![]() |
|
ik ben donor. Ik vind het helemaal niet eng om donor te zijn, en zie dan ook geen reden om het niet te zijn. Ik heb het besproken met m'n ouders en m'n vriend, en gelukkig hadden zij er geen problemen mee. Maar zelfs als zij er wel problemen mee zouden hebben, zou ik denk ik toch wel donor zijn. Als je iemands leven kunt redden, dan wil ik dat ook doen!
|
ik denk dat ik geen donor word en anders slechts een paar lichaamsdelen, ik wil dat ik er van buiten helemaal 100% uitzie voor nabestaanden en dingen als nier en longen doneer ik liever niet omdat het best kan dat ze dan naar iemand gaan die ik ze niet gun.. een zware roker of alcoholist mag zeker niet profiteren van de gezonde levensstijl en alle moeite die ik in mijn leven heb gedaan om mijn lichaam optimaal te krijgen en te houden. misschien vind je dit arrogant en natuurlijk is het merendeel van de donoraanvragen volkomen te rechtvaardigen maar er zullen maar weinig organen zijn die ik wil doneren na mijn overlijden.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik weet het nog niet ik heb er eigenlijk nog nooit bewust over nagedacht. Aangezien ik rook zullen ze niet heel erg veel aan mijn longen hebben denk ik maar een vriend van mij heeft een hartprobleem. en kan zich niet inspannen zijn tante stierf toen ze naar de bus rende en hij is pas 16 dus als ik dat als voorbeeld neem zou ik absoluut donor willen worden! Maar aan de andere kant is het beeld dat ik er van heb niet zo fijn dat kan natuurlijk nog veranderen. Ik zie het waarschijnlijk helemaal fout voor me ik zie mezelf al liggen, helemaal opgengesneden. bleh! maar ja ik denk dat ik het wel word hoor. Alleen ik denk dat als ik later kinderen zou hebben dat ik liever niet zou hebben dat ze donor werden. Het idee dat ze in mijn (bijv) kleine meissie mijn eigen vlees en bloed zitten te snijden. Maar aan de andere kant is het natuurlijk veel erger voor die ouders die bijv hun kind kwijtraken omdat ik niet wil dat mijn kind donor wordt. Hij/ Zij is toch al dood..... Tis best wel een moeilijke keuze maar ik denk dak zeker weet dat ik wel donor word. Hoe reageren jullie ouders daarop? dat jullie donor willen worden?
Laatst gewijzigd op 11-04-2002 om 20:06. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
donor worden/zijn Tripp | 181 | 27-05-2009 18:46 | |
Lifestyle |
vegetariers Blubje | 195 | 24-09-2002 16:30 |