betaald maar je moet nog wel 1-1,5 uur schoon maken. Kan iemand mij vertellen waarom je als barman zo weinig verdiend? Ik had echt wel verwacht dat je 150% of 200% loon kreeg want je levert er veel voor in, je ritme is ook kut erna.

ps: ik ben 17 jaar

Horeca verdient slecht, dat is algemeen bekend. Of je nou jong of oud bent.
Oud 22-05-2003, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Dominique24! schreef op 21-05-2003 @ 13:59:

nou dus echt niet
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 11:29
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 12-05-2003 @ 14:20:
Ik denk dat je niets te klagen hebt.
Ik werk ook in een kroeg achter de bar en verdien net als jij 5 euro, waarbij ik de fooi zelf mag houden. Die fooi loopt vaak al gauw op tot zo'n 15 euro per avond. En dat is zeer mooi voor 17- en 18-jarigen.
Waar ik het wel over zou hebben, is het poetsen. Dat krijg ik namelijk wel gewoon doorbetaald. Dat is ook werk.
Verder krijg je in de horeca helaas niet 200% uitbetaald in de avonduren, omdat dat de normale werktijden zijn in de horeca.
juist, ik werk (net) samen met Loes, en ik ben eigenlijk wel tevreden met die 5 euro per uur... en de fooi die je krijgt; mooi meegenomen!
En de werktijden; tja kies je toch voor als je in de horeca gaat werken; dat weet je van te voren!

Vanavond weer werken van 21:00 tot sluit, he Loes
Oud 02-06-2003, 16:48
blackcamel
blackcamel is offline
Citaat:
Dominique24! schreef op 21-05-2003 @ 13:59:
ahum, toen ik 15 was kreeg ik al 4,50 euro als afwasser en de fooien werden over het personeel verdeeld wat meestal ong 7,5 euro opleverde.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 08:49
Dominique24!
Dominique24! is offline
Citaat:
blackcamel schreef op 02-06-2003 @ 17:48:
ahum, toen ik 15 was kreeg ik al 4,50 euro als afwasser en de fooien werden over het personeel verdeeld wat meestal ong 7,5 euro opleverde.

de lichamelijke inspanningen in vergelijking met je salaris is

maar als je het lekker vindt verdienen, veel plezier!
Oud 04-06-2003, 11:56
Verwijderd
Citaat:
PardonMe schreef op 31-05-2003 @ 12:29:
juist, ik werk (net) samen met Loes, en ik ben eigenlijk wel tevreden met die 5 euro per uur... en de fooi die je krijgt; mooi meegenomen!
En de werktijden; tja kies je toch voor als je in de horeca gaat werken; dat weet je van te voren!

Vanavond weer werken van 21:00 tot sluit, he Loes
horeca zijn alle tijden hoor.
Normaal werk ik van 16.00-21.00 en dan verdien ik vaak ook minimaal 20 euro fooi dus dan schiet het wel op.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 17:57
PardonMe
PardonMe is offline
het is best zwaar werk, maar ook weer niet super zwaar.. er zijn ook tijden dat er niks te doen is en kun je gewoon ff lekker hangen en er zijn tijden dat je er ff flink tegenaan moet..

ik loop nu voornamelijk het terras met dit weer, en zo heel erg zwaar vind ik dat niet.. het is veel lopen en je moet een dienblad dragen, maar het scheelt dat ie nooit echt super vol staat

Ik heb het nu in ieder geval nog erg naar mn zin
Oud 05-06-2003, 08:28
Verwijderd
Citaat:
PardonMe schreef op 04-06-2003 @ 18:57:
het is best zwaar werk, maar ook weer niet super zwaar.. er zijn ook tijden dat er niks te doen is en kun je gewoon ff lekker hangen en er zijn tijden dat je er ff flink tegenaan moet..

ik loop nu voornamelijk het terras met dit weer, en zo heel erg zwaar vind ik dat niet.. het is veel lopen en je moet een dienblad dragen, maar het scheelt dat ie nooit echt super vol staat

Ik heb het nu in ieder geval nog erg naar mn zin
Zwaar, tja ik werk bij van de valk en daar zijn de wijken toch wel heel erg groot, soms ook minder. 9 tafels in je eentje lopen vind ik toch wel wat veel maar toen had ik wel 42,5 euro fooi in 3 uur tijd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten