Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
poe poe klinkt erg moelijk om zelf te gaan maken...
maar om mijn bescheiden kennis hiervan even te zeggen... je kunt kiezen tussen een "kussenbaan" zoals ze veel in japan doen... gewoon een trein die op een magnetisch veld zweeft en daardoor natuurlijk ook vooruit wordt getrokken enzo... (zoiets kun je ook makkelijk maken door een baan te maken waar door keline gaatjes lucht uitkomt... (via compressor ofzo) waarop het voorwerp komt te zweven... in duitsland zijn ze echter aan eht testen waar de onderkant van de trein echter om een betonnen baan heen is gebogen... probleem hiermee is dat je de bochten neit te scherp kunt maken... maar denk dat dit makkelijker te maken is ivm magnetisch veld enzo.. poe hoop dat je er wat aan hebt ofzo... latorrr
|
Dan is het niet na bouwen (als je het met lucht kussens doet). Maar het is best te maken. De baan en de trein moeten elkaar in ieder geval afstoten. En dan zou ik het zo bouwen dat de baan er zo uit ziet.
Trein ________________________ N - Z - N - Z - N - Z - N - Z Z - N - Z - N - Z - N - Z - N Die noord en zuidpolen dan elektromagneten zijn, en dan dus met wisselspanning de hele tijd ompolen. En dan de trein zelf gewoon staaf magneten ofzo. _______________ | Z - N --- Z - N | Als je dan zelf een klein zetje geeft zal hij de hele tijd aangetrokken/afgestoten worden door de baan. Maar das alleen om voor te bewegen, voor het ook nog te laten zweven zul je iets moeten doen met het verschil in afstand tussen te polen in de trein en in de rail.
|
je kunt beter iets doen van:
Code:
trein N Z N Z N Z ---------------- Z N Z N Z N Code:
____ | | | | | | | | | | | | -------- ------ Ik hoop dat je mijn verhaal snapt, anders dan ga ik tekenen ![]() en ik heb mail en ICQ ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Berekening energie benodigd voor zweeftrein bij vacuüm Verwijderd | 7 | 12-01-2005 17:03 | |
[Profielwerkstuk] Maglev-trein. Hulp bij praktijk nodig. Hydrogen | 14 | 15-09-2004 14:59 | |
Profielwerkstuk Natuurkunde 2 VWO. squat | 10 | 07-06-2003 18:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
1 Mei dag van de arbeid MissCzechMeOut | 290 | 07-06-2003 18:17 | |
De Kantine |
Vertel hier over hoe belangrijk het station van jouw stad is... Rabbi Daniel | 50 | 30-04-2002 00:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
oplossing voor problemen NS Unexplained | 39 | 21-02-2002 10:23 |