Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
'k Weet niet, maar mss is het wel n idee.
Als je nu eens een groot schrift of dagboek of zo kocht en op de eerste pagina iets voor haar schreef, met de bedoeling dat ze terugschrijft en dit zo blijft doen, dan heb je een herinnering aan haar en weet zij mss meer haar tijd te doden? Dan wordt het een soort van wisselboekje. Ofwel maak je een schrift met foto's en zo in, helemaal voor haar alleen en laat je iedereen er iets inschrijven, da's ook een soort van afscheid? sorry als het stomme ideeën zijn ![]() Ik weet eigenlijk zelf niet wat ik zou doen om iets te verwerken of hoe ik me zou gedragen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
het is en blijft moeilijk...
mijn opa had longkanker en zou dus snel overlijden... ik ben afentoe met hem alleen geweest en hebben we gepraat over van alles en nog wat en wat hij altijd met ons ging doen als we klein waren.. enz.. het doet je goed als je ook echt afscheid kan nemen... de laatste woorden van mijn opa tegen mij waren dag meisss ![]() tja.. en als diegene dan overleden is, is het wel heel stil.. hij en mijn oma kwamen altijd op zondagavond maar nu dus nie meer en mijn opa was altijd duidelijk aanwezig ![]() maar dan valt het extra op dat hij er niet meer is... het is nu 1 jaar geleden ofsow.. ik denk nog wel vaak aan hem omdat ik een hele goede band met hem had... en tsja.. soms loopt er nog wel een traantje.. ook al is het een tijd geleden het is en blijft erg.. heel veel sterkte! kusss Phylicia
|
![]() |
er is denk ik geen standaard manier..
maar probeer tijd met haar door te brengen.. haar laatste tijd nog even leuk te maken.. zodat je als ze er niet meer is ook goeie herinneringen hebt. denk dat het tijd nodig zou hebben.. het slijt denk ik nouja b-je vaag allemaal veel sterkte ermee |
![]() |
|
Alstjeblieft neem goed afscheid van mensen om wie je geeft.
Ikzelf heb mijn moeder in zo'n korte tijd zien sterven. Vrijdag zou ik nog naar een feest gaan... Dit werd op donderdag omgegooid omdat bleek dat t misschien ernstiger was en evt wel dodelijk. Iedereen scheen het al te beseffen behalve ik. Ik was best bang en heb nooit veel kunnen zeggen, niet genoeg denkik. Ik had eigenlijk niet door wat er was. Als ik het over mocht doen denkik dat ik nog met haar zou willen praten, gewoon al is het over kleine dingen. gewoon tijd doorbrengen. Vaak maakt het niet uit hoe... |
![]() |
|
uik weet het niet.. Ik zou wel veel bij dr langsgaan.. En veel praten.. Zeggen wat er te zeggen valt.. Alles wat je wil dat zij weet aan haar zeggen.. Tja echt weten weet ik ook niet..
Ik kan me alleen voorstellen dat ik later grote spijt zou hebben als ik niet bij dr langs ben geweest ben geweest, en haar niet zou hebben verteld wat me dwarszat.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar we gaan wel veel langs want daar zou ik wel spijt van krijgen inderdaad als ik t niet zou doen |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het klinkt stom wat ik nu ga zeggen: maar ik heb geleerd geen afstand te nemen.
Een tante van mij overleed aan kanker en iedereen wist dat ze snel dood zou gaan. Ik heb toen afstand genomen en ik heb het er heel erg moeilijk mee gehad. Toen mijn oma overleed aan kanker ben ik tot het laatste moment bij haar geweest (naja, was er niet bij toen ze overleed) en heb voor haar gezorgd enzo. Ik heb met haar dood veel minder moeite gehad dan met de dood van mijn tante. Het heeft gewoon deel uitgemaakt van mijn verwerkingsproces. Tuurlijk mis ik haar nog steeds en ook mijn tante. En allebei even erg, maar ik heb de dood van mijn oma, ook richting mezelf, beter kunnen accepteren dan de dood van mijn tante. Bij mn tante was ik dus niet langs geweest terwijl we wisten dat t de laatste keer zou zijn dat we dr zagen. Ik durfde niet. Was veel te bang dat ik moest huilen. En nu heb ik er heel erg spijt van dat ik niet ben gegaan.. Heel veel sterkte meis. Kusjes, Ilona |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet niet. Misschien ook voor jou fijn omdat je zo ook je emoties van je af kunt schrijven en misschien niet zo 'frustrerend' (niet zo in de negatieve zin van t woord, maar weet t niet anders te omschrijven) dat ze je niet begrijpt. |
![]() |
|
De vriendin van mn oom (niet mn tante, want zijn vrouw is een paar jaar geleden overleden) heeft nog maar een paar maanden te leven. Ik sta niet heel dicht bij haar, vooral omdat ze gwoon een end van mij vandaan woont. Ik weet niet hoe je hier mee om moet gaan. Ik zelf probeer wat uit te zoeken over een ziekte die ze heeft (ze heeft fibromyalgie, maar ook nierkanker waar ze nu dus aan dood gaat) omdat we het daar laatst tijdens mn studie nog over hadden. En voor de rest weet ik het ook niet... Ik heb het gevoel dat ik haar niet meer zal zien voordat ze dood gaat. Dus ik ziet nu al te bedenken hoe ik me misschien zou kunnen voelen, maar ja dat wete je niet. Ik zit zelfs al te bedenken of ik mijn vriend mee nar de begrafenis neem of niet, want hij heeft zowel mn oom als haar nog nooit ontmoet... Dat vind ik zelf nogal een stomme gedachte... Ik weet gewoon niet hoe je hiermee om moet gaan... denk niet dat iemand er een antwoord voor heeft...
Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 12:11. |
![]() |
||
Citaat:
![]() veel sterkte iig. kuzzies mir |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
hij heeft het uitgemaakt MAAR.....komt het weer goed? HelpMePlease | 107 | 08-01-2016 16:16 | |
Verhalen & Gedichten |
Ook van Grimm weer een product. Verwijderd | 22 | 12-05-2006 15:59 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel jij je op relationeel gebied #30 Thee Muts | 499 | 04-04-2006 21:36 | |
Liefde & Relatie |
Vage situatie (wat te doen?) useful_idiot | 34 | 12-08-2005 23:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Abdul-Jabbar van de Ven wenst Wilders dood Verwijderd | 483 | 02-12-2004 20:18 | |
Liefde & Relatie |
Bang voor afhankelijkheid/angst. Phileine | 22 | 14-01-2003 12:41 |