Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2003, 03:03
Gael
Gael is offline
Ik merk toch wel dat ik me echt heel eenzaam voel als ik in de nacht wakker ben. Omdat ik afgelegen woon is er zowiezo niet vaak iets te doen, maar dan kan ik nog weg. Maar in de nacht is het te moeilijk omdat ik dan ook nog als enigste wakker ben.

Wilde ik gewoon even kwijt, zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2003, 06:06
Verwijderd
Dan ga je internetten, msnen, icqen, ben je iig niet alleen.

Je bent 18, als het te ver fietsen is naar 'de bewoonde wereld' kun je misschien je rijbewijs halen of desnoods je scootercertificaat halen. Als je dat eenmaal hebt (+ auto of scooter ) dan ben je snel 'in de bewoonde wereld' en daar is vast genoeg te doen.

Ik snap wat je bedoeld, heb het gevoel ook wel gekent...maar over het algemeen vind ik de nacht juist heerlijk rustig.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 09:18
Verwijderd
ja als ik niet in slaap kan komen dan denk ik heel veel na en dan voel ik me vooral eenzaam...

bij mij lijkt 's nachts ook alles erger. Dan raak ik bijvoorbeeld in paniek door iets wat overdag nog wel meevalt.

Tsja het is geen goed tijdstip om na te denken enzo, vooral als je vaak eenzaam bent, dan wordt het gevoel een beetje versterkt
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 11:25
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2003 @ 07:06:
Dan ga je internetten, msnen, icqen, ben je iig niet alleen.

Je bent 18, als het te ver fietsen is naar 'de bewoonde wereld' kun je misschien je rijbewijs halen of desnoods je scootercertificaat halen. Als je dat eenmaal hebt (+ auto of scooter ) dan ben je snel 'in de bewoonde wereld' en daar is vast genoeg te doen.
Aangezien sommigen mensenvrees hebben, is dat waarschijnlijk nog steeds een probleem.
Maar, 't is vast goed bedoeld.

Misschien kun je juist door de mensen waarmee je wel contact hebt iets afspreken ofzo als ze dat leuk vinden, zo heb je weer iets om naar uit te kijken.
Oud 16-07-2003, 13:21
Verwijderd
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef op 16-07-2003 @ 12:25:
Aangezien sommigen mensenvrees hebben, is dat waarschijnlijk nog steeds een probleem.
Maar, 't is vast goed bedoeld.

Ik lees nergens dat hij/zij last heeft van mensenvrees. Ik zie ook niets tussen de regels doorstaan. Ik zie alleen staan wat er staat en daar haal ik niet iets van mensenvrees ofzo uit.

Waarom zou mijn reactie niet goed bedoeld zijn? 'k ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 13:44
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2003 @ 14:21:

Ik lees nergens dat hij/zij last heeft van mensenvrees. Ik zie ook niets tussen de regels doorstaan. Ik zie alleen staan wat er staat en daar haal ik niet iets van mensenvrees ofzo uit.

Waarom zou mijn reactie niet goed bedoeld zijn? 'k ben benieuwd.
't is een mogelijkheid, en dat hoeft niet persé een feit te zijn.
Oud 16-07-2003, 14:01
Iduna
Iduna is offline
Hoe komt het dan dat je 's nachts wakker bent? Slaap je gewoon erg laat of word je midden in de nacht wakker?
Is dit altijd al zo geweest of is het alleen van nu?

Ik vind 's nachts fijn omdat het dan juist rustig is. Maar soms vind ik t ook wel te stil, dan zou ik wel mensen kunnen bellen maar dat doe ik dan niet.
Heb jij ook mensen die je op elk uur van de dag zou kunnen bellen? Ik denk niet dat ze dan erg actief zijn maar even bellen kan dan wel toch... Anders kun je altijd nog gaan internetten zoals je vannacht deed. Amerikanen e.d. 'leven' dan juist.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:39
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Gael schreef op 16-07-2003 @ 04:03:
Ik merk toch wel dat ik me echt heel eenzaam voel als ik in de nacht wakker ben. Omdat ik afgelegen woon is er zowiezo niet vaak iets te doen, maar dan kan ik nog weg. Maar in de nacht is het te moeilijk omdat ik dan ook nog als enigste wakker ben.

Wilde ik gewoon even kwijt, zijn er meer mensen die daar last van hebben?
hey
k heb dr ook last van... k kan 's nachts ook nooit slapen,en probeer vanalles, maar het helpt geen reet, k voel me dan ook eenzaam, en vooral gewoon heel erg klote, wat k dr nu weer op gevonden heb, kan k maar beter niet hier opschrijven, het is geen goede manier.. maar jah
k herken wel wat je schrijft..
hmm, hier heb je denk k niet veel aan, maar k weet eht eigenlijk ook niet zo goed..

kuzzies mir
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 18:17
rare kwast
rare kwast is offline
hej,
ik herken het wel, ik woon wel niet zo heel afgelegen van de bewoonde wereld, maar al mijn vriendin wonen niet in het zelfde dorp, dus erg eenzaam
ik heb er eigenlijk nog niets op gevonden, ja ook een fout iets maar helpt ook maar ff
meestal sla ik aant smsen, andere pesten
Oud 16-07-2003, 19:51
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Ik weenie of ik me echt eenzamer voel snachts dan overdag, denk het niet.
Problemen lijken dan alleen wel erger 's nachts enzo dat heb ik wel. En dan denk ik er juist aan. en misschien zijn het wel helemaal geen "problemen" maar dat maak ik er dan van ofzo.

Maar soms kan ik juist 's nachts pas tot rust komen en sommige dingen wat helderder zien.

Gevoel van eenzaamheid snap ik niet helemaal waarschijnlijk. Heb ik niet zo sterk dnk ik.
Oud 17-07-2003, 16:45
Daangerous
Daangerous is offline
Hier herken ik echt zwaar veel van, ik kan niet zeggen dat ik klinische slaaploosheid heb ofzo, ik slik er ook niets voor, en ik beschouw het ook niet als een major-probleem, maar 's nachts wakker liggen, komt bij mij zo veel voor. Dan ga ik denken aan dingen die me zijn overkomen, problemen van mezelf, vooral problemen van vrienden en vriendinnen, overdenken hoe zij dat verdragen of mee bezig zijn, denken over wat ik nog allemaal had kunnen doen, denken over wat ik morgen allemaal nog moet gaan doen, denken over hoe ik dingen beter had kunnen, denken over hoe ik dingen beter had kunnen zeggen, denken over waar ik spijt van heb, denken aan dingen waar ik trots op ben.
En uiteindelijk denk ik eraan, hoeveel slechter anderen het hebben en wtf ik allemaal in mezelf aan het ijlen ben "hoe zielig ik mezelf wel niet vind", machteloosheid. Denken over hoe je anderen blij had kunnen maken maar voor jezelf koos etc. Das knap kut.

Het kutste wat ik overigens ooit heb gehad (toen heb ik ook de hele nacht niet geslapen) was de nacht nadat een maat van mij was overleden: de hele nacht was ik bang dat ik niet meer wakker zou worden: dat is het allerkutste
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 17:03
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Ik kan ook nooit zo snel slapen. Ik doe dan mn radio aan en ga lkkr liggen luisteren. Of ik kijk nog een film ofzo... Als je een film kijkt zonder licht aan verder (tis nie egt supergoed voor je ogen maarja..) worden je ogen sneller moe.. ken je miss. beter slapen. En als je niet kan slapen doordat je ligt te piekeren kun je een dagboek proberen, dan schrijf je alles van je af en is je hoofd "leeg"

succes
Oud 17-07-2003, 21:55
Daangerous
Daangerous is offline
ik wil niet beter kunnen slapen, en een dagboek zou ik in 1 avond vol hebben

Laatst gewijzigd op 17-07-2003 om 23:00.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 01:10
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 17-07-2003 @ 22:55:
ik wil niet beter kunnen slapen, en een dagboek zou ik in 1 avond vol hebben
Ik zou zeggen probeer het toch eens. Maja als je het niet uitmaakt.
Oud 18-07-2003, 11:08
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef op 18-07-2003 @ 02:10:
Ik zou zeggen probeer het toch eens. Maja als je het niet uitmaakt.
zoals ik al zei is het geen probleem voor me, zeker nu in de vakantie niet, dan vind ik het juist relaxed om met een soort eeuwigheidssfeer om me heen (doodse stilte), lekkere muziek op, beetje internetten, forums signen, schrijven, relaxen, tis geen probleem voor me.
De nacht vind ik ook veel relaxter als overdag
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten