Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
anders zou ik het echt niet weten ![]() |
![]() |
|
![]() |
zoetjes toch...
tkan idd nie alst gewoon electron is maar volgens mij ebde nbeetje slechte notities genomen en staat er Hg+alfa stralingsken a en e zijn nogal verwarend nee? ![]() want das eigenlijk de enige logische verklaring waarom er 2 zouden afgaan. mabon, 1 vraagske fout op u examen is zo er nog nie é (meestal sla ik zo dingen gewoon over ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
kathode: negatief anode: positief dus bij bijv. een tv komen elektronen uit de kathode en worden versneld door de anode. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
aangezien positron uitstoten wat lading betreft hetzelfde is als elektron vangen, zou dat kunnen wat je zegt. maar of dat gebeurt weet ik niet zeker....... |
![]() |
|
![]() |
Onze lerares meent dat bij vb het verzilveren van een voorwerp door electrolyse met vb een lepel en de lepel is dan negatief, ze zegt dat die lepel de anode is, terwijl dat volgens mij de kathode is (negatief)
ik denk dat ze beide heeft omgedraaid, dit is leerstof uit belgië zesde jaar, maar we hebben maar één uur chemie |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat mag je haar dan wel even goed duidelijk maken ja. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() toevallig was dit een van mijn favoriete onderwerpen, maar het leukste vond ik elektrische velden ed. (voor mensen met Scoop: Na2 H5 ![]() |
![]() |
|
|