Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2003, 00:27
Shade
Shade is offline
geloven jullie in mensen die toekomst kunnen voorpspellen?
Dus met een glazen bol, kaarten of handlezen enzo

Ik ben een keer naar een voorspeller geweest die zei dat ik "door diepe dalen zal moeten dwalen om te vinden naar wat ik zoek"......
Niet dat ik wat zocht...

Deze vond ik wel erg nep

iemand betere of ergere ervaringen? En ooit iets uitgekomen?
Oud 19-06-2003, 07:18
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 19-06-2003 @ 01:27:
geloven jullie in mensen die toekomst kunnen voorpspellen?
Dus met een glazen bol, kaarten of handlezen enzo

Ik ben een keer naar een voorspeller geweest die zei dat ik "door diepe dalen zal moeten dwalen om te vinden naar wat ik zoek"......
Niet dat ik wat zocht...

Deze vond ik wel erg nep

iemand betere of ergere ervaringen? En ooit iets uitgekomen?
Zo nep hoeft die van jou niet te zijn.

Mijn toekomstvoorspelling komt uit, alleen al omdat ik geloof dat ie uit gaat komen.
Oud 19-06-2003, 10:10
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 19-06-2003 @ 08:18:

de reden wrom ik um ook nep vind is, omdat IEDEREEN ALTIJD wel door diepe dalen zal dwalen en daardoor een antwoord zal vinden. De ene gaat door een diper dal dan het ander, maar dat is interpretatie.

als je zo gaat omschrijven dan kan ik nog wel zeggen dat jij in de toekomst nog veel vloeibare substancies zal drinken om in leven te blijven (hyperbool eigenlijk, maargoed, you get my point waarschijnlijk)

edit: typo

Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 10:26.
Oud 19-06-2003, 10:25
Shade
Shade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-06-2003 @ 11:10:
de reden wrom ik um ook nep vind is, omdat IEDEREEN ALTIJD wel door diepe dalen zal dwalen en daardoor een antwoord zal vinden. De ene gaat door een diper dal dan het ander, maar dat is interpretatie.

als je zo gaat omschrijven dan kan ik nog wel zeggen dat jij in de toekomst nog veel bloeibare substancies zal drinken om in leven te blijven (hyperbool eigenlijk, maargoed, you get my point waarschijnlijk)
inderdaad...

enne riconoscente....
vertel es dan over je voorspellingen (die uitkwamen?)
Oud 19-06-2003, 10:35
seeker of ligt
seeker of ligt is offline
Hey andere leesende mensen!

"Kort" even mijn mening hierover...

Nou zijn er verschillende manieren om de toekomst te kunnen voorspellen, zo heb je mensen die naar de sterren gaan kijken om zo andwoorden op hun vragen te krijgen of in in een bol kijken, zoals al vernoemt werdt,

Jah die zijn er, maar de vraag is dan: is de bron waar ze het van daan haalen dan wel oke? en klopt dat gene wat ze zeggen?

Zoals jij (bedoel ik de beginner van dit ond. van) misschien hebt ondervonden is dat je er niet veel aan had...
Maar ik denk ook wel weer dat er wel echt voorspellers zijn die echt toekomst deels kunnen voorspellen maar ik denk niet dit vaak goed kan zijn.. er zijn mensen die zich niet laten lijden door de heilige geest in deze zaken, en dus hun inspiratie enz. uit iets anders halen nou kan dat natuurlijk deels eigen iets zijn, zoals je eigen fantasie.. maar er zijn ook verkeerde duistere krachten die mensen hier in "helpen". Ik heb helpen zo neer gezet omdat het je uiteindelijk nog veder van huis brengt dan dat je wou!

Er is ook een andere manier waarop het kan:

Je kan aan god vragen of hij de heilige geest aan jouw wil geven,
En je kan dan god vragen of hij je iets wil vertellen (misschien over je toekomst maar daar moet je wel iets aan hebben,zoals wie is word mijn vriendin later? lijkt me een beetje een overbodige vraag somigen dingen zijn juist gewoon gaaf om zelf te gaan ontdekken.

Maar wat kan god je dan geven??
Ik denk bv een woord dat je bemoedigt, mij heeft god al vaak texsten uit de bijbel gegevn, en deze hebben mij en ook andere echt bekractigd..
Op deze manier heb je er ook wat aan! want wat heb ik eraan om mijn toekomst helemaal te weten? het moet ook leuk blijven zou mah zeggen!

Er zijn mensen die de gave van profetie in zich hebben. om bv de toekomst te kunnen voorspellen, Dus even voor de duidelijk heid het is dus mogelijk dat de toekomst kan voorspelt worden maar de bron die hier acxhter zit moet je eerst weten.

oke succes er allemaal mee en kijk ook even zo dat de woorden die je krijgt wel
-opmoedigent -vermaanend -opbouwend.. zijn
Want god is voor je en niet tegen je hij wil je JUIST helpen.
MAar somige dingen zal die gewoon niet vertellen omdat hij weet dat jij het nu niet nodig hebt.

ajuu!
Oud 19-06-2003, 11:21
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 19-06-2003 @ 08:18:

Mijn toekomstvoorspelling komt uit, alleen al omdat ik geloof dat ie uit gaat komen.
Dat noemen ze en self fulfilling prophecy. Dat is geen toekomst voorspellen. Jij maakt je toekomst zelf waar. Op zich niets mis mee...omdat jij je zelf die toekomst voorspelt.

Maar voor waarzeggers is het een verantwoordelijkheid waarmee ze rekening moeten houden: voorspel iets, en mensen zullen er onbewust al rekening mee gaan houden en het dus waar laten worden, terwijl ze anders misschien hun eigen beslissingen hadden genomen. Je grijpt dan teveel in in het leven van iemand anders. Daarom zijn paragnosten ook zo vaag.
Oud 19-06-2003, 12:23
lune
lune is offline
ik pendel zelf en ik leg tarot en het klopt wel. dus ik geloof er in
Oud 19-06-2003, 13:47
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 19-06-2003 @ 12:21:
Dat noemen ze en self fulfilling prophecy. Dat is geen toekomst voorspellen. Jij maakt je toekomst zelf waar. Op zich niets mis mee...omdat jij je zelf die toekomst voorspelt.

Maar voor waarzeggers is het een verantwoordelijkheid waarmee ze rekening moeten houden: voorspel iets, en mensen zullen er onbewust al rekening mee gaan houden en het dus waar laten worden, terwijl ze anders misschien hun eigen beslissingen hadden genomen. Je grijpt dan teveel in in het leven van iemand anders. Daarom zijn paragnosten ook zo vaag.
Raar is dat he? Mensen die een vliegtuigramp voorzien en dan het euvel in het vliegtuig voor het starten aanwijzen? Beetje...dubbel. Maar goed, dat van mij ook.
Oud 19-06-2003, 19:04
Verwijderd
Ik geloof niet dat met mensen de toekomst kunnen voorspellen.
Oud 19-06-2003, 19:49
Shade
Shade is offline
ik ook niet...
vroeger wel maar sinds mn 9e al niet meer...
Oud 19-06-2003, 19:56
Bolle Bertha
Bolle Bertha is offline
Ik geloof dat je pad al redelijk is uitgestippelt, maar dat je daar zelf wat van kan afwijken. De toekomst ligt dus denk ik gewoon vast. Ik ken een aantal mensen die 'in de toekomst' kunnen kijken. Een vriend van mij kreeg bijvoorbeeld al via een gids door dat zijn zus zwanger was, terwijl die zus dat nog niet eens wist. En diezelfde persoon wist ook al dat het een miskraam zou worden, en dat klopte, helaas, ook.
Oud 19-06-2003, 20:07
Shade
Shade is offline
Citaat:
Bolle Bertha schreef op 19-06-2003 @ 20:56:
Ik geloof dat je pad al redelijk is uitgestippelt, maar dat je daar zelf wat van kan afwijken. De toekomst ligt dus denk ik gewoon vast. Ik ken een aantal mensen die 'in de toekomst' kunnen kijken. Een vriend van mij kreeg bijvoorbeeld al via een gids door dat zijn zus zwanger was, terwijl die zus dat nog niet eens wist. En diezelfde persoon wist ook al dat het een miskraam zou worden, en dat klopte, helaas, ook.
ok maar stel je KAN de toekomst voorspellen zoals die.
Waarom bewijst die dat dan niet op tv zodat hij stinkend rijk kan worden...

Enneh stel ik spring nu uit het zolderraam zou dat dan ook al vastliggen?....
Oud 19-06-2003, 20:15
Bolle Bertha
Bolle Bertha is offline
Omdat die mensen zich er misschien voor schamen. Ze zijn bang om uitgelachen te worden door mensen die ze niet geloven. En ik weet niet of jij het programma Char op RTL 4 een tijdje geleden hebt gezien, maar dat geeft maar weer eens aan dat er veel dingen spelen die wij 'gewone' mensen niet met het blote oog kunnen waarnemen. Veel mensen willen, naar mijn weten, hun gave ook liever voor zich houden, omdat het iets heel persoonlijks is, en het je tegelijkertijd ook heel kwetsbaar maakt.

Btw, hoe moet je iemand quoten?
Oud 20-06-2003, 14:59
Verwijderd
Laaaaang verhaal

Mijn ouders zijn ooit bij een kaartlegster geweest en hebben haar toen ook gevraagd om de toekomst voor mij te voorspellen. Dat heeft ze dus gedaan, wat eigenlijk al niet mag, zonder toestemming van mij, maar goed, ik was minderjarig, dus de grens ligt dan wat vager.
Ze had me een aantal dingen voorspeld, ik kan nog maar 2 dingen herinneren, ik heb het erges opgeschreven, maar heb geen idee waar het schrift is. Ik zou een brommerongeluk krijgen (nabije toekomst) en iets dierbaars verliezen. Nou ik heb nog maar 4 keer op een brommer gezeten, dus dat is er al niet van gekomen en dat dierbare verliezen, daar ben ik gewoon zelf dingen aan gaan plakken: een vriend die niet meer tegen me wou praten, een ring die gebroken was… Toen hechtte ik er enorm veel waarde aan, nu niet meer.

Het kaartleggen (met gewone kaarten à la Lenormand of Tarot) voorspelt de toekomst niet, het geeft gewoon een overzicht van jouw innerlijke. Het helpt inzicht te krijgen bij problemen en kan mogelijke oplossingen bieden (maar daar is in een ander topic trouwes een veel betere uitleg over gegeven).
Pendelen: vertrouw ik niet als divinatiemateriaal, een pendel is te afhankelijk van je gemoedstoestand, het is te gemakkelijk te sturen, zowel bewust als onbewust. Om verloren dingen terug te vinden, vind ik het dan wel weer een makkelijk iets.
Spiegel-, kristal-, rook- en vuurkijken weet ik niet bijzonder veel van. Net als theeblaadjes kijken of wolkendivinatie, zie ik die dingen er gewoon niet in, al heb ik de kristallen bol nog niet geprobeerd J Maar ook hierbij gaat het meer om wat het voor jouw gevoel is dan wat er echt voorspeld wordt.
Runen en kristallen gooien (en I ‘tjing ook wel): hier ben ik nog niet helemaal over uit. Je kunt het wel een beetje richten, maar nooit precies bepalen hoe en waar de stenen zullen terecht komen. Maar hier draait het ook weer om het innerlijke, en het inzicht.
Er is volgens mij eigenlijk geen hulpmiddel dat duidelijk je toekomst kan voorspellen. Dat komt vanuit jezelf, via dromen, voorgevoelens, visioenen, daar vertrouw ik wel op en geloof ik ook in. De meeste divinatiemethoden zijn handige hulpmiddelen om overzicht en inzicht te krijgen en adh daarvan je toekomst te gaan bekijken en eventueel dingen anders te gaan doen.

Wat ik wel opvallend vind, ik weet niet of jullie ze kennen, maar je vindt ze veel in India. Personen die met een heleboel kaartjes en enveloppes voor hun zitten en daar een vogel overheen laten trippelen die er een kaartje uitpikt. Dat kaartje heeft dan betrekking op wie je bent en wat je zou kunnen bereiken. Mijn moeder heeft dat ooit laten doen voor mij en haarzelf, toen ik 4 of 5 was en pakweg een jaar geleden heb ik ze voor het eerst gezien, mijn moeder had me er nooit iets van verteld. Het klopte precies (natuurlijk niet wat ik nog zou worden, dat weet ik nog niet, maar wel wat ik al geworden was). En het was niet vaag of onduidelijk, eigenlijk was het heel concreet. Wel vreemd. Bij mijn moeder klopte het ook precies.

Bertha, quoten doe je door het knopje quote rechtsboven het bericht in te drukken.
Oud 20-06-2003, 15:32
Verwijderd
Ben het handlezen vergeten Weer geen toekomst, eigenlijk niet eens je leeftijd. Wel een aantal dingen in je lichaam die een obstakel zouden kunnen vormen voor je verdere leven. Aanleg voor bepaalde dingen en ziektes enzo.
Oud 20-06-2003, 21:06
huytuneng
huytuneng is offline
Citaat:
Mutant schreef op 20-06-2003 @ 17:32:
Ben het handlezen vergeten Weer geen toekomst, eigenlijk niet eens je leeftijd. Wel een aantal dingen in je lichaam die een obstakel zouden kunnen vormen voor je verdere leven. Aanleg voor bepaalde dingen en ziektes enzo.
Dat kun je ook in ogen zien, aan de vlekken in je iris, iriscopie.
Oud 21-06-2003, 13:38
Verwijderd
Citaat:
huytuneng schreef op 20-06-2003 @ 22:06:
Dat kun je ook in ogen zien, aan de vlekken in je iris, iriscopie.
klopt, je hebt ook nog gelaatkunde en podoscopie enzo... komt eigenlijk op t zelfde neer.
Oud 25-06-2003, 17:21
Weylyn
Weylyn is offline
Ik geloof niet in dit soort voorspellingen. in mn horscoop stond een keer: "het zal je deze week zeer goed gaan, buit dit uit."
jaja, die week had ik 3, ik herhaal DRIE onverwachte SO's.
fijn

Zelf al is het voor sommige mensen mogelijk om de toekomst aan te voelen dan is het volgens mij nog onmogelijk om een nauwkeurige voorspelling te maken. Er zijn gewoon te veel factoren waarvan de toekomst afhankelijk is dat het niet mogelijk is om daar een betrouwbaar model voor op te stellen.

Volgens mij is het allemaal bijgeloof maar dat is mijn mening.
Oud 25-06-2003, 17:34
Verwijderd
Horoscopen zijn nog iets anders, toch de flair-break out!-krant-... varianten. Vaak zijn ze erg vaag zodat ze echt op iedereen betrekking kunnen hebben en diegenen die erin geloven maken het meestal er zelf naar dat het uitkomt. Doordat ze overtuigd zijn dat dat gaat gebeuren, gebeurt het ook. Een fatsoenlijke horoscoop wordt niet zomaar van een sterrenbeeld getrokken, daar hoort de precieze datum en uur bij. En eiglijk ook nog de ascendant.
Advertentie

Regels voor berichten