Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2003, 17:55
druiveke
druiveke is offline
Ik weet niet wat ik de laatste tijd heb, ik heb enor veel dingen gekregen voor men eindresultaten ed maar toch ben ik ongelukkig
ik heb vanalles in materiele zaken gekrege maar telkens voel ik me zo alleen en ween ik praktisch elke dag.
Het enige bij wat ik me goed voel is bij men vriend
maar ik heb schrik dat ik teveel aandacht van hem vraag.
Ik zou altijd wel bij hem willen zijn maar dat wil hij precies niet.
Ik durf het hem ook niet te vragen uit schrik een "neen" te krijgen.
wat maakt me weer gelukkig?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2003, 18:02
Nona
Nona is offline
Tja, materiële zaken maken niet gelukkig. Het is leuk om dingen te hebben en krijgen en armoede is verschrikkelijk vaak, maar het gaat niet op dat hoe meer je hebt hoe gelukkiger je bent.

Ik denk dat je wat liefde nodig hebt. Niet voor niets wil je veel bij je vriend zijn. Zoek wat vriendinnen. Dat is geen liefde zoals bij een vriendje, maar vriendschap is ook een vorm van liefde (IMHO). Niet alleen vrienden zijn belangrijk maar ook ouders en familie. Zoek ook wat liefde bij hen, en niet in materiëel opzicht.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar veel succes.
Kruimel
Oud 02-07-2003, 18:03
Verwijderd
De meeste mensen worden van materiële dingen ook niet gelukkig, das heel normaal. Kinderen waarvan de ouders altijd weg zijn en die grote dure cadeau's meenemen als ze terug komen worden daar ook echt niet gelukkiger van. Geluk kun je niet kopen. Zoek mensen waar je graag mee omgaat, waar je je prettig bij voelt. Praat er over met mensen en zeker met je vriend. En zoek dingen die je leuk vindt, hobby's bv.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 18:06
Verwijderd
Het is niet vreemd dat je je ondanks al die materiele dingen toch ongelukkig voelt hoor. Geld maakt immers niet gelukkig Spullen ook niet.. Je hebt meer nodig, en daar mis jij kennelijk iets in.

Je vriend geeft je ook niet-materiele dingen en daardoor voel je je bij hem waarschijnlijk beter. Zijn er in het dagelijks leven nog andere mensen die jou ook liefde geven en dergelijke? Zoals Kruimel al zegt is het dan ms goed eens op zoek te gaan naar wat vriendinnen bij wie je je ook prettig voelt, net als bij je vriend.

Ik vind het goed dat je inziet dat je niet zoveel van je vriend kunt vragen, het is een grote verantwoordelijkheid voor hem wanneer alleen hij jou in geluk voorziet. Zijn er geen dingen die je heel erg leuk vindt om te doen? (Lezen, dansen, muziek maken, sporten etc.). Daar kun je namelijk ook een bepaalde voldoening uithalen die spullen je niet geven.

Ik hoop dat je er een beetje uitkomt

Liefs,
Kim
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 18:22
MrOizo
MrOizo is offline
Ik ben ook zelden gelukkig, hooguit paar keer per jaar.

(en dan voor maximaal 1 dag)
Oud 02-07-2003, 19:04
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Zoals de anderen al zeggen, spullen/geld maakt niet gelukkig. Ik weet eigenlijk ook niet zo goed hoe je het zou kunnen verhelpen. Ik voel me vaak ook alleen en daar kom ik zelf ook vaak niet echt uit. Ik heb net zoals jij ook wel iemand (niet echt een relatie) waar ik veel mee om (wil) gaan, maar net als bij jou 'lukt' dat niet altijd.

Wat ik de afgelopen tijd heb geleerd is dat toen ik wat meer ging vragen, ik ook die 'nee' kreeg. Daar was ik ook erg bang voor, maar ik ben er achter gekomen dat je door die 'nee' absoluut niet de (')relatie(') met die ander verslechtert. Je vriend zal het heus wel waarderen dat jij meer van m vraagt, ook al staat hij daar nu (volgens jou) afwijzend tegenover. Hij zal alleen maar meer voelen hoveel hij voor jou betekent.

Toch moet je je ook niet op hem blindstaren. Ik weet niet of je in het dagelijks leven druk bent, en dan alleen in de vrije momenten alleenig bent, of zo'n beetje altijd je loopt te vervelen zeg maar. Ik kan je dus verder alleen het standaard-advies 'ga wat leuks doen' meegeven.

Veel succes ermee

ohja, ik weet ook niet of je veel achter de pc zit, maar alles van je af msn-en kan ook helpen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 19:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
Hmm ga ik weer tegendraads
Spullen/geld maken zeker wel een deel geluk. die spullen/geld zorgen voor ontspanning en ontspanning zorgt voor een betere mentale toestand wat weer inhoudt dat er geluk ontstaat.

Maargoed dat werd niet gevraagd; Je zegt dat je de laatste tijd ongelukkig bent. Wanneer is het omgeslagen? Welke gebeurtenis is aan het tijdstip van deze omslag verbonden? Waarom voel jij je niet gelukkig, is er een speciaal iets dat je mist? Wat voel je als je "iets leuks" gaat doen (biosscoop o.i.d.)?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 19:35
Nona
Nona is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-07-2003 @ 20:17:
Hmm ga ik weer tegendraads
Spullen/geld maken zeker wel een deel geluk. die spullen/geld zorgen voor ontspanning en ontspanning zorgt voor een betere mentale toestand wat weer inhoudt dat er geluk ontstaat.
Armoede maakt ongelukkig, dat is wel waar. Maar geloof mij nou maar: je kunt alle rijkdom van de wereld hebben, maar zonder mensen die van je houden ben je nergens.
Oud 02-07-2003, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-07-2003 @ 20:17:
't kan er idd wel aan mee helpen, maar laat ik het dan zo zeggen: alleen geld/spullen maakt niet gelukkig. (Al zei ik alleen maar: Geluk kun je niet kopen. En dat blijf ik vinden.)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:39
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 02-07-2003 @ 20:35:
Armoede maakt ongelukkig, dat is wel waar. Maar geloof mij nou maar: je kunt alle rijkdom van de wereld hebben, maar zonder mensen die van je houden ben je nergens.
JA, maar ik heb nooit het tegendeel beweerd. En wat je nu zegt, beweerde je eerder niet (het zou kunnen dat je het wel bedoelde, maar er is een wezenlijk verschil).

Maarja, volgens mij ging het niet om eht feit dat ze niet blij werd van goederen die ze kreeg, of heb ik het mis?

voor de topicstarter: sorry dat ik offtopic ging door ertegen in te gaan. Ik zal niet meer off topic gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:39
Kit
Kit is offline
Wees tevreden over jezelf zonder dat je daarvoor iets nodig hebt. probeer erachter te komen wat je wel belangrijk vindt en waar je wel wat gelukkiger van wordt. Want je merkt nu zelf ook dat het zo niet langer gaat..ook met de steun van je vriend. Hij is degene die er voor je is en die van je houdt natuurlijk, maar je merkt nu ook dat je te afhankelijk wordt van hem voor je eigen geluk en dat is niet goed. Zoek op waar je interesses liggen en wat jou bijzonder maakt. Ga lezen, schrijven, dansen, nieuwe dingen ontdekken voor jezelf en wat jou nu echt belangrijk maakt. Als je dat doet dan wordt je vanzelf gelukkiger, want dan ben je niet afhankelijk van anderen en ben je met je eigen dingetjes bezig en ben je gelijk al een stuk tevredener.
Jezelf op een manier gelukkig maken zodat je tevreden bent met jezelf, dat is waar jij achter moet komen. Good luck
Oud 02-07-2003, 22:05
Fantôme
Fantôme is offline
het is al gezegd, materiele dingen maken vaak niet gelukkig.
wat wel heel gelukkig kan maken is dat je iets 'materiels' krijgt uit liefde.

hier gaat het dus om die liefde, en die heb je nodig.
niet alleen van je vriend, maar ook van anderen. en behalve de anderen, ook nog eens van jezelf!
men zegt wel eens, je kan niet van anderen houden voor je van jezelf houd. en hoe kunnen anderen écht van jou houden als je niet van hen houd?!

goed... ik dwaal een btje af.
maar het is echt niet gek dat je van al die zaken niet gelukkig word.

weetje, je kan vaak ook van kleine dingen gelukkig worden.
van kleine kinderen die veel lol hebben op straat bijv. of van dat de zon schijnt, of van dat ene mooie liedje, of gewoon van het feit dat je leeft!

hier heb je denk niets aan, maargoed....

liefs, wendy

btw... ik denk ook dat je een btje bang bent teleurgesteld te worden. maar, als iemand een VOORSTEL oid afwijst, betekend dat niet dat hij/zij jou als persoon afwijst. onthoud dat wel he?!
Reageren

Regels voor berichten