![]() |
|
Verwijderd
|
Wat is er anders sinds die drie weken? Pieker je veel? Ben je fysiek inactiever? Heb je een spannende tijd (examens?) achter de rug? JIjzelf of iemand in de omgeving ziek? Is de temperatuur in je kamer goed? Graad of 15 met genoeg frisse lucht? Naast melatonine van de drogist (lage dosis) kun je ook andere kleine hulpmiddeltjes proberen. Iets warms drinken (zonder caffeine), of wat gedachten van je afschrijven. Het kan echt aan ontzéttend veel liggen, dus het is belangrijk dat je zelf kijkt wat er is veranderd sinds die drie weken. En buiten de nachten dat je helemaal niet slaapt, hoe slaap je dan? Een dagboekje qua slapen en grote gebeurtenissen is sowieso handig, voor wanneer je het zelf niet opgelost krijgt en verder voor hulp gaat kijken.
|
![]() |
|
![]() |
gooi je telefoon weg. Hoeveel meiden ik wel niet op de app heb rond half 1 's nachts die 'om 11 uur naar bed zijn gegaan'. Die liggen dus nog 1,5 uur lang nog te appen, twitteren en facebooken. Echter, ze denken wel dat ze de dag daarna van 11 tot 8 geslapen hebben. Ook licht van telefoon verstoord de melatonine huishouding.
Lusteloosheid kan ook spelen, soms wil het helpen om te gaan sporten, eropuit te gaan en net wat actiever te leven. Ik slaap ook altijd beter als ik net nieuwe lakens op m'n bed heb gegooid ^^. Zorg dat er weinig tot geen licht is als je gaat slapen, vooral blauw en groen van dvd spelers ed, dat is ook nog eens onnatuurlijk licht. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Uhuh ken je probleem, ik heb ook examen gedaan. En aangezien het nu toch vakantie is, ga ik nu pas op bed / slapen als ik echt moe ben, ook al is dat pas om 2 uur, dan slaap ik in ieder geval snel, behalve als ik de volgende dag wat doen moet. Maar wss is het na al deze examenshit wel gewoon over. Heeft de thee geholpen?
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb er qua slapeloosheid zelf ook last van, ik heb nog geen oplossing gevonden naast mezelf dwingen "te rusten"
|
zorg dat zodra je in bed ligt nergens meer over piekert, begin je toch? stap dan uit bed, ga weer in bed liggen zodra je alles op een rijtje hebt. begint het weer? stap weer uit bed, op een gegeven moment ben je daar zo flauw van dat je zo in een keer weg valt. zorg ervoor dat je bed een 'anti pieker territorium' wordt. ^^
|
![]() |
|
Kan het zijn dat je te weinig ritme hebt omdat je nu vakantie hebt? Probeer elke dag om dezelfde tijd op te staan en niet te lang uit te slapen en elke avond op een redelijke tijd naar bed te gaan en niet elke dag je ritme te verschuiven (dus telkens later naar bed en later weer eruit).
|
Niet voor de computer zitten en niet eten voor 2-3 uur voort slapengaan, je bedje zo lekker mogelijk maken, raam ff open voor wat frisse lucht en niet teveel aan dingen denken in bed
![]() Tkan ook zijn datje ritme behoorlijk naarde klote is maar een hele nacht niet kunnen slapen is wel erg lang ;o |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Zwak voelen & slapeloosheid Verwijderd | 2 | 03-04-2013 15:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
slapeloosheid Heleeeeen | 3 | 10-06-2004 16:46 | |
Psychologie |
Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING] Eend | 27 | 24-02-2003 18:49 | |