Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2003, 11:23
WolterB
WolterB is offline
Ik heb vandaag dit spel weer eens uit de kast gehaald, omdat ik er nooit echt de tijd voor genomen heb om me goed te verdiepen in dit spel.

maar nu heb ik het volgende probleem:
Na het isntalleren van het spel, wat allemaal voorspoedig verloopt en het updaten probeer ik het spel te starten
nu krijg ik alleen het spalsh-screen te zien, waarna normaal het spel hoort te gaan starten, maar bij mij gebeurt er verder niets

ik geruik WinXP en heb het spel nooit eerder gedraaid onder dit OS, weet iemand mss hoe ik dit probleem op kan lossen?

oja, ik heb het spel legaal, dus daaraan moet het niet kunnen liggen
Advertentie
Oud 19-06-2003, 10:13
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Bij mij deed Emperor het een keer (lang geleden) niet omdat hij Daemon Tools blacklistte

Er schijnen meer problemen met E:B4D en XP te zijn, zie http://www.dune2k.com/forum/?board=4...n=messageindex
Oud 19-06-2003, 10:37
Verwijderd
Heb je lang gewacht?
Om de een of andere reden(heb ook xp) Duurt het altijd een tijdje voor Emperor, maar ook RA2 bij mij opstart. Soms lijkt het alsof er niks gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 12:17
WolterB
WolterB is offline
ik heb het E:BFD forum gelezen, waar ik gisteren ook al gozcht had, maar nu heb ik het goede topic gevonden. Ik heb de instrucities die gegeven worden uitgevoerd en het spel wil nu starten

Voor andere mensen die dezelfde problemen ondervinden als ik zal ik quoten hoe je dit op moet lossen
Citaat:
OK friends, here's what you've been waiting for!...

After completely disabling NAV 2003 (by disabling auto-protect, email scanning, script blocking and automatic LiveUpdate) and stopping related processes from loading at XP's startup, I was able to coax Emperor to load long enough so that Windows could generate a log of the error. I've attached that log file if anyone feels like ciphering through it to find out what is causing the problem (I was unable to do that).

In the meanwhile, while browsing Westwood's FTP looking for maps, I found and downloaded EMPENGINSTFIX10.ZIP. This update fixed some compatibility issues between Emperor and certain makes of CD/DVD/CDR drives [the readme says]. Along with the readme, I also found a SETUP.EXE and EMPEROR.EXE within the zip file. Then I said to myself: what the heck, nothing else has fixed the problem ... why don't I try replacing my EMPEROR.EXE with the one in EMPENGINSTFIX10.ZIP and guess what ... EMPEROR: BATTLE FOR DUNE LOADED PERFECTLY!!!

My next step was to enable all of NAV 2003 services and try Emperor, and again, Emperor loaded successfully.

I have a feeling that this fixed EMPEROR.EXE is probably closely related to a NoCD fix, but Emperor still asked for the Atreides Disc when starting my Atreides campaign, so it's not quite a NoCD fix. I assume that the reason why some of you who did get Emperor to work with NAV 2003 are probably running the game with a NoCD/fixed EXE.

Anyway, if you're having problems with Emperor: Battle for Dune and Norton AntiVirus 2003, just replace your EMPEROR.EXE with the one found in EMPENGINSTFIX10.ZIP and, hopefully, everything will be fine

You can get EMPENGINSTFIX10.ZIP off Westwood's FTP:

ftp://ftp.westwood.com/pub/emperor/u...GINSTFIX10.ZIP
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten