Advertentie | |
|
![]() |
|
je moet jezelf de vrijheid schenken niet te veel waarde te hechten aan dat wat je dicht. Probeer wat, is het niets, dan maakt dat niets uit en begin je gewoon weer overnieuw. Probeer het je ook niet moeilijk te maken. Lees om de paar regels die regels terug en kijk of het klinkt. Luister naar het "ritme". zo niet, dan kan het zijn dat er nog een woordje of lettergreep tussen moet worden gepland, om het beter te laten klikken. Verder moet je de dichtregels niet te serieus nemen. Dichten gaat uiteindelijk om een bepaald soort van vrijheid en die vrijheid bereik je niet wanneer je je benauwd aan allerlei dichtregels vasthoudt.
Succes er verder mee... |
![]() |
|
![]() |
Hi,
Vaak krijg ik ineens een ingeving en begin ik te tikken. Soms schiet er een gedachte door mijn hoofd over een onderwerp, soms komt dat halverwege het gedicht... Ik schrijf eigenlijk al mijn gedichten, niet gelogen, binnen 60 seconden.....Gewoon tikken en later ff kijken of alles lekker loopt en dan is ie klaar... Combineer het vreemde met het normale, geef er een bizarre twist aan en je hebt een creatie Oh ja en een beetje humor en/of cynisme helpt ook. Het moet je maybe wel beetje liggen hoor... Probeer maar wat! Gr. Vaal |
![]() |
|
Precies. Zet je fantasie open en laat vloeien die ideeën, je pikt vroeg of laat wel iets op wat loopt en waar je tevreden over bent, en van daaruit werk je verder.. Uren nadenken over 1 zin heeft echter weinig zin, voor mij tenminste..
Het is gewoon een uiting van jouw gevoel, dus doe waar je zin in hebt, en als dichten je niet ligt ga je verhalen schrijven. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Je kunt van te voren een onderwerp bedenken, maar je kunt ook gewoon opschrijven wat er in je opkomt. Het beste is om zoveel mogelijk te dichten (te oefenen), omdat je dan gewoon steeds beter wordt. Je zou eens moeten gaan zoeken op Anneee en dan mijn gedichten van 2 jaar geleden moeten lezen.
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() (misschien raak je wel wat meer geďnspireerd door regelmatig op dit forum rond te hobbelen) ![]() Probeer gewoon 's wat ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Little girl Mrink | 35 | 01-05-2005 20:28 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Dringende vraagjes over leren gedichten maken :s lso | 4 | 27-01-2005 16:17 | |
Verhalen & Gedichten |
Enkele dringende vraagjes - leren dichten lso | 5 | 26-01-2005 20:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |
leuk boekje als hulp bij het dichten? Verwijderd | 5 | 05-05-2004 10:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Leren dichten >>>>> NaSgIrL | 3 | 11-04-2002 16:57 |