Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2002, 15:43
Verwijderd
ik weet niet of dit het goede forum is, maar ik vond het wel iets van je lichaam!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 16:35
ekki
ekki is offline
misschien meer filosofie, je ne sais pas.

ik heb iig vorige week zo'n brief gekregen en ik ga 'm invullen dat ze alles uit me mogen halen wat ze willen. als het namelijk tegenovergesteld zou zijn (dus mijn nier zou naar de maan zijn en ik zou een goeie van een ander krijgen) zou ik ook heel blij zijn. dus waarom dan niet andersom?

dus ja, ik word donor. als dat kan tenminste.
Oud 08-04-2002, 17:00
Snufje
Snufje is offline
D'r was net een discussie over in D-lounge (tv-programma). Ik weet niet of ik donor wil worden. Klinkt heel arrogant, maar ik vind het eng klinken enzo, dat er na je dood in je gesneden wordt. Aan de andere kan, als ik het zelf nodig zou hebben zou ik dol blij zien.. ik weet het niet..

En ik zit ook te twijfelen waar dit hoort..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 17:07
PiNoW
PiNoW is offline
ik zou wel donor worden, misschien dat het tegen die tijd nog veranderd maar ik denk van niet.
ik vind het wel logisch om donor te worden, als iemand niet kan overleven zonder jouw hulp dan zorg je er toch voor dat diegene het wel overleeft?
ik bedoel, je bent toch al dood dus het doet zowiezow geen pijn ossow, en je wilt toch oowk graag als jij een dodelijk iets hebt geholpen worden?
Oud 08-04-2002, 18:18
love_ya
love_ya is offline
veel mensen die ik ken willen geen donor worden. Dan vind ik het wel een beetje egoistisch dat als je zelf een nieuw orgaan moet dat je dan er wel graag een wilt. Terwijl je er niet een aan een ander wilt geven. Oke het zit wel anders in elkaar, en sommige vinden het een eng idee, maar toch.

Ik zou zeker wel donor worden. Ze mogen alles hebben. Van mij part zetten ze met op. Ik ben dan toch dood. Ik zou anders toch verbrand willen worden, dus wat maakt het dan uit
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:21
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
ik ben donor.
en ik zit er nog aan te denken of ik ook bloed ga geven.
iemand heeft mij ook bloed gegeven na een zware operatie en daar ben ik erg blij mee
van mij mogen ze mijn organen hebben,ik doe er toch nix meer me na me dood
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 18:40
DarkCat
DarkCat is offline
Ik ben donor en ze mogen alles van me hebben. Ik vind het hypocriet om geen donor te worden omdat je het 'eng' vind, maar toch wel donor organen aan te nemen als je zelf ziek bent. En als je dood bent, vergaat je lichaam toch..

Ik heb er zelf ook een weekje over nagedacht ('mogen ze mn hart wel hebben..?') maar om bovenstaande reden gewoon op de post gedaan.

Cat
Oud 08-04-2002, 19:01
highlight
highlight is offline
ik ben al sinds mijn twaalfde donor, gewoon omdat ik het wel een mooi idee vind als er na mijn dood nog iemand geholpen kan worden met mijn organen....
Oud 09-04-2002, 08:42
pompelmoesappeltje
pompelmoesappeltje is offline
ik heb et er vorige week nog met mijn moeder over gehad enzo, als ja als minderjarige sterft dan beslissen je ouders wat ze gaan doen met je organen enzo... en ik heb me moeder gezegd dat ze mij mochten leeghalen en ons mama vond het allemaal okeej dus dat is dik in orde
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 08:46
@pie
@pie is offline
ik ben donor, waarom niet? je hebt toch niks meer aan je lichaam als je er niet meer in leeft, dus van mij mogen ze alles gebruiken..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 09:40
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik wil het wel worden.
Waarom zou ik iemand laten doodgaan als ik ze een bruikbaar orgaan kan geven?
Oud 09-04-2002, 09:50
Verwijderd
Ik ben en blijf voor altijd donor, ik had voor de registratie ook al zo'n papierendingetje sinds het mocht ('k geloof vanaf je twaalfde oid). Als ik dood ben heb ik er toch niks meer aan.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 10:11
Verwijderd
ik heb er ooit een gehad maar ben die kwijtgeraakt!!! maar goed ik heb nog geen brief gehad. volgensmij krijg je die als je 18 bent. als ik die krijg vul ik hem wel in en wordt ik gewoon donor. misschien klinkt het stom en maar ik vind het dom dat er ook mensen zijn die geen donor willen zijn!!!! ik bedoel als je zelf dood bent en je kan iemand anders zijn leven nog redden dmv bvb een nier af te staan dan is dat toch hardstikke mooi
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 15:27
one12
one12 is offline
niemand is in nederland donor, tenzij je toestemming geeft..

dat moet anders worden.,

zoals in andere landen, iedereen is donor, tenzij je er tegen bent.
Oud 09-04-2002, 16:05
ekki
ekki is offline
Citaat:
one12 schreef:
niemand is in nederland donor, tenzij je toestemming geeft..

dat moet anders worden.,

zoals in andere landen, iedereen is donor, tenzij je er tegen bent.
precies
precies andersom, dat zouden ze moeten doen.
lijkt me ook logischer.
Oud 09-04-2002, 17:07
snoopy
snoopy is offline
ik ben donor. Ik vind het helemaal niet eng om donor te zijn, en zie dan ook geen reden om het niet te zijn. Ik heb het besproken met m'n ouders en m'n vriend, en gelukkig hadden zij er geen problemen mee. Maar zelfs als zij er wel problemen mee zouden hebben, zou ik denk ik toch wel donor zijn. Als je iemands leven kunt redden, dan wil ik dat ook doen!
Oud 09-04-2002, 19:18
Marshall
Marshall is offline
ik denk dat ik geen donor word en anders slechts een paar lichaamsdelen, ik wil dat ik er van buiten helemaal 100% uitzie voor nabestaanden en dingen als nier en longen doneer ik liever niet omdat het best kan dat ze dan naar iemand gaan die ik ze niet gun.. een zware roker of alcoholist mag zeker niet profiteren van de gezonde levensstijl en alle moeite die ik in mijn leven heb gedaan om mijn lichaam optimaal te krijgen en te houden. misschien vind je dit arrogant en natuurlijk is het merendeel van de donoraanvragen volkomen te rechtvaardigen maar er zullen maar weinig organen zijn die ik wil doneren na mijn overlijden.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:02
rabecca
rabecca is offline
Citaat:
Marshall_Mathers schreef:
ik denk dat ik geen donor word en anders slechts een paar lichaamsdelen, ik wil dat ik er van buiten helemaal 100% uitzie voor nabestaanden en dingen als nier en longen doneer ik liever niet omdat het best kan dat ze dan naar iemand gaan die ik ze niet gun.. een zware roker of alcoholist mag zeker niet profiteren van de gezonde levensstijl en alle moeite die ik in mijn leven heb gedaan om mijn lichaam optimaal te krijgen en te houden.
Ik ben het daar wel mee eens!
Ik weet het nog niet ik heb er eigenlijk nog nooit bewust over nagedacht.
Aangezien ik rook zullen ze niet heel erg veel aan mijn longen hebben denk ik maar een vriend van mij heeft een hartprobleem.
en kan zich niet inspannen zijn tante stierf toen ze naar de bus rende en hij is pas 16 dus als ik dat als voorbeeld neem zou ik absoluut donor willen worden!
Maar aan de andere kant is het beeld dat ik er van heb niet zo fijn dat kan natuurlijk nog veranderen.
Ik zie het waarschijnlijk helemaal fout voor me ik zie mezelf al liggen, helemaal opgengesneden.
bleh! maar ja ik denk dat ik het wel word hoor.
Alleen ik denk dat als ik later kinderen zou hebben dat ik liever niet zou hebben dat ze donor werden.
Het idee dat ze in mijn (bijv) kleine meissie mijn eigen vlees en bloed zitten te snijden.
Maar aan de andere kant is het natuurlijk veel erger voor die ouders die bijv hun kind kwijtraken omdat ik niet wil dat mijn kind donor wordt.
Hij/ Zij is toch al dood.....
Tis best wel een moeilijke keuze maar ik denk dak zeker weet dat ik wel donor word.

Hoe reageren jullie ouders daarop? dat jullie donor willen worden?

Laatst gewijzigd op 11-04-2002 om 20:06.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:08
Verwijderd
Ik word donor als ik oud genoeg ben. Ik ben er dan toch niet meer en als ik mensen hierdoor kan helpen doe ik dat graag.

En mijn ouders vinden het ok, want die zijn zelf ook donor.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:10
Verwijderd
Ze maken je echt wel weer 'mooi'. De buitenwereld ziet er dan niks meer van, daar zorgen ze wel voor. Bovendien heb je kleren aan bij een begrafenis. Maar ik snap wel wat jullie bedoelen, alleen ist misschien meer het idee oid.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten