Advertentie | |
|
![]() |
|
Nee denk ik niet.
Dat denken veel mensen omdat ze idd dingen voelen aankomen. Maar dat komt niet door toekomst kijken maar door betere zintuigen dan de mens. Hond ruikt 500x beter als een mens ofzo? En hoord ook veel beter (net als katten). Dieren verschillen gewoon veel van elkaar waardoor de een wel iets opmerkt maar de ander niet. Dat van die aardbevingen zit in snorharen en gevoelszintuigen. Maar bijv een week van te voren weten kan niet. Ten 1e niet: omdat ze het de mensen niet kunnen vertellen dat ze het weten. Ten 2e niet: Omdat ze dat niet kunnen opmerken met hun zintuigen als het nog zo lang duurt. Voorbeeld: Mijn hond ligt vaak voor de tv. Maar zodra we die aanzetten gaat ie altijd naar zn mand omdat hij het geluid van de tv irritant vindt. Dus die pieptoon die we net niet kunnen horen of nog net een beetje maar heel zacht. Die ligt namelijk net buiten het volwassen menselijk gehoor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ja, dieren voorvoelen dingen, in de toekomst kijken... denk ik niet. Aardbevingen kunnen ze misschien al langer van te voren voelen, maar dat komt toch weer door hun zintuigen denk ik |
![]() |
|
toch heb ik ook wel gelezen dat mensen schreven dat hun hond precies op het moment dat hun baas besloot naar huis te gaan, opstond, naar de deur liep, en daar op hem wachtte. En aan niets anders dacht. En als hij vroeger of later was, met naar huis te gaan, ging de hond ook vroeder of later naar huis. Is misschien een soort telepathisch voelen?
maar ja, om dat te kunnen weten zul je denk ik zelf wel telepathisch moeten zijn of zoiets. |
![]() |
|
Wij hadden vroeger een bouvier, die voelde een aardbeving in grongingen (geloof dat het daar was) een paar uur van tevoren aankomen, onweersbuien op de camping, ging ze ruim een uur ervoor de caravan in, en vanaf een plek waar ze nog nooit de weg naar huis te voet had genomen, naar huis gelopen, alleen.
Ik geloof dat honden wel degelijk dat soort krachten hebben. Is het je nooit opgevallen dat honden (katten misschien ook) welleens zomaar ergens naartoe kijken alsof ze iets zien, terwijl je zelfs niks ziet?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Met mijn eerste kitten had ik vanaf minuut 1 een band. Als ik wilde dat hij naar binen kwam, hoefde ik maar aan hem te denken, en dan was hij binnen vijf minuten thuis. Met onze ouwe kat, nu hemelkat, wist ik ook wat hij dacht. En met onze cyper weet ik precies wat ze wil eten als ze smekend voor me zit. Ik geef haar wel eens om te testen wat anders, blik ipv brokken, of melk ipv vis, en dan hoeft ze het niet hoor!
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Sry maar ik geloof dus niet in wat je zegt...
||
![]() |
Citaat:
Je moet wel goed lezen. Er staat, ik geef wel EENS.... Het gaat er met mevrouw hier maar net om waar op dat moment trek in heeft. Ze laat me ijskoud drie smaken whiskas opentrekken voor ze de smaak naar keuze heeft. En soms wil ze geen brokjes dan, maar een bakje melk. De volgende dag zijn het juist weer de brokjes. Of snoepjes. En ik raad het heel vaak goed. Maar soms, om te testen, geef ik haar expres niet melk, waarvan ik het idee heb dat ze dat wil, maar een snoepje. Dan wordt de poezeneus opgetrokken. Dan maar melk. Ja hoor. Lebber lebber.
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb het eigenlijk met alle dieren waar ik een band mee heb, zelfs met sommige logeerpoezen. Met sommige beesten klikt het gewoon. Met poezen meer dan met honden, ik ben een kattenmiep.
Met poezen ook meer dan met vreemde mensen. Ik voel stemmingen goed aan. Als kind wilde ik niet alleen zijn met bepaalde mensen, als die iets fouts uitstraalden. De meeste kinderen hebben zo hun voorjkeuren, het is allemaal gebaseerd op gevoel. Maar door het ouder worden en de opvoeding leer je dat aanvoelmechanisme te negeren, en raak je het zelfs kwijt. Ik ben het gewoon nooit kwijtgeraakt. Leuk is overigens anders.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
peter. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Het 'voorspellen' van aardbevingen heeft niks te meken met honden die in de toekomst kunnen kijken, ze horen gewoon geluid met een veel lagere frequentie dan wij kunnen.
Geluid met lagere frequentoe draagt ook veel verder, en daarom kun je dat (mensen niet natuurlijk) al lang voor de aardbeving horen. Ik geloof wel dat je stemmingen kunt aanvoelen en dat zullen dieren ook wel kunnen
||
Citaat:
![]() btw op de vraag "of iets zou kunnen?" is het antoowrd ALTIJD "ja", als er geen tegenvoorbeeld/bewijs is gegeven. Nou een tegenbewijs zal zo snel niet gevonden worden, dus het antwoord op jouw vraag zal de komende tig jaar nog wel "ja" blijven, gok ik ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar Martin Gaus zal het wel weten he ![]() Ik heb ook gehoord dat honden leeftijd, soort/ras, sexe, tijd en nog meer details aan een plas van een andere hond kunnen ruiken ![]() Oke beetje offtopic maar wel grappig ![]()
||
Citaat:
Er zijn honden getraint op het aanvoelen van epileptie aanvallen bij mensen. Zij geven ruim op tijd aan wanneer de persoon een aanval gaat krijgen en die persoon kan dan tijdig medicijn innemen om het te voorkomen. Tegenwoordig bestaan er ook al dieren die gebruikt worden om bij mensen kanker en andere ziektes te ontdekken. Aardbevingen, tornado's en dat soort natuurrampen voelen de meeste dieren ook veilloos aan. Grotere aardbevingen zoals in San Fransisco zijn de echte rampen. In die stad hebben ze ooit een arcief bijgehouden van wat dieren doen. Het blijkt dat er 2 tot 4 weken voor de aardbeving 5 keer zoveel dieren weglopen als normaal en een dag erna weer terugkeren. Er zijn verschillende meldingen geweest van reddingacties door honden en katten en andere huisdieren die hun eigenaren met veel lawaai en druk gedoe hebben gewaarschuwd voor naderend gevaar zoals aardbevingen, tornado's etc. Dus dieren kunnen niet zozeer in de toekomst kijken, maar zij voelen veranderingen in hun omgeving veilloos en ver van te voren aan.
|
![]() |
||
Citaat:
waarom doe je alsof dit een feit is? Waar basseer je op dat het feilloos gaat? Zelf geloof ik wel dat dieren iets kunnen voorspellen, maar feilloos? dan draaf je toch echt een beetje door met de kundigheid van mensen en dieren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
vantevoren is ook één woord trouwens.
En ja, waarom feilloos? Mensen heben vaak een of andere neiging om dieren speciale toverkrachten toe te kennen, waarom is dat?
||
Citaat:
||
Citaat:
jawel en de mensen die het bewijs leveren gebruiken (naar mijn weten) NOOIT het woord feilloos. Martin Gaus is geen wetenschapper voor de goede orde ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Genoeg over martin, terug naar het onderwerp.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Dieren in gevangenschap Boebsie | 50 | 18-04-2007 08:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wakker Dier mag doorgaan met kipcampagne Supreme Dutch | 26 | 02-12-2005 15:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Seks met dieren strafbaar stellen? Rollo Tomasi | 224 | 09-04-2004 21:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Mens en Dier Evito | 57 | 02-04-2003 13:41 | |
Flora & Fauna |
Pro Mens Pro dier anarpunk | 34 | 10-01-2003 21:36 | |
ARTistiek |
Hoeveel dieren heb jij al vermoord? Verwijderd | 30 | 09-04-2002 19:27 |