Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Probleem is mijn vriend weet niet over mijn vorige school evenals mijn nieuwe vriendinnen niet. Ik kan er niet over praten en niemand vraagt er ook naar. Ik ga er zelf ook niet over beginnen natuurlijk, maar waarschijnlijk zendt ik sowieso ook een signaal uit dat ik het er niet over wil hebben. Ik heb 1 goeie vriendin maar die zie ik niet vaak meer omdat ze nog op die andere school zit.
Mijn moeder heeft het zelf veel te moeilijk vlgns mij en ze heeft al te vaak naar mij moeten luisteren. Vaak zegt ze ook dat ik niet zo moet zeuren. Bovendien heeft ze gezegd dat ik dat voorval met mun vader aan niemand mag vertellen. Dat geeft ook veel druk ![]()
|
Ik denk dat het inderdaad zoals leonoor al zei, wel zal helpen als je toch weer naar een psycholoog gaat. Ik vond het ook wel een beetje moeilijk om tegen mijn vriendinnen te zeggen, maar ze waren er zelf al een beetje achter gekomen en vroegen er toen we na. Ik denk dat ook weleens, dat je een signaal uitzendt, maar eigenlijk moet je dat niet denken, want dan geef je je zelf de schuld. Wat waren jouw problemen op je vorige school? Want als het hetzelfde is kan ik je tippen!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien is het tijd om mensen eens wat te vertellen? Mij lijkt dat je iig je vriend dergelijke dingen wel moet kunnen vertellen. En praten over dingen kan je leren. Bovendien is het iets wat wel belangrijk is (praten over dingen die je dwars zitten), je zult nog wel vaker tegen dingen aan lopen waar je het moeilijk mee zult hebben, ook dan is het handig als je dit met mensen kunt bespreken. Kwestie van oefenen en met wie kun je dat beter doen dan iemand die je vertrouwd? (Ik neem iig aan dat je je vriend vertrouwt?)
Dat niemand er naar vraagt lijkt me logisch, ze weten het toch ook niet? Wat moeten ze vragen dan? Ik ga ook niet aan iedereen vragen of er in zijn vroegere leven misschien wat gebeurd is oid, lijkt me ook een beetje raar. Dat je er zelf niet over begint vind ik niet zo natuurlijk. Als een soortgelijk onderwerp ter sprake komt of je wilt gewoon graag een keer steun of een arm om je heen, dan zou ik dat juist wel doen. Je moeder kan wel willen dat je het voorval met je vader aan niemand verteld, maar dan zou ze eigenlijk zelf met je moeten praten. Volgens mij heb ik iets dergelijks toen ook al in die topic op L&R gezegd. Als je het niet met iemand in je omgeving wil of kan bespreken, dan zou ik als ik jou was toch kijken of je weer hulp kunt krijgen van bv. een psycholoog. |
![]() |
|
Ik wil echt niet naar een psycholoog. Van die vorige moest mijn moeder mee en toen kon ik helemaal nergens over praten, want me moeder ging zielig doen, dat ik altijd chagrijnig was en dat ze het er toch zo moeilijk mee had. Uiteindelijk kreeg ik daar zo genoeg van dat ik heb gezegd dat het heel goed ging en me goed voelde zodat ik 'genezen' werd verklaard.
Niet alle psychologen zijn hetzelfde, maar toch heb ik er liever niet meer mee te maken.
||
Citaat:
Uiteindelijk ben ik toen maar naar de leerlingbegleider gaan. Ik vertelde hem over alles en uiteindelijk ook dat ik er een eind aan wilde maken. Hij zei: Iedere tiener denkt daar wel ns aan. De enige reden waarom ik het nooit heb geprobeerd is omdat het voor mijn vriendin heel moeilijk zou zijn geweest. Gelukkig snapte mijn moeder op het eind van dat jaar dat het niet meer kon en ben ik naar een andere school gegaan. Dat is het ongeveer in het kort.
|
Ja ik ken dat negeren. daar had ik ook veel last van. Maar je kunt dus niet echt goed met je moeder praten merk ik, en dat heb ik wel. Maar die trauma's die we hieraan hebben overgehouden moeten slijten. Maar jemoet het ook zeker verwerken door er over te praten! Ik praat er ook over en kom dan vaak tot conclusies.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Die vriendin, is dat nog steeds je vriendin? Kan je er met haar niet over praten? |
![]() |
|
Ja we zijn nog steeds erg goede vriendinnen. Zij heeft het op het moment ook erg moeilijk en we praten wel vaker enzo, maar zij wil vorig jaar liever vergeten (zij is blijven zitten en is verlost van die klas) ze wil er liever niet meer over praten.
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zou dit (iig dat je je ongelukkig voelt) niet geheel niet tegen je vriend vertellen...een relatie hoort ook in minder goede tijden stand te houden en openheid is alleen maar goed in een relatie (en hij komt er vroeg of laat toch wel achter, denk ik). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je je bijvoorbeeld niet 100% open stelt naar zo iemand, dan kan diegene je ook niet voor 100% helpen. Ik zeg niet dat je dat doet, maar door een psycholoog uit te sluiten, beperk je je meteen in zoveel mogelijke oplossingen. Verder: er lopen zat psychologen rond. Als de een niet bevalt, ga je toch naar een andere? De ene psycholoog is de andere niet. Misschien kun je op een sport gaan? Of in contact komen met mensen met dezelfde hobby's? Nieuwe dingen ondernemen kan ook leiden tot een andere, positievere gedachtengang. Het kan zijn dat je daarmee uit je "dal" raakt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat is een goed mens? Sudoku. | 72 | 02-10-2010 14:23 | |
Psychologie |
ongelukkige/eenzame moeder rohypnol | 18 | 16-10-2005 13:36 | |