Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2002, 13:39
saxy girl
saxy girl is offline
Hallo,
op mijn school is de directie van plan een elektronische poort te plaatsen. Iedereen zal met een speciaal pasje (waarvoor wij zelf zo'n 14 euro moeten betalen) moeten binnengaan. Zo kan de directie een controle hebben op ons, wanneer we toekomen of weggaan. Bovendien zullen de vuilnisbakken (gewone, PMD, ...) alleen nog kunnen geopend worden met die pas.
Dit systeem is bedoeld om ons tijdens de middag binnen te houden.
Het rare is dat de directie hiervoor wel geld heeft (enkele miljoenen Belgische frank), maar niet voor een nieuwe en deftige fietsenstalling, waar we al drie jaar op wachten.

Wat vinden jullie? Lijkt het niet te veel op een gevangenis?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2002, 13:48
Verwijderd
wordt er bij jullie erg veel gespijbeld ofsow
komt bij mij idd nogal gevangenisachtig over en jullie school als een criminele school (sorry. ).
en is jullie school groot?
bij ons bv. ruim 2000 leerlingen. Wanneer iedereen eerst z'n pasje in een gleuf moet steken voordat ie erin kan duurt 't eeuwen voor iedereen binnen is. of zijn de deuren 't eerste uur, en 't laatste wel open? maar 't lijkt me zeer onhandig.

bij ons heeft iedereen op een verschillend moment pauze e.d. dus continu stroom iedereen in en uit. er wordt dus ook nergens op gecontroleerd ofsow. je hebt 't recht om wanneer je geen les hebt, van het schoolplein af te gaan.
en wanneer je wel les hebt, worden de afwezigen gewoon genoteerd. en eventueel later nog opgebeld om te vragen waar ze waren als ze geen briefjes hebben ingeleverd. veel beter systeem vind ik

niet geprotesteerd ertegen?????

wij hebben trouwens wel een schoolagent, zijn we nog mee in 't nieuws gekomen maar die doet niks. en ik zie 'm zoongeveer nooit.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 15:02
autodropje
autodropje is offline
Ik vind het eigenlijk belachelijk, maar als de leerlingen het ernaar maken lijkt het me wel een oplossing
Oud 09-04-2002, 16:18
Kat
Kat is offline
K vind het helemaal belachelijk! sorry hoor, maar als je toch persee wil spijbelen, dan doe je dat toch lekker? dat ze zich daar zo druk om maken!!!
En hoe wouden ze dat doen als er brand uitbreekt?? 'ja, allemaal rustig blijven, 1 voor 1, pasje door het gleufje halen, neej, maak je geen zorgen...komt allemaal goed...' ook leuk om eerst even bij stil te staan!! (letterlijk&figuurlijk) dat kan je toch niet maken? en als je nou even naar buiten wil in de pauze?
Oud 09-04-2002, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:

En hoe wouden ze dat doen als er brand uitbreekt?? 'ja, allemaal rustig blijven, 1 voor 1, pasje door het gleufje halen, neej, maak je geen zorgen...komt allemaal goed...'
ze zullen heus die deur nog wel gewoon open kunnen maken, zonder pasje
Om de reden die jij geeft Anders krijgen ze weer op hun dak van de politie denk ik
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 17:47
Kat
Kat is offline
Citaat:
marianne22 schreef:

ze zullen heus die deur nog wel gewoon open kunnen maken, zonder pasje
Om de reden die jij geeft Anders krijgen ze weer op hun dak van de politie denk ik
Van onze schoolpolitie!!!
Oud 09-04-2002, 18:07
Sommetje
Sommetje is offline
het lijkt me heel eng. Ik vind het bovendien belachelijk dat jullie (ouders) zoveel geld voor zo'n kaartje moeten dokken. Waarom kunnen absenten nie gewoon op een blaadje worden geschreven en de mensen die geen briefje hebben, moeten zich melden. Ik zou niet weten waarom je in je pauzes en tussenuren de school niet zou mogen verlaten. Ik moet er niet aan denken dat zo'n systeem bij ons zo worden ingevoerd. Dan zou er vrijwel niemand naar binnen kunnen, want een groot deel is in staat het pasje thuis te vergeten ....en dan heb je toch een GROOT PROBLEEM. Wanneer gaat dat systeem eigenlijk in? Zijn jullie nog van plan actie te gaan voeren??
Oud 10-04-2002, 15:16
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Jullie mogen niet naar buiten in de pauze/tussenuren?
tss......
Oud 10-04-2002, 16:42
Verwijderd
€ 14,- wat een hoop geld zeg.

Ik vind het wel een goede beslissing. Blijkbaar is voor het schoolbestuur dit soort dingen belangrijker dan een nieuwe fietsenstalling. Ik kan me voorstellen dat als prullenbakken altijd gesloopt worden, kinderen altijd doelloos op het plein rondhangen en veel spijbelen, er meer behoefte is aan een 'poortjessysteem' dan aan een luxe fietsenstalling die waarschijnlijk binnen no-time gesloopt is.

Mijn visie op detectiepoortjes, spijbelpasjes e.d.: daar zal die school het zelf (ten dele) naar gemaakt hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 17:06
caroos
caroos is offline
is goed moeten ze doen en dan vervolgens masaal niet naar school gaaan of da passsie nie gebruiken, of nog beter zonder pasje door t leve en dan zegge ja de verzekeringvergoede dat pasje nie dus knk et nie betalen al bulk je vant geld hehe gemeen maar wel fan
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 19:31
saxy girl
saxy girl is offline
er worden helemaal geen dingen gesloopt door de leerlingen op school. Van alle scholen in die gemeente ( er zijn er 5), is de onze nog de braafste. En er zijn niet zoveel leerlingen die spijbelen. De directie wil de half-internen op school houden tijdens de middagpauze omdat ze zelf veilig willen zijn. Als iemand stiekem weggeglipt is om een broodje te halen op de hoek en die krijgt een ongeluk, dan krijgt de directie de schuld. Je kunt op school ook wel broodjes enzo krijgen, maar die kosten meer en je krijgt veel minder voor je geld. Niemand heeft dat er voor over.
Bovendien komt er niet alleen een elektrische poort. Ook komen er elektrische vuilbakken. Dan kan je alleen blikjes van de school zelf erin steken. Je kan dus niet meer je eigen drank meebrengen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 21:05
Verwijderd
Ja, dat systeem krijgen wij ook binnenkort bij ons op school. Kan ik helemaal niet meer naar buiten in een tussenuur. Want kinderen van de onderbouw mogen tijdens schooltijd het terrein niet verlaten. Gelul! Maar ja, nu kan ik strax dus een jaar niet naar de stad/ naar huis tijdens een tussenuur. En idd. Als er brand is kun je er moeilijker uit.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 08:25
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Als er echt brand is sla je gewoon een ruit in (liefst op de begane grond ) en ga je daarlangs naar buiten...

Op grond waarvan denkt de school jullie trouwens binnen te houden in de pauze/tussenuren? Je bent dan toch gewoon vrij?
Oud 13-04-2002, 15:39
Verwijderd
dom idee

- iedereen vergeet zon pasje wel es
- als je de prullenbakken niet kan gebruiken pleur je het toch gewoon op de grond?
- ook het brandgevaar
- de extreem lange rijen bij die poortjes
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 16:04
Egyptian
Egyptian is offline
Citaat:
wouszer schreef:

- iedereen vergeet zon pasje wel es
- als je de prullenbakken niet kan gebruiken pleur je het toch gewoon op de grond?
- ook het brandgevaar
- de extreem lange rijen bij die poortjes

Wat een belachelijk idee! alleen al om de bovengenoemde punten zou 'k het afschaffen.

't lijkt zo inderdaad wel op een gevangenis, nog even en jullie krijgen van die halsbanden om je nek waarmee je een stroomstoot krijgt als je langs een poortje gaat.
Reageren

Regels voor berichten