Advertentie | |
|
![]() |
|
het was maar een optie... ik zou het ook niet zo snel doen, maar ik zeg wel dat, aangezien de kans op vereenzaming (note: als je denkt dat het gaat lukken en ze niet gaan vechten -zoek informatie!!!!!!- zet dat TWEE gerbils bij je oude beessie, anders legd 'ie over een paar maanden het loodje, en zit je weer met hetzelfde probleem) aanwezig is, je de zaak een beetje in de gaten moet houden, en idd in de huiskamer, heeft 'ie tenminste een beetje aanspraak. je hebt wel kattenrisico, maar dit is ook niets....
|
ik zet hem overdag wel in de huiskamer en 's nachts op mijn kamer, want om hem nou alleen met mijn kat te laten, das ook niet zo'n goed idee. Da gezeul heen en weer van kamer naar kamer is ook niet alles, maarja. Het schijnt bij vogels te helpen als je tegen ze praat, misschien dat de gerbil dat ook gezellig vind ofzo...
Mjah, en drie gerbils in dat hok past niet, dat vind ik zielig. Ik hou het voorlopig wel zo.
|
Jah, gerbils zijn volges mij ook vrij sociale dieren?
Je zou een oudere gerbil kunnen overwegen. Dat met het hekje ertussen is een heel goed idee ![]() Plaats de 2 dieren op een voor hun allebei vreemde omgeving. (een ander hok?) De erbij-gekomen gerbil moet dan wel al gewent zijn aan zijn hok met het hekje. Zet er voldoende eten neer, zodat ze niet hoeven te ruzien om eten. Verder zou ik er een paar speelattributen neerzetten? wat lekkere dingetjes om op te knabbelen. Eerst kun je ze 5 minuutjes bij elkaar laten. dan een kwartiertje, half uurtje, uur, halve dag. En als het dan goed gaat kunnen ze op begeven moment bij elkaar in het hok. Succes! |
![]() |
|
Ja, er eentje bij houden is wel een idee, maar wat SuperSanne zei klopt ook wel, mijn oude (overgebleven) gerbil is nou eenmaal ook al een beetje oud, en hij zal over een poosje ook wel gaan, en dan heb ik hetzelfde probleem, en weer een getraumatiseerde gerbil.
verder stop ik geen 3 gerbils in het hok, dat vind ik te weinig ruimte, en dan heb je ook nog kans dat ze met z'n tweeen 1 gerbil gaan buitensluiten/vermoorden (dat schijnt bij hamsters wel vaak voor te komen).
|
je kan de kooi in twee-en delen, met een stuk plexiglas en blokjes hout. (de blokjes hout plak je vlak naast elkaar waar precies het plexiglas tussen kan worden geschoven)
dan kun je aan de ene kant je oude gerbil zetten, en aan de andere kant nog weer 2. zo is je ene gerbil niet alleen, en bovendien heeft 'ie ook geen groot gevecht wat 'ie niet gaat overleven, werkt prima, heb ik ook gedaan. als je oude gerbil dan dood gaat haal je gewoon het plexiglas eruit en die blokjes knagen de gerbils zelf wel weg, en anders zitten er blokjes in je kooi ![]() ![]()
|
Ik had 2 gerbils. De ene ging op 4 jarige leeftijd dood en toen hadden we de "overgebleven" gerbil heel veel aandacht gegeven en die werd 5 jaar oud.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
gerbils flippen SuperSanne | 26 | 20-07-2004 12:19 | |
Flora & Fauna |
Gerbils die elkaar verwonden Miracle | 12 | 14-05-2003 19:01 |