![]() |
|
Tsja, met dergelijke acties verkloot je t voor jezelf
![]() We wachten af... ![]() Amerikaanse senator zelf beschuldigd van softwarediefstal Hackers doorspitten website Op de proppen komen met een voorstel om pc's van muziekdownloaders te vernietigen, is een gewaagde zaak. Om z'n minst kun je verwachten dat een hele resem hackers zich gaat storten op je website. En dan wordt er wel eens iets gevonden, zoals websoftware die 'gestolen' is. De Amerikaanse senator in kwestie is Orrin Hatch, een republikeinse politicus die enkele dagen geleden suggereerde dat personen die meerdere malen gesnapt werden bij het downloaden zwaar gestraft moesten worden. Bijvoorbeeld door hun pc over het Internet te vernietigen, stelde Hatch voor. Omdat zo'n daad niet toegelaten is onder de huidige Amerikaanse wetgeving, moest er een aanpassing komen zodat houders van auteursrechten toch ongestraft mochten overgaan tot hackaanvallen. De suggestie van Hatch komt wat overeen met het tijdelijk ingetrokken wetsvoorstel van Amerikaans parlementslid Jay Berman. Ondertussen heeft de senator zijn opmerkingen wat afgezwakt. In een recent persbericht stelt hij dat hij geen voorstander is van "zware maatregelen, tenzij meer gematigde niet werken". Hatch zei dat zijn 'vernietig-de-pc'-houding bedoeld was om de IT-industrie aan te moedigen om een oplossing voor het probleem te zoeken. In tussentijd hebben hackers ontdekt dat de website van Hatch een JavaScript-menusysteem gebruikt van een Britse firma zonder daarvoor te betalen, meldt Wired. In de broncode wordt ook geen vermelding gemaakt van het copyright dat op het systeem plakt, hoewel dit een vereiste is van de bijhorende licentie. Meteen een bron van veel sarcastische commentaar, want als Hatch zijn voorstel zou verruimen tot mensen die software stelen, zou zijn eigen server er aan moeten, wordt fijntjes opgemerkt. ![]() http://www.zdnet.be/News.cfm?id=28147 (hoe ontdek je dat eigenlijk op een website? Als je toch alles in gewone woorden hebt opgeschreven, dan kun je toch niks terugvinden in de Bron van de website? Of zie ik dat nu verkeerd?)
|
![]() |
|
Ja, dat las ik ook op CDFreaks (http://www.cdfreaks.com/news/7379)
![]() Maar daar staat er wel onder: "The code that's used on the Senator's website costs $ 900USD but is free for personal or nonprofit use, something which the Senator likely qualifies for. " Hij had schijnbaar *wel* een licentie nodig, maar die was gratis...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Op de website zou dus, ongeacht of voor deze vrijgegeven sotware betaald is of niet, toch het copyright moeten worden vermeld. Dat is eigenlijk het enige waar de senator (of eigenlijk de maker van de website) zich schuldig aan maakt. Geen grote ramp dus...
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar je hebt geen cocaine gebruikt neem ik aan, en rijd je ook onder invloed? ![]()
|
Verwijderd
|
Hm, als ik dat teruglees was ik wel erg ver heen ja...nee, geen kater
![]() Maar ontopic, dit is natuurlijk gewoon stom. Als volksvertegenwoordiger, of eigenlijk als élk persoon in openbare dienst of meer in de belangstelling, moet je gewoon zorgen dat je 100% schone handen hebt, want het kleinste detail kan je ondergang betekenen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Software] ik zoek een bepaalde tool Tom Violence | 29 | 05-06-2005 22:59 | |
Games |
[Discussie] B.I.G, wat vinden jullie ervan? Jolt | 122 | 25-02-2005 22:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Invallen in studentenhuizen om illegale software Wolter | 38 | 23-04-2004 17:31 | |
Software & Hardware |
[Enquete] Onderzoek illegale software ooma | 21 | 22-03-2004 18:59 | |
Software & Hardware |
Het downloaden en bezitten van illegaal software is niet illegaal Riconoscente | 31 | 01-08-2003 22:24 |