Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2003, 09:30
Some
Some is offline
Misschien hoort dit bij lichaam of kunst thuis ofzo maar plaats hem maar hier.
Mijn vriendin wil later een tattoo nemen als ze 18 is, ze is nu 15 en wie weet hebben we dan niet eens meer maargoed.
Ze heeft er nu al 5!! 5 kleine muzieknoten bij dr enkel wil als ze 18 is daar nog een en dan een in dr nek ofzo maar ik wil dat niet.
NIET in dr nek en ook niet ergens anders! Hoe kan ik dat voorkomen? Chanteren??? Dat ik dan ook iets doet ofzo? En wat vinden jullie ervan??
Piercings heb ze ook al GEHAD, en wil er nu weer een in dr wenkbrauw of tong... maar in de tong kan zelfs dodelijk zijn!
Ik ben er op tegen, wat nu?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2003, 09:33
Gothic
Gothic is offline
Je kan haar het altijd verbieden en drijgen het uit te maken, maar is zo lomp als je haar niet haar eigen keuzes laat maken:

Wat vind je belangrijker? Jullie relatie? Of de tatoos waar je het niet mee eens bent?
Oud 04-06-2003, 09:33
;-)cow:-)boeh
;-)cow:-)boeh is offline
gewoon met haar er over praten, niet chanteren daar krijg je alleen maar ruzie van! zeggen dat je het niet leuk vind dat ze dat zou doen, dat is toch niet zo moeilijk?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 09:41
PardonMe
PardonMe is offline
Tja het is haar lichaam, dus eigenlijk mag zij dan toch zelf weten wat voor piercings ze daar doorheen wil raggen en hoeveel plaatjes ze er op wil laten tekenen.

Praat er eens rustig over het haar, en geef gewoon jouw mening over piercings en tattoo's... Meer kun je niet doen lijkt me..

btw; tongpiercing is echt zo erg niet hoor, ik heb er ook een, ik leef nog steeds, proef nog steeds alles, geen etensresten die erachter blijven zitten what so ever..
En lelijk vind ik het ook niet, want als ik gewoon praat valt het nauwelijks op..

PS. ga over zoiets als dit geen ruzie maken, dat moet je maar bewaren voor als je getrouwd bent...
Oud 04-06-2003, 11:02
)Vampje(
)Vampje( is offline
Als zij tattoos en piercings wil is dat hààr zaak. Het is haar lichaam en meer dan je mening geven kun je niet doen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 11:04
Thomas
Thomas is offline
Je kan haar niet dwingen, want zij moet natuurlijk precies doen wat ze zelf wilt. Wel kan je natuurlijk zeggen dat het idee je helemaal niet aanstaat en dat je het absoluut niets vind. Als ze dan uiteindelijk toch nog besluit om er een te nemen dan zul je je daarbij moeten neerleggen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 11:07
Punkygirl
Punkygirl is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 04-06-2003 @ 12:02:
Als zij tattoos en piercings wil is dat hààr zaak. Het is haar lichaam en meer dan je mening geven kun je niet doen.
Mee eens
Oud 04-06-2003, 11:10
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 04-06-2003 @ 12:07:
Mee eens
Wat een onzin, als je er echt tegen bent dat kan je wel meer doen dan alleen zeggen dat je het niets vind. Waarom zou je niet gaan dreigen om het uit te maken? Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die er principieel iets tegen hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 17:02
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Wawl schreef op 04-06-2003 @ 12:10:
Wat een onzin, als je er echt tegen bent dat kan je wel meer doen dan alleen zeggen dat je het niets vind. Waarom zou je niet gaan dreigen om het uit te maken? Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die er principieel iets tegen hebben.
Ik vind best dat je je mening erover mag geven, maar ik vind dreigen met het uitmaken ook weer een beetje ver gaan..
Ik zou dan toch eerst proberen om er samen uit te komen, misschien kun je het ook wel uit het hoofd praten.. Maar het blijft toch het lichaam van de ander..

tja tis ook maar net hoe je er tegenover staat.. als ik echt een gruwelijke hekel zou hebben aan piercings dan zou ik waarschijnlijk anders reageren, dan zou ik ook zoiets hebben van ''neee dat doe je toch niet, zonde van je lichaam. blablabla'' en misschien dat ik in het uiterste geval dan ook wel zou dreigen met het uitmaken..
ik weet het niet..

Dreigen met uitmaken.. tja je weet dan ook wel gelijk waar je aan toe bent ''ik dr uit, of die piercing dr uit''
Oud 04-06-2003, 17:27
Some
Some is offline
ik heb niet eens zo'n gruwelijk hekel aan een piercing of tattoos maar vind het niet bepaald mooi.... en ze heb al piercing(s) gehad en heeft er nog 1. Bovendien heeft ze al 5 kleine tattoos op dr enkel.

Om nog meer je lichaam te verpesten vind ik niet leuk meer. Kijk als ze dan een tatoo had of piercing ok..... maar das niet het geval
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 17:32
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Citaat:
Wawl schreef op 04-06-2003 @ 12:10:
Natuurlijk kan je er iets op tegen hebben, maar het is om laf om dan e gaan dreigen met uitmaken. Ik denk niet dat hij het echt uit zou willen maken om zoiets. Hij moet ook respecteren dat zij dat wil en het is haar lichaam.
Liever iemand waar je van houdt die iets aan zijn/haar lichaam heeft dat je niet bevalt, dan diegene kwijtraken aan datgene dat je niet bevalt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 17:46
Verwijderd
een paar harde diciplinaire klappen haalt er wel over.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:09
Qimm
Qimm is offline
Mja, mijn vriend wou ook dolgraag een piercing. Nou vind ik piercings geen klap aan en dat heb ik hem gewoon gezegd, niet dat hij er geen een mocht nemen alleen dat IK het niet mooi vind. Toen heeft hij besloten om er geen een te nemen Hij mag het best van mij hoor. Zijn lichaam, zijn keuzes. Ja toch? Ik heb gewoon mijn mening gegeven en dan is het aan hem of hij er al dan niet wat mee doet
Oud 04-06-2003, 18:22
marlies
marlies is offline
Ik snap goed dat je het er niet mee eens bent, maar je kunt er vrij weinig aan doen. Je kan goed duidelijk maken dat je het niet wil en waarom niet, maar het is haar beslissing.

Maar als ik het goed begrijp speelt dit pas over 3 jaar? Dan zou ik me er nu niet al te druk over maken. Pas als ze dit over 2,5 nog zegt ja dan kan je wel proberen haar over te halen, maar het blijft haar beslissing.
Oud 04-06-2003, 18:50
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 04-06-2003 @ 18:02:
Ik vind best dat je je mening erover mag geven, maar ik vind dreigen met het uitmaken ook weer een beetje ver gaan..
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Het gaat ook ver, maar ik mijn vorige post was ik al een stukje verder. Ik was in de periode dat het uit het hoofd praten niet gelukt was. Wat moet je dan doen? Je vriendin wil perse een piercing/tatoo en jij niet. Praten heeft geen zin meer. Dan is dreigen met uitmaken misschien wel het laatste redmiddel.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 19:16
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Wawl schreef op 04-06-2003 @ 19:50:
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Het gaat ook ver, maar ik mijn vorige post was ik al een stukje verder. Ik was in de periode dat het uit het hoofd praten niet gelukt was. Wat moet je dan doen? Je vriendin wil perse een piercing/tatoo en jij niet. Praten heeft geen zin meer. Dan is dreigen met uitmaken misschien wel het laatste redmiddel.
ohhh ok

ff iets wat ik me zo afvraag hoor.. *algemeen*
stel dat ze die piercing toch zou zetten, zou je het dan uitmaken? (als je dus dreigt met uitmaken zeg maar)
of zou je er dan misschien toch wel aan kunnen wennen en vind je het toch wel een beetje mooi staan..

of anders; stel dat jij dolgraag die piercing wilt, maar je partner vindt het afschuwelijk, dat weet je, maar toch wil je die piercing hebben en je partner krijgt het niet uit je hoofd gepraat.. en hij dreigt het dus uit te maken als je die piercing toch neemt..
Zou je dan die piercing nemen? Of kies je voor je vriend/vriendin..
?

Laatst gewijzigd op 04-06-2003 om 20:50.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 20:19
psychobunny
psychobunny is offline
ik wil zelf een tongpiercing en laat er ook 1 steken binnen 3 weken...mijn vriendje daarin tegen is er totaal tegen,maar hij laat het me toch doen,wel heb ik moeten beloven dat ik hem uit zou doen als ik bij zijn moeder kom,en op familiefeestjes enzo. ook ga ik die niet langer dan een jaar in hebben,tegen dan ben ik die toch waarschijnlijk al beu...

en voor de mensen die een tongpiercing hebben: is het pijnlijk? want ik heb ongelooflijk veel schrik ervoor...
Oud 04-06-2003, 20:41
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
psychobunny schreef op 04-06-2003 @ 21:19:

en voor de mensen die een tongpiercing hebben: is het pijnlijk? want ik heb ongelooflijk veel schrik ervoor...
het zetten doet geen pijn, daar voel je echt helemaal niks van, het is er door heen voor je er erg in hebt..
Na het zetten wordt je tong echter dikker, en dat kan soms een beetje vervelend zijn (daarom krijg je eerst ook een lang staafje door je tong heen zodat het niet knelt) maar dan moet je gewoon ff een ijsklontje op je tong leggen en dan is dat zo verholpen en overigens blijft het ook niet lang dik..
Je mag trouwens een week niet zoenen als hij gezet is!
En het gaatje kan snel dichtgroeien, dus ik weet niet of eruit halen met feestjes echt een optie is, dat zou je even na moeten vragen als je hem gaat laten zetten.. En anders verkopen ze ook doorzichtige bolletjes die je erop kunt draaien zodat het dus helemaal niet opvalt en als je een beetje normaal blijft praten en niet overdreven met je tong gaat zwieberen omdat je wilt dat iedereen die piercing ziet, dan valt het nauwelijks op! (bij mij zien mensen het vaak niet eens.. Sommige mensen die ik al een tijd ken komen er dan net pas achter dat ik een tongpiercing heb, zien ze dan toevallig als ik lach ofzo)

meer weten..?
Oud 04-06-2003, 20:42
biep
biep is offline
mijn ex-vriend was er ook tegen dat ik een piercing liet zetten.
hij begon er steeds weer over te zeiken, dus heb ik 'm maar Äju!" gezegd.

Inmiddels heb ik een veelvuldig gepierced vriendje, die tenminste niet zo zeikt, het is MIJN lichaam, niet de zijne, en dat heeft hij maar te respecteren.
Oud 04-06-2003, 21:15
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 04-06-2003 @ 20:16:
stel dat ze die piercing toch zou zetten, zou je het dan uitmaken? (als je dus dreigt met uitmaken zeg maar)
of zou je er dan misschien toch wel aan kunnen wennen en vind je het toch wel een beetje mooi staan..
?
Ik zou het zeker niet uitmaken, want ik zie het meer als een middel om echt te laten zien dat ik het niet goed vind waarmee ze mee bezig is. Uitmaken gaan natuurlijk veel te ver, maar dat lijkt me ook duidelijk.

Citaat:
PardonMe schreef op 04-06-2003 @ 20:16:
of anders; stel dat jij dolgraag die piercing wilt, maar je partner vindt het afschuwelijk, dat weet je, maar toch wil je die piercing hebben en je partner krijgt het niet uit je hoofd gepraat.. en hij dreigt het dus uit te maken als je die piercing toch neemt..
Zou je dan die piercing nemen? Of kies je voor je vriend/vriendin..[/I] ?[/SIZE]
Persoonlijk zou ik dan voor mijn vriendin kiezen, maar ik kan het me goed voorstellen dat iemand anders dat misschien niet zou doen. Dat moet je dan ook respecteren.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 20:35
psychobunny
psychobunny is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 04-06-2003 @ 21:41:
*knip*

meer weten..?
jaah

echt een ganse week? en roken? mag dat? en doet het echt echt geen pijn?
Oud 06-06-2003, 21:36
Studentje
Studentje is offline
Als mijn vriendin er al vijf had zou ik wel heel hypocriet zijn als ik bij de zesde ging klagen, lijkt me.
Oud 06-06-2003, 21:47
Verwijderd
niks verbieden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten