Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2013, 02:54
RozaRozax
RozaRozax is offline
Ik heb sinds een tijdje last van slapeloosheid. In 3 weken tijd ben ik al 3 hele nachten wakker geweest. Het lukt maar niet om in slaap te komen, ookal ben ik moe. Heeft iemand tips of kent iemand natuurlijke producten waarvan je gemakkelijk in slaap valt? Ik wil liever niet beginnen aan slaappillen aangezien deze erg slecht voor je zijn.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 17:53
Verwijderd
Ga lezen.

Oh en best wel typisch dat je dit bericht in het holst van de nacht typt.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 18:44
Verwijderd
Standaard dingen al geprobeerd? Geen energydrink /cola/koffie whatever drinken voor je wil gaan slapen. Niet meer achter de computer zitten, maar wel juist even een half uurtje / uurtje lezen. Je kunt ook eens proberen om melatonine te nemen, dat kun je gewoon bij de drogist halen dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 19:16
RozaRozax
RozaRozax is offline
Citaat:
Standaard dingen al geprobeerd? Geen energydrink /cola/koffie whatever drinken voor je wil gaan slapen. Niet meer achter de computer zitten, maar wel juist even een half uurtje / uurtje lezen. Je kunt ook eens proberen om melatonine te nemen, dat kun je gewoon bij de drogist halen dacht ik.
Cola, energydrink en koffie drink ik bijna nooit, alleen heel soms in de ochtend koffie. Een computer heb ik niet. Ik ga denk ik maar aan een boek beginnen dan en eventueel melatonine kopen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 20:19
Lente
Lente is offline
Sta je s ochtends op tijd op?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 20:28
Verwijderd
Wat is er anders sinds die drie weken? Pieker je veel? Ben je fysiek inactiever? Heb je een spannende tijd (examens?) achter de rug? JIjzelf of iemand in de omgeving ziek? Is de temperatuur in je kamer goed? Graad of 15 met genoeg frisse lucht? Naast melatonine van de drogist (lage dosis) kun je ook andere kleine hulpmiddeltjes proberen. Iets warms drinken (zonder caffeine), of wat gedachten van je afschrijven. Het kan echt aan ontzéttend veel liggen, dus het is belangrijk dat je zelf kijkt wat er is veranderd sinds die drie weken. En buiten de nachten dat je helemaal niet slaapt, hoe slaap je dan? Een dagboekje qua slapen en grote gebeurtenissen is sowieso handig, voor wanneer je het zelf niet opgelost krijgt en verder voor hulp gaat kijken.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 20:28
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
gooi je telefoon weg. Hoeveel meiden ik wel niet op de app heb rond half 1 's nachts die 'om 11 uur naar bed zijn gegaan'. Die liggen dus nog 1,5 uur lang nog te appen, twitteren en facebooken. Echter, ze denken wel dat ze de dag daarna van 11 tot 8 geslapen hebben. Ook licht van telefoon verstoord de melatonine huishouding.

Lusteloosheid kan ook spelen, soms wil het helpen om te gaan sporten, eropuit te gaan en net wat actiever te leven. Ik slaap ook altijd beter als ik net nieuwe lakens op m'n bed heb gegooid ^^. Zorg dat er weinig tot geen licht is als je gaat slapen, vooral blauw en groen van dvd spelers ed, dat is ook nog eens onnatuurlijk licht.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 21:36
RozaRozax
RozaRozax is offline
Citaat:
Wat is er anders sinds die drie weken? Pieker je veel? Ben je fysiek inactiever? Heb je een spannende tijd (examens?) achter de rug? JIjzelf of iemand in de omgeving ziek? Is de temperatuur in je kamer goed? Graad of 15 met genoeg frisse lucht? Naast melatonine van de drogist (lage dosis) kun je ook andere kleine hulpmiddeltjes proberen. Iets warms drinken (zonder caffeine), of wat gedachten van je afschrijven. Het kan echt aan ontzéttend veel liggen, dus het is belangrijk dat je zelf kijkt wat er is veranderd sinds die drie weken. En buiten de nachten dat je helemaal niet slaapt, hoe slaap je dan? Een dagboekje qua slapen en grote gebeurtenissen is sowieso handig, voor wanneer je het zelf niet opgelost krijgt en verder voor hulp gaat kijken.
Ik heb inderdaad net examens achter de rug. Die andere 2 keer dat ik niet kon slapen waren tijdens mijn examens en ik was toen ook ziek, ik had griep. Nu heb ik zomervakantie. Ik ben nu wel steeds bezig met een studie kiezen en ik ben er nog steeds niet uit wat ik wil doen. Voor deze 3 weken sliep ik meestal gewoon goed.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 21:37
RozaRozax
RozaRozax is offline
Citaat:
Sta je s ochtends op tijd op?
Als ik school heb wel, rond half 8. Maar ik heb nu zomervakantie dus nu sta ik niet vroeg op
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 21:39
RozaRozax
RozaRozax is offline
Citaat:
gooi je telefoon weg. Hoeveel meiden ik wel niet op de app heb rond half 1 's nachts die 'om 11 uur naar bed zijn gegaan'. Die liggen dus nog 1,5 uur lang nog te appen, twitteren en facebooken. Echter, ze denken wel dat ze de dag daarna van 11 tot 8 geslapen hebben. Ook licht van telefoon verstoord de melatonine huishouding.

Lusteloosheid kan ook spelen, soms wil het helpen om te gaan sporten, eropuit te gaan en net wat actiever te leven. Ik slaap ook altijd beter als ik net nieuwe lakens op m'n bed heb gegooid ^^. Zorg dat er weinig tot geen licht is als je gaat slapen, vooral blauw en groen van dvd spelers ed, dat is ook nog eens onnatuurlijk licht.
Mijn mobiel staat altijd op 'niet storen' als ik ga slapen dus hij licht dan niet op. Het is altijd helemaal donker in mijn kamer.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2013, 21:41
RozaRozax
RozaRozax is offline
Ik heb net Celestial thee Sleepytime extra gedronken, hopen dat het werkt
Met citaat reageren
Oud 04-06-2013, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Ik heb inderdaad net examens achter de rug. Die andere 2 keer dat ik niet kon slapen waren tijdens mijn examens en ik was toen ook ziek, ik had griep. Nu heb ik zomervakantie. Ik ben nu wel steeds bezig met een studie kiezen en ik ben er nog steeds niet uit wat ik wil doen. Voor deze 3 weken sliep ik meestal gewoon goed.
Ah joh. Dan is het toch helemaal niet zo gek? Ja, je wil het niet meer op die manier, maar je weet nu wel waar het aan ligt. En als je*weer eens zo'n periode hebt kun je zorgen dat de omstandigheden verder optimaal zijn. Wanneer krijg je de uitslag?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2013, 08:56
RozaRozax
RozaRozax is offline
Citaat:
Ah joh. Dan is het toch helemaal niet zo gek? Ja, je wil het niet meer op die manier, maar je weet nu wel waar het aan ligt. En als je*weer eens zo'n periode hebt kun je zorgen dat de omstandigheden verder optimaal zijn. Wanneer krijg je de uitslag?
13 juni
Met citaat reageren
Oud 04-06-2013, 10:03
Nonny
Nonny is offline
Uhuh ken je probleem, ik heb ook examen gedaan. En aangezien het nu toch vakantie is, ga ik nu pas op bed / slapen als ik echt moe ben, ook al is dat pas om 2 uur, dan slaap ik in ieder geval snel, behalve als ik de volgende dag wat doen moet. Maar wss is het na al deze examenshit wel gewoon over. Heeft de thee geholpen?
Oud 04-06-2013, 11:16
RozaRozax
RozaRozax is offline
Citaat:
Uhuh ken je probleem, ik heb ook examen gedaan. En aangezien het nu toch vakantie is, ga ik nu pas op bed / slapen als ik echt moe ben, ook al is dat pas om 2 uur, dan slaap ik in ieder geval snel, behalve als ik de volgende dag wat doen moet. Maar wss is het na al deze examenshit wel gewoon over. Heeft de thee geholpen?
Ja als ik de uitslag binnen heb en een studie heb gekozen zal het vast wel over gaan, tenzij ik zak haha. Ik heb nog wakker gelegen tot 1 uur ofzo en toen viel ik wel in slaap
Met citaat reageren
Oud 04-06-2013, 19:43
arPos
arPos is offline
Citaat:
je doet me aan me zusje denken maar die slaapwandelt tijdens dat soort perioden.

Ik heb er qua slapeloosheid zelf ook last van, ik heb nog geen oplossing gevonden naast mezelf dwingen "te rusten"
Oud 05-06-2013, 18:23
Sprietje.
Sprietje. is offline
zorg dat zodra je in bed ligt nergens meer over piekert, begin je toch? stap dan uit bed, ga weer in bed liggen zodra je alles op een rijtje hebt. begint het weer? stap weer uit bed, op een gegeven moment ben je daar zo flauw van dat je zo in een keer weg valt. zorg ervoor dat je bed een 'anti pieker territorium' wordt. ^^
Met citaat reageren
Oud 05-06-2013, 19:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan het zijn dat je te weinig ritme hebt omdat je nu vakantie hebt? Probeer elke dag om dezelfde tijd op te staan en niet te lang uit te slapen en elke avond op een redelijke tijd naar bed te gaan en niet elke dag je ritme te verschuiven (dus telkens later naar bed en later weer eruit).
Oud 05-06-2013, 23:32
Silvano08
Silvano08 is offline
Niet meer net voor het slapen gaan felle schermen voor je ogen, hoofd leeg, rustig blijven liggen en dan moet het volgens mij wel lukken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2013, 08:13
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Niet voor de computer zitten en niet eten voor 2-3 uur voort slapengaan, je bedje zo lekker mogelijk maken, raam ff open voor wat frisse lucht en niet teveel aan dingen denken in bed
Tkan ook zijn datje ritme behoorlijk naarde klote is maar een hele nacht niet kunnen slapen is wel erg lang ;o
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten