Advertentie | |
|
![]() |
|
Jeps ken het ook, maar het is gewoon zo bij mij dat wanneer ik me kamer opruim ik alle soorten dingen tegenkom waaraan ik een herinnering heb, waardoor ik verder ga nadenken en ook begin over het leven na te denken enz.... Ik kan ook nooit spullen weggooien met als gevolg als me kamer eindelijk 'opgeruimd' is dat ik gewoon alles in me kasten gepropt heb en zo kom je ook niet ver
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Althans, dat denk ik dan altijd en het werkt. ![]()
|
misschien kan je een muziekje opzetten in je kamer, en gewoon rotzooi voor rotzooi beginnen op te ruimen. Het hoeft ook allemaal niet in een keer weg! Stap voor stap gaat beter dan in een keer, misschien heb je gewoon even de tijd nodig om afscheid te nemen van je troep. Het klinkt heel stom maar het is wel herkenbaar. Als ik mijn kamer ga opruimen, zit ik zo een uur met een foto in mijn handen!
Je kan het opruimen van je kamer zien als het opruimen van je geest of als het opruimen van je gedachten! Je kamer is tenslotte toch een deel van jezelf! Dus neem lekker de tijd en accepteer je gevoelens! Ik hoop dat je iets hebt aan mijn berichtje! Succes ermee!
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat een kwestie is van even er doorheen moeten. Daarna voel ik me altijd heel goed, beetje nieuw-begin-achtig.
|
heb ik ook altijd last van.. Tot grote ergernis van mijn moeder
![]() Totdat mijn moeder heel erg booswordt en ze van plan is mijn kamer te gaan opruimen.. dat is al helemaal erg, veeeel erger dan een rommelkamer ![]() maar je hebt vast geen moeder meer die zeurt om kamer opruimen... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
humming bird, dankje voor je berichtje, er zit inderdaad ook wel wat in, geestelijke dingen zijn ook moeilijk, en als je kamer daarmee in verband staat, wat ook wel zo is bij mij, dan kan het inderdaad moeilijk zijn!
Laatst gewijzigd op 26-05-2003 om 15:01. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Erg moeilijk om door te zetten.... (het is dat ademen vanzelf gaat)
Laatst gewijzigd op 26-05-2003 om 15:11. |
![]() |
||
Citaat:
Is dat 'kamer opruimen' als metafoor voor je problemen oplossen bedoeld? Of is het probleem je kamer opruimen opzich? In dat geval denk ik dat je het zelf erger maakt dan het is. Tis niet zo'n ramp, zeker niet met al die tips die hierboven gegeven zijn. Maar ben daar wel zelf van overtuigd, want spelen alsof je het leuk vind is liegen tegen jezelf en kan behoorlijk depressief aanvoelen. Maar echt, opruimen is niet zo'n big deal en kan zelfs leuk en verfrissend zijn. ![]()
|
Verwijderd
|
ja ik heb da ook, opruimen gaat wel af en toe, maar bijvoorbeeld huiswerk maken en dan moet het binnen 2 dagen af ofzo (zoals nu, ik hoorhelemaal niet achter de compu te zitten haha). ik zit me dan de hele tijd op te fokken dat ik moet beginnen dat het af moet en dan begin ik en dan slaat mijn kop dicht en ga ik maar weer tekenen ofzo.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, het is denk ik toch een kwestie van doorzetten en je verstand op nul zetten.. Om dat te doen helpt het bij mij meestal wel om muziek die ik heel leuk vind aan te zetten en een soort van dansend en zingend te gaan opruimen, dan heb ik ook geen tijd om erover na te gaan denken..
Meestal als ik eenmaal echt bezig en begonnen ben gaat het ook wel lekker en word ik ook echt perfectionistisch, dan moet élk plekje netjes zijn.. En anders maar accepteren dat het een rotzooi is en het proberen op te ruimen maar opgeven ![]() |
![]() |
|
Mjah..ergens herken ik het wel-->maar dan meer positief,als ik ga opruimen of poetsen heb ik tijd om na te denken en alles op een rijtje te zetten..en daar volgt dan meestal een beter humeur uit dan het humeur waarmee ik begon met opruimen.Maar soms ook niet..
|
Ja heb ik ook. Moet het binne kort doen. Kijk er nu al tegen op...
Heb meestal na 5 min er genoeg van en ga ik weer wat anders doen... Muziek opzetten erbij helpt niet altijd. Ik ga dan over de dingen nadenken die ze in de nummers zeggen... Ik denk sowieso veel en over alles... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Studeren |
University College #6 Verwijderd | 500 | 13-04-2009 18:32 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 09:55 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 |