Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2003, 10:56
Riconoscente
Riconoscente is offline
Sommige paranormaal begaafde mensen kunnen dingen zien uit de toekomst. Een bepaalde mevrouw heeft in '94 de Bijlmerramp voorzien en toen rondgebeld om het te stoppen, maar men nam haar niet serieus. Daarna dus wel. Ze heeft met haar gave nog twee of drie vliegrampen weten te stoppen door zich naar het vliegtuig te bewegen en het euvel aan te wijzen. Zo blijkt dus dat op die manier begaafde mensen niet werkelijk in de toekomst kunnen kijken, omdat ze het zelf immers nog kunnen veranderen en het dus niet de toekomst betreft. Zou het 'fair' zijn om te zeggen dat paranormaal begaafde mensen de gave hebben niet om direct in de toekomst te kijken, maar om de toekomst te voorzien door het dicht leven bij de ziel en het juist inschatten van stromen van energie?

Edit: ik wil dus geenszins de kracht en het bestaan van het paranormale ontkennen of bagatelliseren. Ik probeer het juist toegankelijker te maken voor mensen die er niet in geloven.
Advertentie
Oud 20-06-2003, 11:03
ranonkel
ranonkel is offline
Naarmate je dichter bij je kern leeft,kunnen sluiers verdwijnen waardoor je zicht krijgt.Dat kan in de vorm van sterke intuitie tot helderhorend,- voelend en -ziend. Er gebeurt ook iets met jezelf wat betreft het tijdelement,tijd bestaat niet meer.Alles gebeurt op hetzelfde moment.
Alsof je zicht hebt in de hele cirkel en niet alleen een partje van de cirkel ziet.
Oud 20-06-2003, 11:05
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 20-06-2003 @ 12:03:
Naarmate je dichter bij je kern leeft,kunnen sluiers verdwijnen waardoor je zicht krijgt.Dat kan in de vorm van sterke intuitie tot helderhorend,- voelend en -ziend. Er gebeurt ook iets met jezelf wat betreft het tijdelement,tijd bestaat niet meer.Alles gebeurt op hetzelfde moment.
Alsof je zicht hebt in de hele cirkel en niet alleen een partje van de cirkel ziet.
Maar hoe kan iemand iets zien wat hij of zij zelf stopt, voordat het gebeurt?
Moet ik dat ahw zien als een ingeving/idee van hogerhand?
Oud 20-06-2003, 11:16
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 20-06-2003 @ 12:05:
Maar hoe kan iemand iets zien wat hij of zij zelf stopt, voordat het gebeurt?
Moet ik dat ahw zien als een ingeving/idee van hogerhand?
Ik vraag me af of het wel goed is voor het karma van de wereld dat bepaalde dingen gestopt worden. Dat is volgens mij niet de bedoeling. Het kan ook het inlossen van een groepskarma zijn,waar je dan als helderziende tegenin gaat.
Oud 20-06-2003, 11:32
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 20-06-2003 @ 12:16:
Ik vraag me af of het wel goed is voor het karma van de wereld dat bepaalde dingen gestopt worden. Dat is volgens mij niet de bedoeling. Het kan ook het inlossen van een groepskarma zijn,waar je dan als helderziende tegenin gaat.
Ja inderdaad,
maar ja, hoe voel je je als je later die avond op het nieuws hoort dat 250 mensen zijn omgekomen...het is natuurlijk heel begrijpelijk
Oud 20-06-2003, 11:39
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 20-06-2003 @ 12:32:
Ja inderdaad,
maar ja, hoe voel je je als je later die avond op het nieuws hoort dat 250 mensen zijn omgekomen...het is natuurlijk heel begrijpelijk
Op aards vlak zal er vreugde zijn maar er is iets niet opgelost op zielsniveau.
Oud 20-06-2003, 11:42
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 20-06-2003 @ 12:32:
Ja inderdaad,
Mensen zien de dood nog als iets wat vreselijk is en waar je erg bang voor moet zijn en zo lang mogelijk moet ontlopen.
Oud 20-06-2003, 11:44
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 20-06-2003 @ 12:39:
Op aards vlak zal er vreugde zijn maar er is iets niet opgelost op zielsniveau.
Maar is het niet moeilijk te bepalen wanneer je zaken op hun beloop moet laten en wanneer niet? Moet de vliegtuigreperateur ook niet ingrijpen als hij een fout ontdekt? De ene persoon repareert vliegtuigen, de andere persoon is paranormaal begaafd, en beide zien ze hetzelfde euvel...
Oud 20-06-2003, 11:50
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 20-06-2003 @ 12:44:
Maar is het niet moeilijk te bepalen wanneer je zaken op hun beloop moet laten en wanneer niet? Moet de vliegtuigreperateur ook niet ingrijpen als hij een fout ontdekt? De ene persoon repareert vliegtuigen, de andere persoon is paranormaal begaafd, en beide zien ze hetzelfde euvel...
Dat is ook heel moeilijk te bepalen maar de reparateur werkt op een ander vlak. Hij doet zijn werk en dat is het euvel bij een vliegtuig oplossen. Voor een helderziende kan er zoveel te 'zien' zijn. Je kan en mag niet alles voorkomen.Soms kun je iets voorkomen door mensen een juist inzicht te geven. De oplossing ligt dan bij henzelf.
Oud 20-06-2003, 11:58
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 20-06-2003 @ 12:50:
Dat is ook heel moeilijk te bepalen maar de reparateur werkt op een ander vlak. Hij doet zijn werk en dat is het euvel bij een vliegtuig oplossen. Voor een helderziende kan er zoveel te 'zien' zijn. Je kan en mag niet alles voorkomen.Soms kun je iets voorkomen door mensen een juist inzicht te geven. De oplossing ligt dan bij henzelf.

Dat laatste vind ik wel een mooie oplossing.
Oud 20-06-2003, 12:44
Shade
Shade is offline
dit zijn idd bewijzen...
maar heb je ook een bron?
Is het echt met feiten bewezen?
Oud 20-06-2003, 13:13
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Opmerkelijk in Heijboers boek is het verhaal van de helderziende Lieneke van den Hoek uit Hilversum, die de avond voor de ramp een visioen had van een blauw-wit vliegtuig dat neer zou storten en waarbij veel doden zouden vallen. Ze belde met Schiphol. Het bewijs dat Heijboer noemt - de op band opgenomen telefoongesprekken - staat niet op de site (www.doemvlucht.nl) die bij het boek van Heiboer hoort. Volgens de schrijver was men op Schiphol zo onder de indruk van de voorspellende gaven van Van den Hoek dat contact is gehouden. In de jaren na de ramp zou zij Schiphol nog verschillende keren waarschuwen, wat er toe leidde dat drie keer een vliegtuig aan de grond is gehouden. Bewijs voor deze beweringen ontbreken echter in het boek en op de site
Advertentie

Regels voor berichten