Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2003, 21:20
Justeasy
Justeasy is offline
Ik weet het eigenlijk niet zo goed uit te leggen.

Soms voel ik me heel onzeker over mijn relatie. Ik weet dat hij me leuk vind maar het lijkt erop dat hij steeds minder verliefd word. Ik praat graag over problemen die met ons te maken hebben maar als ik erover begin, wordt ie erg boos. Altijd hetzelde antwoord: ´waar slaat nou weer op´( boze toon )

Ik vraag misschien ook wel heel vaak of ie me wel zo leuk vindt, maar dat heb ik nodig ofzo.

Nou, hij zegt snel dat ie moe is, en gaat vroeg naar huis. Oke denk ik. Dan zit ik nog even iets te doen en dan zie ik dat ie op msn zit ofzo. Dan word ik boos, stom toch? Ik ben zijn baas toch niet? Hij heeft steeds minder zin om klef te doen en hij word steeds bozer als ik mijn probleem vertel..
Ik wil gewoon stoppen met zo raar te doen, of is het niet raar?
Wat kan ik doen?

ik wil hem gewoon niet kwijt denk ik..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2003, 21:23
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Volgens mij moet je goed praten met je vriend, gewoon, hem omhelzen en in zijn oor fluisteren dat je hem nooit meer kwijt wilt...
En alsie dan boos reageert, dan is hij degene die raar bezig is, ik snap best dat je je zo voelt...
Oud 05-06-2003, 21:32
Verwijderd
Oh ik vind dat hij raar doet.. als iemand bij mij weg zou gaan omdat ie moe is en ik zou 'm later op msn zien.. tsja.. dan heb ik zoiets van "verzin de volgende keer ff een betere smoes.."

Ik vind het heel normaal dat jij graag over je problemen wilt praten.. als iemand gek op je is dan wil hij je er toch juist mee helpen.. dan gaat ie toch niet zo kwaad reageren.
Althans, dat lijkt mij.

Sterkte in ieder geval

xx
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 22:03
Verwijderd
Ja, ik snap wel dat je je verdrietig/ boos voelt. Toch denk ik dat je er beter met hem over kan praten hoe het precies zit, voordat je echt boos wordt. Ik bedoel mss wilde hij toen nog gewoon even op MSN, maar had hij geen zin om tegen je te zeggen van ik ga naar huis want ik wil nog even op msn, en probeerde hij het ''verstandig'' aan te pakken, zonder jou teveel te kwetsen. Oke ik moet toegeven, uiteindelijk is dat hem niet echt goed gelukt, hij heeft jou nu juist gekwest. Maar goed, het is ook maar een mens die fouten kan maken. Al was dit natuurlijk niet de slimste actie ...

En wel een beetje stom dat wanneer je met hem wilt praten dat hij dan boos wordt, dat snap ik ook niet helemaal eigenlijk. Maar ja als je er toch graag over wil praten, en het irl niet kan, dan maar via msn, of de mail. Het klinkt mss stom, in een relatie moet je toch kunnen praten, maar goed wat er niet is dat is er niet, en als je hem mailt dan ben jij toch even je ei kwijt. En het is natuurlijk ook voor hem handiger om te reageren over zijn gevoelens denk ik.

Maar ja wel een rot situatie, veel sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 05:36
Justeasy
Justeasy is offline
Gister belde ik hem op. Ik voelde me zo klote. ik moest gewoon even zijn stem horen. Ik haal me gewoon gekke dingen in mijn hoofd en dat is mijn schuld. Maar ik zou eigenlijk wel willen dat hij 100 x op een dag zegt dat ie stapel gek op me is..En dat kan natuurlijk niet. Ik kon niet stoppen met huilen en het deed hem vrij weinig. Hij zei steeds: ja, jij moet gaan nadenken hoor..
Dat is toch een zin, waar je nog meer onzeker van word, of ligt het aan mij?

Ik moet hem gewoon meer vrij laten en mijn opmerkingen voor me houden..is moeilijk maar zal wel moeten.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 08:11
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Justeasy schreef op 05-06-2003 @ 22:20:
Soms voel ik me heel onzeker over mijn relatie. Ik weet dat hij me leuk vind maar het lijkt erop dat hij steeds minder verliefd word. Ik praat graag over problemen die met ons te maken hebben maar als ik erover begin, wordt ie erg boos. Altijd hetzelde antwoord: ´waar slaat nou weer op´( boze toon )
Misschien heeft jouw vriendje minder behoefte om over van alles te praten en dat kan ik me goed voorstellen. Hij zegt waarschijnlijk wel vaak dat hij nog verliefd is en van je houdt, maar jij wil nog meer, nietwaar? Leg je er nu eens bij neer dat je echt minder verliefd word naarmate de tijd vordert, dat is nl een feit en daar valt niet aan te ontkomen. En als het je echt zo erg tegen de borst stoot dat hij zo boos reageert, waarom zeg je het hem niet eens? Daarna weet hij dat jij daar wel behoefte aan hebt en dan kunnen jullie er samen vast uitkomen.

Citaat:
Ik vraag misschien ook wel heel vaak of ie me wel zo leuk vindt, maar dat heb ik nodig ofzo.
Er zijn zo ontzettend veel mensen die vaak willen horen hoe mooi ze zijn, hoe geliefd ze zijn en hoe ze over het algemeen zo geweldig zijn. Andere mensen daarentegen hebben dat niet en die kunnen zich vaak ook niet echt voorstellen dat anderen dat wel hebben. Je vriend vind het niet nodig om dagelijks te zeggen dat hij van je houft, want dat weet jij toch wel. Hij zal het alleen zeggen als het speciaal is en als hij het op dat moment echt meent.

Citaat:
Nou, hij zegt snel dat ie moe is, en gaat vroeg naar huis. Oke denk ik. Dan zit ik nog even iets te doen en dan zie ik dat ie op msn zit ofzo. Dan word ik boos, stom toch? Ik ben zijn baas toch niet? Hij heeft steeds minder zin om klef te doen en hij word steeds bozer als ik mijn probleem vertel..
Ik wil gewoon stoppen met zo raar te doen, of is het niet raar?
Wat kan ik doen?
Het is toch niet vreemd dat hij soms naar huis wil? Het feit dat hij even eerder weg wil bij jou wil toch niet direct zeggen dat hij niet meer verliefd is oid? Je ziet heb volgens mij vaak genoeg, dus je moet je daar niet zo druk om maken. Je moet dan ook gewoon niet boos worden, maar gewoon vragen waarom hij dan nog op MSN zit, terwijl hij net tegen je zei dat hij moe was.

Je zegt dat jullie steeds minder klef doen. Vind je dat niet enigszins logisch? Ook hier geldt weer de algemeen bekende regel waar ik het net al over had: naarmate je langer samen bent heb je minder behoefte om elkaar de hele tijd te zoenen of meer van dat soort dingen. Dat is niet erg, maar dat moet je juist accepteren.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 08:19
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het eigenlijk niet zo goed uit te leggen.

Soms voel ik me heel onzeker over mijn relatie.

ik wil hem gewoon niet kwijt denk ik..
goh, dat herken ik wel.
op dit moment ben ik best wel onzeker.. en ook wel stiekem n klein beetje over mn relatie.
Ik heb het er toevallig met twee vriendinnen (ieder apart) over gehad en ik denk dat meiden gewoon wat vaker moeten horen dat iemand van ze houdt en dr echt niet kwijt wilt en dat soort dingen..
Ik heb t iig zelf wel en die twee vriendinnen ook.
Heb zelf laatste week een beetje het idee dat ie me gewoon wat minder leuk vind dan eerst..
Daar word ik nog meer onzeker van.
Hij zegt dat ie zal smsen en dat doet ie dan niet. En dan niet 1 keer.. Maar echt gewoon tig keer achter elkaar.. Dan heb ik zoiets van: zeg dan niet dat je me zal smsen.
Maja, ik dwaal weer af.

Sterkte meis. Misschien moet je dit ns laten lezen of m gewoon ermee confronteren.. Maar dan niet proberen tussen jullie, maar hoe jij je er onder voelt.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 15:44
Justeasy
Justeasy is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-06-2003 @ 09:19:
goh, dat herken ik wel.
op dit moment ben ik best wel onzeker.. en ook wel stiekem n klein beetje over mn relatie.
Ik heb het er toevallig met twee vriendinnen (ieder apart) over gehad en ik denk dat meiden gewoon wat vaker moeten horen dat iemand van ze houdt en dr echt niet kwijt wilt en dat soort dingen..
Ik heb t iig zelf wel en die twee vriendinnen ook.
Heb zelf laatste week een beetje het idee dat ie me gewoon wat minder leuk vind dan eerst..
Daar word ik nog meer onzeker van.
Hij zegt dat ie zal smsen en dat doet ie dan niet. En dan niet 1 keer.. Maar echt gewoon tig keer achter elkaar.. Dan heb ik zoiets van: zeg dan niet dat je me zal smsen.
Maja, ik dwaal weer af.

Sterkte meis. Misschien moet je dit ns laten lezen of m gewoon ermee confronteren.. Maar dan niet proberen tussen jullie, maar hoe jij je er onder voelt.
Wow, dat met het smsen is bij ons ook. Elke avond zal ie een smsje sturen. Bijna nog nooit 1tje gehad..Ik probeer er gewoon iets aan te doen en mijn gevolens niet meer zo naar buiten laten komen..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 16:07
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Als mijn vriend zo bot reageerd, zou ik dus vanzelf kwaad worden...
Ik zou goed met hem praten, en vragen waarom hij zo doet...
Misschien zit hem iets dwars, of heeft ie problemen thuis, ofzo...
En kan hij het bij nergens kwijt, dat hij daarom zo reageert...
Maar het kan ook zijn dat hij je niet meer leuk vindt, en of een ander heeft...
Ik zeg niet dat dit zo is, en je moet nooit van het slechtste uitgaan...
Maar, hij kan zo zijn...
Ik zou in eider geval goed met hem rpaten..
Oud 06-06-2003, 16:10
Esmée
Esmée is offline
Ook al voel je je onzeker, vergeet niet dat hij niet voor niets nog steeds bij jou is, en als je zo onzeker blijft doen jaag je hem alleen maar weg, mannen kunnen daar meestal niet tegen. Ik zou er trouwens ook niet tegen kunnen. Je hebt wat met elkaar, DUS vind je elkaar echt leuk, zo zit het gewoon, klaar. En tuurlijk moet dat wel eens gezegd worden, maar niet continu.
Oud 06-06-2003, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Justeasy schreef op 06-06-2003 @ 16:44:
Wow, dat met het smsen is bij ons ook. Elke avond zal ie een smsje sturen. Bijna nog nooit 1tje gehad..Ik probeer er gewoon iets aan te doen en mijn gevolens niet meer zo naar buiten laten komen..
nou, ik heb m gisteravond dus gebeld en hij deed voor mijn gevoel een beetje afstandelijk en toen heb ik m n mailtje gestuurd en kreeg ik vndg een sms van drie smsjes lang en dat heeft me helemaal gerustgesteld..
Ben nu zo blij!
Misschien moet jij dat ook ns doen..
Gewoon zeggen waar t op staat.. En zien hoe ie reageert.. en als hij dus niet wilt praten dan moet je misschien maar mail sture ofzo. dan heeft ie ook wat meer tijd om er over na te denken en te reageren.
Kus en succes
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 11:34
Thomas
Thomas is offline
En?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 15:23
TOETJUH
TOETJUH is offline
heej meis, eerlijk gezegt denk ik dat het allemaal wel mee zal vallen hoor! als hij echt niets voor je zou voelen zou hij niet bij je zijn je moet gewoon niet zo onzeker zijn hij is niet voor niets bij jou! ik snap wel dat het soms moeilijk is want dat is bij mij ook weleens het geval, maar je moet hem gewoon 100% vertrouwen dat hij eerlijk is over zijn gevoelens tegen over jou, en anders moet je er eens goed over gaan praten met hem en zeggen dat je het er echt heel moeilijk mee hebt! kisss
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 16:14
Angeles
Angeles is offline
Ik bedoel dit niet vervelend, maar ik denk wel dat die onzekerheid iets is waar je zelf uit moet zien te komen. Bevestiging is vaak iets waar je steeds meer van nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken. Het is een kronkel in jouw hoofd die je zelf moet proberen om te zetten.

Ik vind wel dat je vriend er iets minder bot en iets begripvoller op zou kunnen reageren, maar goed, waarschijnlijk is hij ook nog jong en weet hij niet goed hoe hij met dat soort dingen om moet gaan.

Pas op dat je niet in een cirkeltje terecht komt: je wekt kennelijk irritatie op bij je vriend als je te veel om bevestiging vraagt. Jij bent daar nog onzekerder door, hebt nog meer bevestiging nodig, gaat nog meer 'zeuren', hij raakt nog geïrriteerder, enzovoort.

Leg je vriend gewoon op een rustige, niet-zeurderige manier uit hoe jij je voelt en dat je probeert om eraan te werken. Het klinkt raar, maar het zit vaak vooral in jezelf.

Dat hij trouwens vroeg naar huis is gegaan en daar ging MSN-en vind ik overigens niet zo raar. Ik ben ook wel eens te moe om iets buiten de deur te ondernemen, maar thuis nog even computeren doe ik dan wel. Ik vind dat wel een beetje overkomen alsof je hem controleert. Het is niet zo dat iemand die moe is alleen thuis in bed mag gaan slapen.

Veel sterkte in elk geval.
Reageren

Regels voor berichten