Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2003, 16:28
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Hoe kun je nu 'zelf' vaststellen of je anorexia hebt....?
Oud 06-06-2003, 16:31
Verwijderd
Niet.

Op sabn.nl staat wel een test die je kunt maken, maar zelf vast stellen dat je anorexia hebt kun je niet, dat moet toch echt een arts of een psycholoog/psychiater doen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 16:33
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Oke, thnx
Oud 06-06-2003, 16:53
Somebody Special
Somebody Special is offline
Als je niet eet en overgeeft?
Oud 06-06-2003, 18:58
murwari
murwari is offline
Heeft meerte maken met lichaam en gezondheid
Oud 06-06-2003, 19:01
Verwijderd
Ik hoop dat je dit niet vraagt voor jezelf, want je weegt dus niet te veel en je hoeft je echt wel niet te laten beïnvloeden door de magere meiden, ze zijn uitzonderingen.

Site dat Leonoor gaf is idd beste.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 20:11
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
somebody special schreef op 06-06-2003 @ 17:53:
dat vind ik wel erg kort door de bocht
Oud 06-06-2003, 20:27
mrjn
mrjn is offline
ik zit ook een beetje met dat probleem of ik het heb of niet. tenminste ik dnek niet dat ik het heb maar misschien wel een begin.. nu weet ik niet goed wat ik moet doen omdat ik het overdreven vind om naar de dokter te gaan of om hulp te zoeken.. maar van die tests ... zijn die nuttig???
Oud 06-06-2003, 20:34
Verwijderd
Citaat:
mrjn schreef op 06-06-2003 @ 21:27:
maar van die tests ... zijn die nuttig???
Die op sabn.nl wel, denk ik. 't is iig een teken dat het niet helemaal goed zit met eten, lijkt me. Dat je beslist zo'n test te doen misschien ook al...

Je kunt beter te vroeg dan te laat naar de dokter gaan met zo iets...denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 20:44
mrjn
mrjn is offline
ja maar bij zon test komt het wel weer extreem over. .je meot dan dingen aankruisen maar die zijn wel weer beetje xtreem soms.. vandaaar dat ik zoiets heb van: ik heb er nog neit veel aan..
maar ik heb bij mezelf gewoon dat als ik iets eet echt een heel kutgevoel krijg en het dan (soms) eruit wil krijgen (dmv braken) ik weet dat het niet goed is. .maar kan er niks aan doen.. bijv vandaag heb ik op appel 3 boterhammen en dan twee stroopwafels.. en daar bne ik me echt heeeeel kut over gaan voelen . die stroopwafels dan.. maja ik weet dus niet of ik nu naar dokter ofzo moet of niet
Oud 06-06-2003, 20:46
Verwijderd
Citaat:
mrjn schreef op 06-06-2003 @ 21:44:
ja maar bij zon test komt het wel weer extreem over. .je meot dan dingen aankruisen maar die zijn wel weer beetje xtreem soms.. vandaaar dat ik zoiets heb van: ik heb er nog neit veel aan..
maar ik heb bij mezelf gewoon dat als ik iets eet echt een heel kutgevoel krijg en het dan (soms) eruit wil krijgen (dmv braken) ik weet dat het niet goed is. .maar kan er niks aan doen.. bijv vandaag heb ik op appel 3 boterhammen en dan twee stroopwafels.. en daar bne ik me echt heeeeel kut over gaan voelen . die stroopwafels dan.. maja ik weet dus niet of ik nu naar dokter ofzo moet of niet
Als je je kut voelt als je iets eet en zeker als je wilt braken, dan lijkt het me dat er toch iets niet goed zit. Een appel, drie boterhammen en twee stroopwafels is ook niet echt bepaald veel. Of je naar de dokter moet gaan of niet moet je, denk ik, zelf beslissen, maar het lijkt me dat je niet gezond met eten omgaat (maar dat heb ik (en anderen) al zo vaak gezegd).
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 11:22
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik heb een vriendin die er wel eens over zeurt dat ze re dik is,

Absoluut niet maar goed zij vindt van wel.

Dan zegt ze wel eens dat ze zich s'ochtends neit lekker voelt en moet kokhalzen.

Met ik wat gaan denken of niet?
Oud 08-06-2003, 11:29
feline
feline is offline
Citaat:
mrjn schreef op 06-06-2003 @ 21:44:
Je kan er het beste nu achteraan gaan, voor je wel te ver gaat...
Oud 08-06-2003, 12:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
je kan het wel zelf zien, alleen de meeste willen het niet zien dus ontkennen ze het en daar geloven ze dan vaak zelf in.

maar als je merkt dat je te weinig eet en het echt serieus wordt, dan heb je anorexia. daar hoeft echt geen expert aan te pas komen hoor.
alleen voor sommige mensen is dat wel nodig omdat ze het anders niet wíllen inzien.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 12:36
Verwijderd
Citaat:
*RainBow* schreef op 08-06-2003 @ 13:01:
je kan het wel zelf zien, alleen de meeste willen het niet zien dus ontkennen ze het en daar geloven ze dan vaak zelf in.

maar als je merkt dat je te weinig eet en het echt serieus wordt, dan heb je anorexia. daar hoeft echt geen expert aan te pas komen hoor.
alleen voor sommige mensen is dat wel nodig omdat ze het anders niet wíllen inzien.
Anorexia is behalve een lichamelijke ziekte, ook een geestelijke ziekte. Je kunt wel vermoeden dat je het hebt, maar je kunt het niet zien/vast stellen of wat dan ook. Een diagnose van een arts is niet alleen om het mensen in te laten zien (wat vaak btw in eerste instantie ook dan nog niet gebeurd) ed, een diagnose van een arts is nodig om het vast te stellen, net als bij elke andere lichamelijke en/of geestelijke ziekte.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 13:22
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-06-2003 @ 13:36:
Anorexia is behalve een lichamelijke ziekte, ook een geestelijke ziekte. Je kunt wel vermoeden dat je het hebt, maar je kunt het niet zien/vast stellen of wat dan ook. Een diagnose van een arts is niet alleen om het mensen in te laten zien (wat vaak btw in eerste instantie ook dan nog niet gebeurd) ed, een diagnose van een arts is nodig om het vast te stellen, net als bij elke andere lichamelijke en/of geestelijke ziekte.
wat zitten we toch goed op 1 lijn
Oud 08-06-2003, 13:23
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-06-2003 @ 17:31:
Niet.

Op sabn.nl staat wel een test die je kunt maken, maar zelf vast stellen dat je anorexia hebt kun je niet, dat moet toch echt een arts of een psycholoog/psychiater doen.
Idd. Ga naar je huisarts en hij verwijst je eventueel door.

ps: Je had een topic geopend over het je te zwaar voelen en de vraag of het te zwaar was, daar zat wel heel wat achter of niet?(ook gezien deze topic), of heb ik het nu verkeerd?.
Oud 10-06-2003, 11:12
Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Citaat:
somebody special schreef op 06-06-2003 @ 17:53:
overgeven hoort bij boulimia

als je jezelf te dik vind en daardoor niet meer wil eten...

Regels voor berichten