Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik ben het niet helemaal hiermee eens, ik heb het album nou helemaal ongeveer een week, en na een paar keer luisteren ben ik tot de conclusie gekomen dat ze een deel van hun agressiviteit zijn verloren..
Het is dus (naar mijn mening) een heel ander album geworden dan PEM, er staan inderdaad een aantal snelle nummers op, maar het lijkt wel alsof ze bij dit nieuwe album echt voor de sfeer hebben gekozen in plaats van voor de snelheid. En er staan 3 of 4 nummers op die wel te vergelijken zijn met PEM maar voor de rest.. valt ie eigenlijk gewoon tegen.. ook TE overgeproduceerd.. Maardas weer een ander verhaal..
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
hehehe, als ik er iets positiefs over te zeggen had dan had ik dat wel gedaan hoor. Maar helaas, ik vind DB doodsaai. Ik heb een periode van ongeveer een maand gehad waarin ik het geweldig vond, een paar jaar geleden. Elke week een nieuw album, en elke week weer was de lol er tegen zondag af. Na 4 albums bedacht ik dat het wellicht aan de band zou kunnen liggen, en inderdaad... Toch PEM maar gekocht uit nostalgie toen ie uitkwam, maar helaas weer hetzelfde verhaal. Neh, DB is niks voor mij, maar stormblast draai ik nog wel eens af en toe. Die is wel geinig, op zijn tijd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
edit: ohja, dat wordt ook wel eens mening genoemd. Ik bedoel te zeggen dat het niet aan mijn bekrompenheid jegens mainstream BM ligt. (Ik vond de oude platen ook niet aggressief trouwens) Laatst gewijzigd op 17-07-2003 om 14:47. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Op zich is het wel weer leuk om na een lange tijd Dimmu Borgir te luisteren. Ik bouw wel op slechts een nummer wat ik nu aan het luisteren ben; Vredesbyrd.
Het klinkt wat logischer dan PEM. Ze houden hier de pas er beter in, ofwel zijn niet zo abrupt in overgangen/bruggen. Ze hanteren die abruptheid nog wel, maar hier komt het wat 'losser' over dan op PEM. De melodie is hier ook enigzins vollediger. Eerder stonden partijen losser van elkaar, ze sloten onvoledig op elkaar aan, maar dat is verholpen heb ik het gevoel. Verder hebben ze geen moeite om het origineel te houden; de nummers (ik heb er inmiddels 2) dragen elk een eigen identiteit. Ik moet het vaker luisteren... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind PEM trouwens echt een van de meest agressieve albums die ik gehoord heb. Hoewel het muzikaal gezien vaak niet eens echt hard of snel is ademt 't wel agressie/haat uit qua atmosfeer. Juist die grillige overgangen en het symphonische helpen daar behoorlijk bij, en de heel vet ingemixede drums die bloedjestrak zijn.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap niet hoe jij PEM ingehouden en gebonden aan regels interpreteert. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik interpeteer PEM als ingehouden en regelgebonden, omdat bij deze plaat de nadruk ligt op variatie. Variatie is een proces van opeenvolgende momenten die zich op een een of andere manier van elkaar kunnen onderscheiden, nu is DB geen band die zomaar variatie ergens tegenaan gooit. Variatie is dus in elk geval, op elke plek tot op zekere hoogte doordacht geweest aan de hand van bepaalde zekerheden. DB kon in feite niets dan aan de hand van 'regels', variaties samenstellen. Zekerheden zijn in feite ook regels, en aanleidingen tot overwegingen ook. Zowiezo, zodra je je aan een maat-eenheid houdt, ben je al bezig met het volgen van (muzikale) regels. Maar die is flauw. :/ |
![]() |
|
Ik vind PEM toch wel een vrij agressief album.. Er zitten in ieder geval weinig low tempo nummers op als je PEM vergelijkt met DCA.. Eerste nummer van DCA (Allegiance) is wel even extreem strak gedrumt.. Nic Barker moet echt bovenbeenspieren hebben waar je u tegen zegt, om van armspieren nog maar te zwijgen.
Om nog even terug te komen op de agressiviteit, ik vind vooral de nummers Blessings upon the throne of tyranny en kings of the carnival creation agressief, en daarmee bedoel ik vooral de sfeer die het gehaal uitstraalt. Er zullen vast nog wel agressievere bands bestaan, er is namelijk altijd iets extremers. En ondanks dat het een tape rip is met doffe sound, kan je toch wel iets zeggen over de productie. Als ie op Tape-rip namelijk al zo klinkt, kan je nagaan hoe het uiteindelijk op CD klinkt. En het feit dat ie niet meer overgeproduceerd is dan PEM pleit alleen maar in het voordeel van de stelling dat ie overgeproduceerd is, want die was ook echt overgeproduceerd. Raar woord als je dat vaak achter elkaar typt ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
jouw muziek collectie Earphone | 67 | 12-12-2005 17:05 | |
Muziek |
Wat zijn uw laatste aankopen/gefikte cd's 86dagreed | 130 | 13-09-2005 15:53 | |
Muziek |
Pats hier met je muziekcollectie telluriet | 216 | 05-09-2004 19:20 | |
Muziek |
Definitieve jaarlijsten 2003 86dagreed | 79 | 02-01-2004 13:54 | |
Muziek |
jaarlijsten 2003 Master of Puppets | 81 | 26-12-2003 14:33 | |
Muziek |
favoriete albums 2003 Silent Enigma | 99 | 12-10-2003 15:40 |