Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2003, 11:36
Melf
Melf is offline
Aan De Macht. echt het is gewoon de beste live band op gebied van black metal ode aan dimmu
Oud 12-03-2003, 11:45
Verwijderd
ik vond ze live wel goed idd, maar om ze nou te gaan prijzen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:54
Melf
Melf is offline
zeker wel van mij moge ze de hoogste prijs krijge die er is
Oud 12-03-2003, 12:03
HK66666
HK66666 is offline
Nee, is niet wat.
Oud 12-03-2003, 12:14
Infaustus
Infaustus is offline
die laatste is wel leuk, de rest is gay.
Oud 12-03-2003, 12:17
HK66666
HK66666 is offline
Alleen die metal heart cover is wel te genieten maar als je het origineel ernaast legt blijft het natuurlijk intriest.
Oud 12-03-2003, 12:26
Verwijderd
Ik zou graag willen weten of je ook andere Black Metal bands live hebt zien spelen. Of je überhaupt Dimmu Borgir live hebt zien spelen.

Ik zou het best snappen als dit het enigste is op dat gebied wat je kent, anders zo je eens therapie moeten overwegen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 12:30
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
achja, de true black metal is toch zowat uitgestorven
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 12:38
Verwijderd
Ik heb ze helaas nog nooit live mogen aanschouwen (alsmede andere blackmetalbands; niemand in mijn directe omgeving zit op dezelfde golflengte als 't op metal aankomt) maar wat ik live van hun gezien heb vond ik niet bijzonder hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 12:39
Verwijderd
Dan zou ik hem toch aanraden om Taake eens te gaan aanschouwen. Die zet toch een grotere hoop sfeer neer dan Shagrath & aanhang...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 12:48
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
ik heb Emperor live gezien, en die beaten alles
Oud 12-03-2003, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Silent Enigma schreef op 12-03-2003 @ 13:30:
achja, de true black metal is toch zowat uitgestorven
ik snap niet wat mensen altijd hebben met "dimmu borgir is niet true" wat hebben ze je aangedaan in godsnaam dat ze opeens niet meer "true"zouden zijn (tis ook eigelijk een stom iets dat true gezeik )
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:37
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef op 12-03-2003 @ 14:32:
ik snap niet wat mensen altijd hebben met "dimmu borgir is niet true" wat hebben ze je aangedaan in godsnaam dat ze opeens niet meer "true"zouden zijn (tis ook eigelijk een stom iets dat true gezeik )
Blijere muziek gaan maken, de taal van de vocals veranderen om meer fans te krijgen, dvd's en andere overbodige shit uit gaan brengen, blije gay t-shirts produceren, veel teveel keyboards gebruiken...

Daar wordt een band niet bepaald trüer op zou ik zegge.

Maar FOR ALL TID Heerscht!!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:37
Vork
Vork is offline
kheb dimmu nooit echt wat gevonden, maar die laatste cd kan me op de een of andere manier wel bekoren
Oud 12-03-2003, 13:38
Vork
Vork is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 12-03-2003 @ 14:37:
Blijere muziek gaan maken, de taal van de vocals veranderen om meer fans te krijgen, dvd's en andere overbodige shit uit gaan brengen, blije gay t-shirts produceren, veel teveel keyboards gebruiken...

perfect...
Oud 12-03-2003, 13:39
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 12-03-2003 @ 13:39:
Dan zou ik hem toch aanraden om Taake eens te gaan aanschouwen. Die zet toch een grotere hoop sfeer neer dan Shagrath & aanhang...
TAAKE heerscht. heb je die gezien? Er zit een poster van bij in de laatste Ablaze Magazine.

Citaat:
INFAUSTUS schreef:die laatste is wel leuk, de rest is gay.
het is toch echt andersom hoor

Laatst gewijzigd op 12-03-2003 om 13:48.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:41
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Vork schreef op 12-03-2003 @ 14:37:
kheb dimmu nooit echt wat gevonden, maar die laatste cd kan me op de een of andere manier wel bekoren
Hij kan me niet echt boeien. wel vind ik SBD erg goed, maar dat komt misschien omdat het men eerste BM cd was
Stormblast (het nummer) is ook erg goed, die staat ook live op mijn SBD versie.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:52
Verwijderd
heel veel mensen vinden dimmu klote, behalve puritanical euphoric misantropia, die vinden heel veel mensen juist heel vet. ik vind dimmu sowieso wel goed aleen de ouwe shit niet zo, maar ik hou sowieso niet echt van van die rommelige blackmetal, der mag best een beetje kwaliteit in zitten, daarom luister ik oook niet naar dingen als marduk en burzum enzo... vind het gewoon net een bord bami
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:53
Verwijderd
Citaat:
OPGEROTH schreef op 12-03-2003 @ 14:37:

Daar wordt een band niet bepaald trüer op zou ik zegge.

Maar FOR ALL TID Heerscht!!
ik heb het blije gay-t-shirt en ik ben er blij mee
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:53
Carn
Carn is offline
ik vind dimmu leuk om nick barker.

voor de rest vind ik het muzikaal net zo interessant als een hoopje pruttelende stront van een bejaarde stier met diaree.
Oud 12-03-2003, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 12-03-2003 @ 14:53:
ik vind dimmu leuk om nick barker.

voor de rest vind ik het muzikaal net zo interessant als een hoopje pruttelende stront van een bejaarde stier met diaree.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:12
HK66666
HK66666 is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 12-03-2003 @ 14:39:
TAAKE heerscht. heb je die gezien? Er zit een poster van bij in de laatste Ablaze Magazine.

het is toch echt andersom hoor
Uhmmz, posters zijn gelukkig niet overbodig...

Het boeit me verder geen flikker of het al dan niet true is.. het is gewoon kut en daarmee basta
Oud 12-03-2003, 14:26
Verwijderd
Ga niet lopen zeiken dat de geluidskwaliteit afdoende is voor de muziek.

Vergelijk het misschien met een schiderij. Als iemand slordig gebruikt maakt van grove kwasten, dan is dit vaak mooier dan zorvuldig geplaatste lijnen en penseelstreken. Waarom zou dit met muziek anders moeten worden gezien?
Black Metal is een stroming van extremen, dan mag er best wel een ruwere productie aan zitten daar dit meestal gepaard gaat met een puur gevoel. De emotie is meer oprecht. Dit geld lang niet voor elke muziek-stroming.
Hiermee wil ik dus niet zeggen dat de nieuwe DB Black Metal is met een goede productie. De nieuwe DB is geen Black Metal met een goede productie. Er zitten teveel invloeden van andere zaken in waardoor de BM-kern eruit is. Er zitten wél BM-invloeden in, maar echt BM kan het gewoonweg niet genoemd worden. Niet eens de geluidskwaliteit, daar er zat bands zijn als Ashen Light die super Black Metal maken met een goede geluidskwaliteit. DB ligt anders.

Een bord bami vergelijken met burzum... godverdomme.

En Taake had ik live gezien. Dat was echt super. Het enigste concert dat Host in Nederland gaf trouwens.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:28
Verwijderd
Citaat:
HK66666 schreef op 12-03-2003 @ 15:12:
Uhmmz, posters zijn gelukkig niet overbodig...
Die poster was niet vanuit de band's initiatief. Er staat ook duidelijk het logo van Ablaze onder.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:30
Carn
Carn is offline
ZODAR BAMI CORE!

www.zodar.tk

Muziek moet gewoon goed klinken, als het kut klinkt dan is dat gewoon om budgetaire redenen en niet om diepzinnige achterliggende gedachten.

Als dat wel is ben je een 3de rangs straatmuzikant zonder serieuze ambities, als je een "true ende evil" verantwoorde boodschap wil leveren ga dan tegenover de kerk je ideën preken, maar vermom het niet als muzikaal onbenul opgenomen op een 2-track.
Oud 12-03-2003, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 12-03-2003 @ 15:30:
ZODAR BAMI CORE!

www.zodar.tk

Muziek moet gewoon goed klinken, als het kut klinkt dan is dat gewoon om budgetaire redenen en niet om diepzinnige achterliggende gedachten.

Als dat wel is ben je een 3de rangs straatmuzikant zonder serieuze ambities, als je een "true ende evil" verantwoorde boodschap wil leveren ga dan tegenover de kerk je ideën preken, maar vermom het niet als muzikaal onbenul opgenomen op een 2-track.
Wat hebben muzikale ambities te maken met het uitbrengen van rebelse muziek? Ik snap je punt niet. Is het dan buiten jouw ogen om dat er gepredikt wordt tegenover de kerk? Misschien moest jij de locatie niet zo letterlijk nemen; een degelijk standpunt heeft zijn vormen wel aangenomen en werpt ook zo zijn vruchten af. Ik snap best dat als je als muzikant een aardig centje wil verdienen een studio intrekt met een stel vrienden, daar een grote smak geld voor neertelt en dat nog afgezien van apperatuur als versterkers om dan een 'in grote groepen geaccepteerd plaatje' te produceren. Muziek is misschien ook maar een medium waar in sommige gevallen een idee bij te plaatsen is dat gepaard gaat met gevoelens van liefde of haat. De ambitie van een BM-muzikant is misschien het aanspreken van hen die dezelfde ideeën delen. Dezelfde gevoelens. Dezelfde uitingen daarvan. Daarom de gelimiteerde oplagen. Daarom de voorzichtigheid met media. Natuurlijk is dit allemaal opgeblazen door mensen die het straatje te nouw nemen maar een tape met een middelmatige of mindere geluidskwaliteit hoeft niet per definitie slechter te zijn dan een cd op een groot label met een grote naam op de voorkant.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef op 12-03-2003 @ 15:26:
Ga niet lopen zeiken dat de geluidskwaliteit afdoende is voor de muziek.

Vergelijk het misschien met een schiderij. Als iemand slordig gebruikt maakt van grove kwasten, dan is dit vaak mooier dan zorvuldig geplaatste lijnen en penseelstreken. Waarom zou dit met muziek anders moeten worden gezien?
Black Metal is een stroming van extremen, dan mag er best wel een ruwere productie aan zitten daar dit meestal gepaard gaat met een puur gevoel. De emotie is meer oprecht. Dit geld lang niet voor elke muziek-stroming.
Hiermee wil ik dus niet zeggen dat de nieuwe DB Black Metal is met een goede productie. De nieuwe DB is geen Black Metal met een goede productie. Er zitten teveel invloeden van andere zaken in waardoor de BM-kern eruit is. Er zitten wél BM-invloeden in, maar echt BM kan het gewoonweg niet genoemd worden. Niet eens de geluidskwaliteit, daar er zat bands zijn als Ashen Light die super Black Metal maken met een goede geluidskwaliteit. DB ligt anders.

En Taake had ik live gezien. Dat was echt super. Het enigste concert dat Host in Nederland gaf trouwens.

schat, je kan wel zeggen dat het erbij hoort enzo en dat het niet uitmaakt, allemaal heel true en fijn, maar ik vind het gewoon niet om aan tehoren, en de nieuwste plaat van dimmu vind ik gewoon goed, maar ik zou dan toch wel willen weten welke invloeden jij in de nieuwe dimmu sound vind zitten
Citaat:
dimmu borgir vergelijken met een schilderij... godverdomme ( ik haaaaaat schilderijen, tot in het diepst van m'n hart..)

als je nog meer blackmetalbands met redelijke kwaliteit kent zeg het ff kan ik die eens luisteren
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:43
Carn
Carn is offline
Ik doelde dus voornamelijk op die paar bands die zichzelf heel true en verantwoord vinden met een 2-track en nogal denken dat ze de beest uithangen.

Kheb verder niks tegen BM, ieder zn meug.

Het zou wel dark metal moeten heten
Oud 12-03-2003, 14:47
Verwijderd
Citaat:
suicidal eendje schreef op 12-03-2003 @ 15:39:
schat, je kan wel zeggen dat het erbij hoort enzo en dat het niet uitmaakt, allemaal heel true en fijn, maar ik vind het gewoon niet om aan tehoren, en de nieuwste plaat van dimmu vind ik gewoon goed, maar ik zou dan toch wel willen weten welke invloeden jij in de nieuwe dimmu sound vind zitten
Ik hang niet voor niets een heel verhaal op. Jouw ogen mogen zich wat verder open sperren en inzien dat er meer is als een melodie om op te huppelen zoals die in PME. Om eerlijk te zijn word ik kotsmisselijk van hun pogingen een meesterwerk af te leveren. Het klinkt te digitaal en te overdreven. Samenhang gaat verloren en de stijl valt kapot.

Ik hoor invloeden van Heavy Metal, Death Metal, Trash Metal, Industrial, Dance, Trance, Hip Hop... het maakt mij allemaal niets uit maar dat hele concept staat me niet aan en ik knijp mijn neus erbij dicht.

Citaat:
dimmu borgir vergelijken met een schilderij... godverdomme ( ik haaaaaat schilderijen, tot in het diepst van m'n hart..)

als je nog meer blackmetalbands met redelijke kwaliteit kent zeg het ff kan ik die eens luisteren
Neem zelf de moeite om een bandje te ontdekken. Ik ga mijn smaak niet aan jouw neus hangen, dat is mijn eigen. Zoek zelf uit welke bands jij mooi vindt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:47
HK66666
HK66666 is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 12-03-2003 @ 15:28:
Die poster was niet vanuit de band's initiatief. Er staat ook duidelijk het logo van Ablaze onder.
Het ging me niet om de band maar om de enthousiastheid over een poster.
Zelfs ik kan taake erg goed waarderen (naja Over Bjoergvin Graater Himmelrik de rest heb ik nog nooit gehoord)
Oud 12-03-2003, 14:51
EggeD
EggeD is offline
hehe ik zie ook liever een opeth of een satyricon spelen (:
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 15:01
Tsasil
Tsasil is offline
Dimmu Borgir zuigt dikke negerpiemels. Zowel live als op CD, alleen live kan je het ook nog eens zien, naast horen.
Oud 12-03-2003, 15:06
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 12-03-2003 @ 13:48:
ik heb Emperor live gezien, en die beaten alles
Grrrr, *droomt van Emperor live* waarom maken ze niet wat in hun cel
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 15:12
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 12-03-2003 @ 15:51:
hehe ik zie ook liever een opeth of een satyricon spelen (:
Jij bent ook maf. Sinds wanneer is Opeth black metal en zitten de lui van Emperor in de gevangenis?

Satyricon had ik live gezien.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 15:15
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 12-03-2003 @ 16:12:
Jij bent ook maf. Sinds wanneer is Opeth black metal en zitten de lui van Emperor in de gevangenis?

Ach als dimmu black metal is Satyricon zag ik pas in Oss, mooie shit man... Khold was ook goei.

Oh en dat van Emperor, dat vertelde een gast me laatst ? is dat niet zo dan ? *schaam* ach ja ik ga me ook echt niet verdiepen in de persoonlijke leventjes van die gasten, ik weet wel dat ze strakke geluiden produceren
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef op 12-03-2003 @ 15:47:
Ik hang niet voor niets een heel verhaal op. Jouw ogen mogen zich wat verder open sperren en inzien dat er meer is als een melodie om op te huppelen zoals die in PME. Om eerlijk te zijn word ik kotsmisselijk van hun pogingen een meesterwerk af te leveren. Het klinkt te digitaal en te overdreven. Samenhang gaat verloren en de stijl valt kapot.
whahahahahaha, sure.. mijn ogen moeten wat verder open mafketel
de stijl van powermetal valt kapot? en de samenhang gaat verloren ? jezus man get a life
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 15:42
Verwijderd
Citaat:
suicidal eendje schreef op 12-03-2003 @ 16:34:
de stijl van powermetal valt kapot? en de samenhang gaat verloren ? jezus man get a life
Anders ga je even mijn verwijten aan jouw muzikale voorkeur en argumenten daar omheen zien als persoonlijke verwijten.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 15:44
testement
testement is offline
tja dimmu

ben niet zo in de black metal, of hoe noemen ze et..

untrue black metal.

de laatste cd kan me redelijk boeien, verder tja die cover is wel goed maar als je de originele van accept ernaast legt valt dimmu weer in t niets

beetje matig
Oud 12-03-2003, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Ulfheidin schreef op 12-03-2003 @ 16:42:
Anders ga je even mijn verwijten aan jouw muzikale voorkeur en argumenten daar omheen zien als persoonlijke verwijten.
wat jij wil, 'tis jouw dag
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 15:47
EggeD
EggeD is offline
lol ik luister nog liever cof
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 15:50
testement
testement is offline
Citaat:
Jij bent ook maf. Sinds wanneer zitten de lui van Emperor in de gevangenis?
euhm die zanger zit vast. toch?

vanwege t doden van een of ander homeau
Oud 12-03-2003, 15:52
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
testement schreef op 12-03-2003 @ 16:50:

o dus toch !
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 15:52
Verwijderd
Citaat:
testement schreef op 12-03-2003 @ 16:50:

De uhum... drummer.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 15:54
testement
testement is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef op 12-03-2003 @ 16:34:
hij heeft gelijk

en de powermetal valt niet kapot
Oud 12-03-2003, 15:55
testement
testement is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 12-03-2003 @ 16:52:
De uhum... drummer.
ik zat in de buurt.

faust ofzo?
Oud 12-03-2003, 15:56
EggeD
EggeD is offline
haha ja, tjek de site van emperor anders, er is volgens mij een tributesite gemaakt pas... best tjill... misschien staat daar wel iets op hehe
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:02
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Dimmu Borgir zuigt aars, ze zijn een schande voor de hele black metal wereld en waar die voor staat.
Oud 12-03-2003, 17:06
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
EggeD schreef op 12-03-2003 @ 16:06:
Grrrr, *droomt van Emperor live* waarom maken ze niet wat in hun cel
Ter uwen info: Emperor is er al een jaar mee gekapt, en geen enkel actief lid zat op dat moment in de cel (nu nog steeds niet trouwens)
Oud 12-03-2003, 17:08
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
testement schreef op 12-03-2003 @ 16:55:
ik zat in de buurt.

faust ofzo?
Faust ja, de ex-drummer
Oud 12-03-2003, 17:09
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:

ik heb ze alledrie live gezien dus ik ben true

Verder is Dimmu een strakke band, tzal me werkelijk stront wezen of ze true, trol, bosgeest, grim, evil ende necro zijn of niet.
Reageren

Regels voor berichten