Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
dusssss....
ben je spontaan op het idee gekomen om muziek te gaan maken ofzo?? anders had je vast wel het een en ander kunnen weten... maar ok, wat ik weet: - drumcomputer: nou daar kan je dus digitaal een drumsound mee genereren. lijkt me logisch... - soundmodules: zijn dat speakers met een ingebouwde versterker?? of is het een sound generator?? - arranger: das zeg maar een heel uitgebreid keybord. - digital fader: het woord fader zegt het al; hiermee kan je bepaalde geluiden/muziek in en uit faden. waarschijnlijk heeft het ding een aantal kanalen die je apart kan 'faden' - micro monitor: een monitor is een speaker waardoor de muzikant zijn eigen geluid terughoort (of dj, of..) soort extra speaker waar je een bepaald deel van de muziek op kan laten horen. en micro betekend datie niet al te groot is ![]() - stereo mengpaneel 8 kanaals: dat is dus een kastje met aan de bovenkant 8 'schuiven' waarmee je de 8 aparte kanalen kan regelen kwa volume, ik neem aan dat er ook per kanaal nog een paar equalizer knopjes zitten (voor treble, mid en bass zoals meestal) en misschien nog een of twee waarmee je per kanaal de klank kan veranderen. 8 kanaals wil simpel gezegd zeggen dat je er 8 apparaten op kunt aansluiten (bv je drumcomputer) en stereo wil zeggen dat het signaal in twee delen verdeeld is (links en rechts) kwa prijs moet je maar ff op internet snuffelen.. uit deze beschrijving kan ik sowieso geen prijsindicatie geven. er zijn nogal wat kwaliteitsverschillen... oftewel: ga naar de site van roland en zoek je dingen.. ik heb er verder niet zo heel veel verstand van devices om muziek te maken... greetz, FoX |
![]() |
|
Dingen die je niet moet aanschaffen als je niet weet wat het is
nofi maar begin eerst is met een leuk software programma. als je er talent voor hebt blijkt dat daar ook net zo goed mee. en dan kan je ook nog is direct aan de slag als je geen verstand van de bovenstaande spullen hebt ben je langer bezig met het uitzoeken van het hoe of wat dan met het maken met muziek en dat is niet de bedoeling
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geen referendum EU-verdrag Verwijderd | 151 | 27-09-2007 16:55 | |
Software & Hardware |
[Nieuw systeem] Algemene vragen Verwijderd | 33 | 30-07-2006 18:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |